کد خبر: ۴۴۳۹۲



به مناسبت هفته دفاع مقدس اردوی جهادی شبکه دامپزشکی در منطقه مرزی و عشایری گرم و تمامده برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، «محمدی» معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان، سرهنگ شاهوردی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، رئیس شبکه دامپزشکی و جمعی از مسئولین شهرستان از اردوی جهادی شبکه دامپزشکی در منطقه مرزی و عشایری گرم و تمامده بازدید نمودند.

«دکتر محمد راه انجام» رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: اردوي جهادي دامپزشکی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و با هدف خدمت به مناطق محروم، كنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي دامي، بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام، معاینه و ويزيت رايگان در منطقه گرم و تمامده اجرا شد.

وی ادامه داد: سرمایه دامی کشور پس از نفت دومین سرمایه ملی ازنظر اقتصادی محسوب می‌شود که نقش عمده‌ای در اقتصاد شهرستان دارد و با توجه به خشکسالی‌های اخیر، حفظ و حراست از دام های منطقه جهت پیشگیری از آسیب‌های بعدی دارای اهمیت است .

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای جهادی و ارائه خدمات به مردم مناطق محروم که بضاعت مالی آنها ضعیف است، بر هیچکس پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: در این اردوی جهادی ۱۰ هزار متر مربع جایگاه دام سم پاشی و ۵۰۰۰ رأس دام سبک، سنگین و شترمرغ علیه بیماری های دامی واکسینه شدند .

راه انجام یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۲ هزار متر مربع از جایگاههای دام شهرستان جهت پیشگیری از تب کریمه کنگو سم پاشی شده و همچنین ۲۸۷ هزار و ۶۶۷ رأس نوبت سر دام علیه انواع بیماری ها از قبیل آبله، تب برفکی، بروسلوز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری واکسینه شدند.


 

نظر شما
ادامه