کد خبر: ۴۴۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

 «سرهنگ علیرضا سلامی»، مدیریت منابع انسانی سرباز در سپاه عاشورا گفت: در سال ۹۶ دو سرباز دامپزشک را به منظور پرورش گوسفند بکارگیری کردیم که برای اولین بار هیچ تلفاتی از گوسفندان گزارش نشد!

«آناج» نوشت:

نمی‌دانیم از خبر پرکشیدن و به معشوق رسیدن سربازان وطنمان خوشحال باشیم یا ناراحت، اما می‌دانیم با ذره ذره وجودمان افتخار می‌کنیم به سربازان بی نام و نشانی که مظلومانه و با اسلحه خالی در مقابل تروریست‌ها سینه سپر کردند و به عرش اعلی رسیدند.

در کنار 24 شهیدی که اکثریت آنها سرباز بودند، دلاور مردانی هم حضور داشتند که شهید نشدند اما مدال افتخار از طرف ملت ایران به سینه‌شان منقّش شد، همان‌ها که در میان گلوله تروریست‌ها دست کودکان و زنان را گرفته بودند و خودشان را سپر جان آنان کردند.

در روزهایی که رشادت سربازان در حادثه تروریستی نقل محافل است، هم‌صحبتِ سرهنگ علیرضا سلامی، مدیریت منابع انسانی سرباز در سپاه عاشورا گشتیم تا از حال و هوای پادگان‌ها و سربازها بشنویم.

سرهنگ علیرضا سلامی با اشاره به رشادت های سربازان حاضر در رژه اهواز بیان کرد: سربازان اقصی نقاط کشورمان از شجاعت و فداکاری بی‌بدیلی برخوردارند.

وی تکامل معنوی و مهارتی سربازان را عامل رشادت های اینچنینی عنوان کرد و افزود: به جرات میتوان سربازان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را از نیروهای آماده و موثر در صحنه معرفی کرد.

سلامی در خصوص فعالیت مدیریت منابع انسانی سرباز در سپاه عاشورا اظهار داشت: برگزاری طرح ناصحین و کلاس‌های عقیدتی یکی از فعالیت‌های مدیریت منابع انسانی سرباز است که در راستای تربیت معنوی نیروها انجام میپذیرد؛ البته تاثیر نشست‌های صمیمی و غیر رسمی سربازان با مربیان بیشتر از کلاس‌های رسمی است که از این موضوع نیز غافل نشده‌ایم.

وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه مهارت آموزی سربازان که با تدبیر رهبر معظم انقلاب و به منظور مفید و موثر بودن نیروها در دوره خدمت سربازی ایجاد شده، همواره در دستور کار مدیریت منابع انسانی سپاه عاشورا قرار داشته است.

جانشین نیروی انسانی سپاه عاشورا گفت: اعضای قرارگاه استانی مهارت آموزی را فرماندهان یگان‌های مستقر نیروهای مسلح تشکیل می‌دهند و در سال گذشته 478 کلاس مهارت آموزی توسط سپاه عاشورا برگزار شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری کلاس‌های مهارت آموزی، تسهیل اشتغالزایی و خوداشتغالی پس از اتمام دوران سربازی است که در سال نود و شش 145 نفر کارت مهارت دریافت کرده‌اند.

سلامی هدف دیگر این مهارت آموزی را بکارگیری نیروها برمبنای تخصص دانست و توضیح داد: سربازان با کسب مهارت و بکارگیری آن در یگان مربوطه، برای خود کارنامه‌ای موفق تهیه میکنند. برای مثال در سال ۹۶ دو سرباز دامپزشک را به منظور پرورش گوسفند بکارگیری کردیم که برای اولین بار هیچ تلفاتی از گوسفندان گزارش نشد.

وی رعایت عدالت در میان سربازان را از جمله دیگر اقدامات مهم خواند و گفت: عموما تقسیم سربازان بر مبنای توانمندی انجام میگردد. به طوری که احساس تبعیض بوجود نیاید. در این راستا پاسدار خود یک سرباز است و بنده نیز یک سرباز سی ساله هستم!

مدیریت منابع انسانی سرباز در سپاه عاشورا با اشاره به اینکه رسالت نگهبانی مهمتر از نماز شب است، اذعان داشت: زمان 4 تا 6 صبح از مهمترین و سخت‌ترین زمان‌های نگهبانی در مناطق عملیاتی است و من همیشه داوطلب نگهبانی در این زمان بودم.

وی با بیان اینکه 80 درصد سربازان سپاه عاشورا بسیجی کفایت‌دار هستند، عنوان کرد: اگر ظرفیت‌های کشور را به شکل یک هرم تصور کنیم، هرکسی از زاویه‌ای وارد این هرم می‌شود و همه جای این هرم مختص جوانان است اما گستردگی کف این هرم بیشتر است. لذا درصد بیشتری از جوانان از کف وارد هرم می‌شوند.

سرهنگ سلامی نیروی زیر دست و سرباز را بیت المال دانست و تاکید کرد: درب من برای همه سربازان باز است و به راحتی با من سخن می‌گویند. سرباز نیرویی است همانند بیت المال که نباید هدر برود.

وی در خصوص طرح گردش نیروی انسانی با هدف اعزام همه سربازان به مناطق عملیاتی گفت: این طرح به منظور اجرای عدالت و انصاف اجرا میشود به طوری که اگر یک سرباز شاهد اعزام تمام نیروها به مناطق عملیاتی باشد، خود نیز داوطلب خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه به موضوع سرباز بازیکنان تراکتورسازی اشاره و تصریح کرد: جنگ سرباز_بازیکن در میدان فوتبال همانند جنگ سرباز در مرزهاست، بازیکنانِ سرباز تراکتور سرمایه‌های ملی بودند و سپاه با مدیریت چندساله در تراکتورسازی ظرفیت‌های ملی را احیا کرد و باشگاه را به طراز مطلوب رساند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح باید به فکر ابزار جایگزین سرباز باشند،خاطرنشان ساخت: نیروی جوان در کشور رو به کاهش است لذا نیروی سرباز نیز با کاهش مواجه خواهد بود. به همین دلیل باید به فکر ابزار جایگزین برای سربازی باشیم.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یسنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
پرورش گوسفند؟!!! اونم تو گردان؟!!!
نظر شما
ادامه