کد خبر: ۴۴۲۷۸



رییس اتحادیه لبنیات فروشان کرج گفت:با توجه به افزایش نرخ خوراک دام احتمال تغییر دوباره نرخ شیر و افزایش قیمت لبنیات وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قدس آنلاین، «امرالله سرحدی» با اشاره به احتمال افزایش قیمت مجدد شیر، از سوی دامداری‌ها گفت: به علت افزایش نرخ علوفه، ذرت و سویا وارداتی احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

وی افزود: وجود دارد درحالی که دیگر کالاهای اساسی نرخ مشخصی ندارند ولی فروشندگان لبنیات سنتی بر اساس قیمتی که اتحادیه به آنها اعلام کرده لبنیات را به مصرف گنندگان عرضه می‌کنند.

سرحدی ادامه داد: اگر قیمت لبنیات‌های شرکتی افزایش یافته است مربوط به قیمت کارخانجات است و زیر نظر سازمان صنعت و معدن می‌باشد.

وی نرخ مصوب تعیین شده از سوی اتحادیه لبنیات سنتی را کمتر از نرخ محصولات صنعتی لبنی دانست و گفت: واحدهای صنفی لبنیات نرخی را برای لبنیات مشخص کردند که اتحادیه لبنیات این تعیین قیمت ازسوی آنها را نپذیرفت.

رییس اتحادیه لبنیات کرج درادامه گفت: اگر صنف لبنیات سنتی محصولات خود را خارج از قیمت‌های مصوب شده به مصرف کننده ارائه دهد بازرسین صنعت و معدن و اصناف با متخلفین برخورد قانونی به عمل می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه محصولات لبنی صنعتی ارتباطی با اتحادیه ما ندارد، گفت: محصولات صنعتی نرخ‌های خود رادر تمام کالاهای خود درج می‌کنند.

سرحدی با بیان اینکه افزایش قیمت شیر را کارخانجات صنعتی به دامداری‌های صنعتی تحمیل می‌کنند و شیر را به قیمت بالا می‌خرند و سبب افزایش قیمت شیر می‌شوند، گفت: اگر افزایشی هم ایجاد شده است از طریق شرکت‌های تولیدی صنعتی صورت گرفته است.

وی قیمت شیر خام را ۲ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این نرخ را اتحادیه به صنف لبنیات داده که کمتر از قیمت شرکت‌های صنعتی است.

سرحدی در پایان با بیان اینکه امکان افزایش قیمت مجدد شیراز سوی دامداران نیزخواهد بود، افزود: به علت افزایش نرخ علوفه و ذرت و سویا وارداتی امکان افزایش وجود دارد ولی میزان آن هنوز مشخص نیست.



نظر شما
ادامه