کد خبر: ۴۴۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس شبکه دامپزشکی اهر از واگذاری پلمپ واحدهای صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی اهر خبر داد گفت: نمی‌توانیم قاچاق دام زنده را از شهرستان اهر تأیید یا رد کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اهر امروز، «دکتر مهدی احمدی منش» در جلسه مشترک کمیته آرد و نان و ستاد تنظیم بازار شهرستان اهر با اشاره به اینکه خروج دام زنده از شهرستان‌ها قاچاق تلقی نمی‌شود، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، کسانی که نسبت به حل و نقل دام زنده می‌پردازند می‌بایست مجوزهای لازم را از دامپزشکی اخذ کنند.

وی افزود: طبق قوانین سازمان دامپزشکی هر جایی که لازم باشد می‌توان پست قرنطینه‌ای دام راه‌اندازی شود اما اخیراً طی نامه‌ای که از استانداری آذربایجان‌شرقی دریافت کرده‌ایم قید شده شهرستان‌های هم‌جوار با استان آذربایجان غربی مجوز راه‌اندازی پست قرنطینه‌ای دام زنده را دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اهر ادامه داد: بر حسب اینکه نمی‌خواهیم به لحاظ نیاز شهرستان به دام زنده در راستای تأمین گوشت مورد نیاز مردم دام از شهرستان خارج شود پست قرنطینه راه‌اندازی کردیم و دام‌هایی که تا به حال از اهر خارج‌شده به شهرستان‌های هریس و بناب منتقل‌ شده است.

احمدی منش با اشاره به تشدید نظارت بر حمل و نقل دام زنده در شهرستان اهر گفت: بر اساس مصوبه استانداری، استان آذربایجان‌شرقی شامل قانون قاچاق دام زنده نمی‌شود و البته به دلیل تشدید نظارت‌ها کسانی که دستی در حل و نقل دام زنده دارند و قبلاً مجوز نمی‌گرفتند اکنون برای حمل و نقل دام زنده از دامپزشکی مجوز اخذ می‌کنند.

وی بابیان اینکه در راستای برخورد جدی با مختلفانی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند پلمپ را از دستور کار خارج کرده‌ایم، ابراز داشت: ابزار برخوردی که در قانون دامپزشکی شهرستان اهر در برخورد با مختلفان بهداشتی پلمپ است و در صورتی که واحدی بهداشت را رعایت نکند و مشمول پلمپ شود به سازمان تعزیرات حکومتی واگذار کرده‌ایم و متأسفانه استفاده از ابزار جریمه برای متخلفان خللی در امور جاری متخلفان وارد نمی‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اهر اضافه کرد: از ابتدای سال‌ جاری تا به امروز پرونده‌های متعددی را به تعزیرات حکومتی ارجاع داده‌ایم و با آن‌که می‌دانیم گستردگی فعالیت تعزیرات حکومتی شهرستان اهر به منطقه می‌رسد ولی رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی دامپزشکی زمان‌بر شده است در حالی که وقتی برای متخلفان پرونده تشکیل می‌دهیم می‌گویند دامپزشکی برخورد سیاسی می‌کند.

دکتر احمدی منش یادآور شد: متأسفانه رفتارهای قهرآمیز با دامپزشکی کار را به‌جایی رسانده که در مواقع برخورد با متخلفان این اقدام را سیاسی‌کاری می‌نامند این در حالی است که بارها گفته‌ایم در بحث تضمین سلامتی مردم با احدی عهد و اخوت نبسته‌ایم.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
دکترجان زیادی جدی گرفتی ، حکیم مهر به کجا می روی؟ کم کم صحبتهای داخل اتاق ادارات را هم بعنوان خبر با تیتر درشت بزن ، وقت طلاست برای کسانی که طلا را از سنگ تشخیص می دهند.
نظر شما
ادامه