کد خبر: ۴۴۲۸۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
مدیرکل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مسعود محمدیان» افزود: اداره کل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی برای جابه جایی هرگونه دام، مجوز بهداشتی حمل می‌دهد تا محصولات کاملا تحت نظر جابه جا شوند ...



حکیم مهر: مدیر کل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر گفت: طبق قانون سازمان دامپزشکی هرگونه واردات، صادرات و ترانزیت انواع دام زنده و فراورده‌های خام دامی در کل کشور توسط ادارات قرنطینه سازمان که در تمام استان‌ها مستقر هستند، کنترل می‌شوند.

«دکتر مسعود محمدیان» ضمن اشاره به اهمیت تامین بهداشت جامعه و پیشگیری از بیماری‌های مشترک در زمینه محصولات وارداتی، افزود: اداره کل دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی برای جابه جایی هرگونه دام، مجوز بهداشتی حمل می‌دهد تا محصولات کاملا تحت نظر جابه جا شوند. در خصوص صادرات هم محصولات را با رعایت الزامات بهداشتی کشور مقصد صادر می‌کنیم. به این معنا که گواهی بهداشتی صادرات ارائه می‌شود تا بتوانیم در بازارهای جهانی در حوزه بهداشتی حضور ماندگار داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه فرایند واردات و صادرات از ۲ جنبه اقتصادی و بهداشتی قابلیت بررسی دارد، تصریح کرد: بحث اقتصادی آن که در حوزه ما نیست اما در بخش بهداشتی ما سعی می‌کنیم مباحث بهداشتی جامعه را مد نظر داشته باشیم و آن را اولویت اصلی خود قرار دهیم. کمااینکه اگر یک بیماری‌ در یک کشور خارجی شیوع پیدا کند، دفتر قرنطینه از ورود محصولات آن کشورها جلوگیری می‌کند.

محمدیان خاطرنشان کرد: البته این کار ممکن است در ظاهر مشکلاتی را برای واردکنندگان در پی داشته باشد اما در کل به نفع جامعه و بهداشت عمومی کشور است. در حوزه صادرات نیز سعی می‌کنیم که طبق آیین‌نامه دولت، الزامات بهداشتی کشور مقصد را رعایت کنیم. این اقدامات می‌تواند حضور ماندگار ما را در بازارهای جهانی تضمین کند.

وی ضمن اشاره به حوزه اعتبارات دفتر قرنطینه، اضافه کرد: دفتر قرنطینه جزئی از سیستم سازمان دامپزشکی است و ما سعی می‌کنیم مشکلات اعتباری را از طریق سازمان مرکزی پیگیری کنیم.



انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
سلام حکیم مهر میشه یک گزارش تهیه کنید که تو کشور ترکیه بیماری های طیور در چی حدی است و چگونه کنترل میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
2
ای کاش اقای مدیرکل محترم پیگیر حقوق کارشناسان اعزامی به خارج برای اعمال ضوابط بهداشتی منطبق بر مصوبه هییت وزیران باشند!
الان این حق ماموریت که در مصوبه روزی پنجاه یورو دیده شده از طرف شرکتهای وارد کننده به صورت ریالی و از قرار با قیمت هر یورو 4800 تومان یا حداکثر 5200 تومان محاسبه می شود.
متاسفانه سازمان دامپزشکی در برابر این تخلف اشکار سکوت میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
پیگیری مسائل شرکتها مهمتر است.
کارشناس اعزامی به چه دردی میخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
لطفا در خصوص ماموریت اموزشی فرزندان ایثارگر که علی رغم رای دیوان عدالت اداری وبخشنامه ها هنوز در ماموریت اموزشی هستن گزارش تهیه نمایید و رفع تبعیض کنید
وحید عطارد
|
United States of America
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
1
1
iهمکار ارجمند جناب دکتر محمدیان در صورت امکان مثالی از ایجاد مشکلات و نفع ان برای جامعه ارایه فرمایید . تا انجا که اطلاعات من اجازه می دهد در همه جای دنیا بدنبال رفع مشکلات و ایجاد تسهیلات هستند که این مهم برای جامعه منفعت دارد . وظیفه قرنطینه منطبق با متون علمی نگهداری محموله ها برای اطمینان از سلامتی انهاست که معمولا در مرزها انجام میشود . اعمال نقطه نظرات خارج از قوانین و مقررات در کجای دنیا به نفع جامعه تلقی میشود ؟؟؟؟ قصد اوردن مثال نیست تنها برای ایجاد تسهیلات سخنی گفته میشود .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
1
اگر دفتر قرنطینه از حقوق کارشناسان اعزامی به خارج دفاع کند ، قطعا خطرات زیستی کمتری ، کشور را تهدید خواهد کرد
قانون نانوشته قرنطینه این است که هر کارشناس اعزامی که قانونمند باشد ، حقوقش ضایع میشود
نظر شما
ادامه