کد خبر: ۴۴۳۰۸

ارتباطات و همکاری سازمان های دامپزشکی ایران و عراق، با هدف تسهیل مبادلات بازرگانی دو کشور در زمینه تجارت محصولات دام و طیور افزایش می یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر بهمن عابدی کیاسری» مدیر کل دفتر سازمان های تخصصی روابط عمومی و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور، در مورد جزییات مذاکرات با هیات عراقی به سرپرستی دکتر ثامر حبیب حمزه عزیز، معاون سازمان دامپزشکی کشور عراق که در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد، گفت: در این دیدار که با هدف افزایش ارتباطات و همکاری های دو کشور در حوزه محصولات دام و طیور صورت گرفت، مقرر شد تا به منظور افزایش ارتباطات بین سازمان های دامپزشکی ایران وعراق، جلسات هماهنگی بیشتری بین مسئولان و کارشناسان سازمان های دامپزشکی دو کشور برگزار شود.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد با افزایش بازدیدها هرگونه مشکل و پرسش مطرح شده از جانب طرفین به حداقل برسد؛ همچنین در این دیدار، طرف عراقی با استناد به مسائل پس از صادرات محصولات دام وطیور مرجوعی و مقدور نبودن بازگرداندن آن از داخل عراق به ایران، خواستار فراهم شدن امکان حضور و بازرسی نیروهای دامپزشکی عراق در گمرکات ایران شد.

عابدی، درعین حال از تمایل طرف عراقی برای بازدید کارشناسان دامپزشکی عراق از کشتارگاه ها و کارخانه های خوراک دام، کنسانتره دامی و همچنین کارخانه های تولیدکننده واکسن و داروهای کشور خبر داد.

مدیر کل دفتر سازمان های تخصصی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور در ادامه اعلام کرد: برای پیشبرد هرچه مطلوب تر امور، مقرر شد تا هیاتی 4 نفره متشکل از روسای ادارات قرنطینه، اپیدمیولوژی، بهداشت دام و آزمایشگاه های سازمان دامپزشکی عراق به زودی از ایران بازدید و هماهنگی ها، مذاکرات و اقدامات لازم را انجام دهند.



نظر شما
ادامه