کد خبر: ۴۴۳۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: دوره‌های کهاد از ابتدای سال تحصیلی ۹۷ برای رشته‌های کارشناسی و دکتری حرف‌های دامپزشکی دانشگاه تهران قابل اجرا است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سیدحسین حسینی» در خصوص  دورهای کهاد  این دانشگاه گفت: پیوند و هم افزایی روزافزون زمینه‌های مختلف علوم و فناوری از یکسو و رشد پژوهش‌های بین رشته‌ای از سوی دیگر، این نیاز را برای دانشجویان ایجاد کرده‌ است که علاوه بر فراگیری عمیق یک رشته تخصصی، از مبانی و فنون رشته‌های تحصیلی دیگر نیز آگاهی داشته باشند.

وی ادامه داد: ایجاد این امکان که دانشجویان علاوه بر تحصیل در رشته اصلی، دروسی منتخب از یک رشته دیگر را نیز فراگیرند، باعث  گسترش بازار کار داخلی و خارجی  برای دانش آموختگان این دوره تحصیلی ویژه می‌شود.

فراگیری دو رشته عامل مهمی در ایجاد  فعالیت‌های کار آفرینانه است

حسینی افزود: همچنین، داشتن دید کافی نسبت به حداقل دو رشته، فراهم کننده فعالیت‌های کار آفرینانه و مؤثر بین رشته‌ای دانش آموختگان  است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران بیان کرد: باتوجه به ظرفیت دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه جامع، تنوع و گستردگی رشته‌ها و دروس قابل ارائه، اجرای این دوره‌ها می‌تواند تاثیر به سزایی در  توانمندسازی دانش آموختگان  این دانشگاه در ایجاد محیط‌های کسب و کار، کارآفرینی و پاسخگویی به نیاز‌های تخصصی جامعه داشته باشد.

حضور در دوره‌های کهاد از ابتدای سال تحصیلی در دانشگاه‌ها

وی تصریح کرد: با توجه به نکات فوق و در راستای تشویق دانشجویان واجد شرایط مندرج در این آیین نامه، فراگیری دانش و مهارت‌های لازم در یکی از رشته‌های مرتبط بصورت بین رشته‌ای، با طی دوره کهاد فراهم خواهد شد؛ این دوره با رعایت مفاد آن و طی مراحل مندرج، از ابتدای سال تحصیلی ۹۷ برای کلیه رشته‌های کارشناسی و دکتری حرفه‌ای دامپزشکی دانشگاه تهران قابل اجرا است.

حسینی اضافه کرد: برنامه آموزشی هر دوره مشتمل بر حداقل 18 و حداکثر 24 واحد است که توسط دانشکده یا گروه میزبان از بین دروس دوره یا دوره‌های کارشناسی دایر در آن واحد انتخاب می‌شود؛ تعداد واحد دروس پیشنهادی هر دوره می‌تواند بیش از 24 واحد باشد که دانشجو متناسب با رشته اصلی خود و با تایید معاون آموزشی دانشکده میزبان، موظف به اخذ حداقل تعداد واحدهای مصوب برای دریافت گواهی طی دوره است.

دانشجو بعد از اخذ و گذراندن کلیه واحدهای موظف رشته اصلی، در صورتی که دروس مشخص شده دوره کهاد را باموفقیت گذرانده باشد، می‌تواند بعد از اتمام فرآیند دانش آموختگی خود، درخواست اخذ گواهی دوره کهاد نماید.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
ضروری تر از MPH برای دانشجوی دامپزشکی وجود ندارد.
نظر شما
ادامه