کد خبر: ۴۴۴۱۱
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
 

خبرگزاری حوزه نوشت:

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: یکی از توطئه های دشمنان کاهش نسل شیعه است، در این زمینه با ایجاد جنگ در بلاد مسلمین و ساخت مصنوعات عقیم کننده مانند البسه و لوازم آرایشی دختران و پسران شیعه را عقیم کند، از طرف دیگر با تولید فیلم و سریال آنها را با حیواناتی نظیر سگ و گربه مانوس کنند، به گو نه ای که نگهداری این حیوانات جایگزین فرزند شود.

«حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری» در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران مازندران، در مدرسه علمیه فاطمیه (س) بندپی بابل که با حضور ائمه جمعه، مسئولین شهری و برخی از مدیران و طلاب مدارس برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس، یادآور 8 سال فداکاری بهترین های این ملت است که با عرضه تمام وجود و عرصه های زندگی خویش، وفاداری خود را نسبت به خط سرخ شهادت و استمرار نهضت عاشورا تائید و امضاء کردند.

وی افزود: قرآن میراث گرانبهایی است که برای هدایت همه انسانها نازل شده و اولین منبع احکام دینی، قانون زندگی و متضمن حیات دنیایی و اخروی است و هر جامعه ای که از قرآن و معارف اهل بیت(علیهم السلام) فاصله گرفته، دچار خسران شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: خداوند در قرآن، هیچ یک از فضایل انسانی را مختص مردان ندانسته، بلکه در آیات مختلف و به استناد آیه 97 سوره نحل، هر کسی (اعم از زن و مرد) این مسیر را بپیماید، حیات طیبه به او داده می شود.

وی ادامه داد: توفیق تحصیل در حوزه علمیه خواهران و سربازی حضرت ولی عصر(عج) و حضرت زهرای اطهر(س) افتخار بزرگی است که نصیب شما طلاب شده و حضور در این اردوگاه، حاصل غذای حلال، تربیت صحیح پدران و مادران و دیگر عوامل است؛ بنابراین باید قدر این نعمت الهی را دانسته و تمام تلاش خود را جهت استفاده بهینه از این فرصت و شرایط به کار گیرید.

تحصیل بیش از ۱۰۰ هزار طلبه در حوزه های خواهران

حجت الاسلام غفاری اعلام کرد: تحصیل علوم دینی برای بانوان در طول قرون مختلف به فراموشی سپره شده بود که در برهه هایی از تاریخ، به همت برخی از علما، شرایط فراگیری معارف اسلامی برای این قشر به صورت محدود فراهم گردید، اما بعد از پیروزی انقلاب به برکت خون شهدا و دوراندیشی حضرت امام خمینی(ره)، یک نظام مشخص و تعریف شده ای برای احقاق این حق مسلم زنان، با عنوان جامعه الزهرا(س) شکل گرفت، سپس با عنایات مقام معظم رهبری و تلاش علما، حوزه علمیه خواهران تاسیس و در بسیاری از شهرهای کشور، مدرسه علمیه خواهران راه اندازی گردیدکه در حال حاضر بیش از 100هزار طلبه خواهر در این مدارس علمیه، مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

وی یادآور شد: تاثیر بانوان طلبه در جامعه، بسیار بیشتر از آقایان بوده و این فرموده حضرت امام خمینی(ره) که از دامن زن، مرد به معراج می رود، گویای این واقعیت است که زنان مهندسین رفتار جامعه هستند؛ بنابراین با توجه به این که نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند؛ طلاب حوزه های علمیه خواهران رسالت سنگینی نسبت به این قشر دارند.

خانواده مهمترین کانون تاثیرگذار در جامعه

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران اظهار کرد: خانواده مهمترین کانون تاثیرگذار در جامعه است که تربیت اعضای آن به دست مادران خانه بوده و از دامان عفیف آنها، همسر و فرزندان سالم و صالح وارد جامعه می شوند؛ به همین خاطر دشمن نسبت به این نهاد مقدس رسما اعلام جنگ نموده و با بسیج تمام عناصر و امکانات خود، از طریق ماهواره، فضای مجازی، فرقه های منحرف و احزاب سیاسی حتی گروه های منقرض همانند کومله، دمکرات و... سعی دارد تا با متزلزل نمودن کانون خانواده، جریان ارزشمند انقلاب را که در امتداد نهضت عاشورا و به سمت مهدویت و انتظار و امید در حرکت است، متوقف نماید.

وی اضافه کرد: همان گونه که رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس، جوانمردانه مبارزه نمودند، امروز نیز آحاد ملت به خصوص حوزه های علمیه باید به عنوان بازوان انقلاب و رهبری در این جنگ پیچیده و خطرناک، به ندای "هل من ناصر" ولی زمان خود لبیک گفته و با حضور در این میدان مقدس از اصول و ارزش های دینی دفاع مقتدرانه داشته و با حضور بصیرانه در جامعه امام زمان(عج) با علمداری رهبر معظم انقلاب، نقشه های دشمنان را خنثی نمایند.

کاهش نسل شیعه؛ توطئه دشمنان

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: یکی از توطئه های دشمنان در عصر حاضر، کاهش نسل شیعه است که در این زمینه با ایجاد جنگ در بلاد مسلمین و ساخت برخی مصنوعات عقیم کننده مانند البسه، لوازم آرایشی، بهداشتی، محصولات تراریخته و... سعی در عقیم سازی دختران و پسران شیعه داشته و از طرف دیگر تلاش دارند در حوزه ذهن، به جای تشویق به فرزند آوری و فرزند پروری، با تولید برخی برنامه های کودک، فیلم، سریال و... آنها را با حیواناتی نظیر سگ و گربه مانوس نمایند، به گو نه ای که نگهداری این حیوانات جایگزین فرزند آوری در خانواده ها شود.

حجت الاسلام غفاری در پایان خاطر نشان کرد: برای این که قافله نورانی انقلاب اسلامی، ظفرمندانه بتواند این مسیر پر پیچ و خم را طی کند و به سر منزل مقصود برسد، باید استقامت کرده و گوش به فرمان ولی فقیه رشید و جانباز انقلاب دهیم و اوامر و نواهی ایشان را اطاعت نموده و تفسیر و تعریف جدیدی نسبت به این امور نداشته باشیم.

 
 
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
5
1
سگ اگه خوب بود تو اسلام نجس نمیشد .پس شمایی ک سگ نجس رو میاری توخونت اگاه باش ک اون خونه نماز نداره و کسی ک نماز نخونه باید ب مسلمان بودنش شک کرد.بنظر من باید همه کلینیکای دام کوچیک رو که اشاعه فرهنگ غربی هس جمع کنن
دکتر xy
|
France
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
3
چشم فقط منتظر فتوای شما بودیم = در جواب نظر قبلی ۰
سگ وگربه( حیوانات ) در فرهنگ و آئین ایرانیان مقدس بوده و هست و خواهد بود ۰ فرهنگ سرزمین ایران قوی تر از اینه که فرهنگ عرب و بیگانه روش تسلط پیدا کنه و اینو به مرور زمان دیدیم و خواهید دید . در قرآن که کتاب مسلمانان هست هیچوقت سگ رو نجس ندونسته و برعکس از سگ تعریف کرده چه در هنگام شکار و یا سگ اصحاب کهف . بالاتر از قرآن که نداریم۰ همه چی رو تخصصی نکنید لطفا تا خودتون رو متخصص بدونید .
اینو هم اضافه کنم ایرانی ها آتش پرست نبودند بلکه یکتا پرست بودند و هستند و آتش برای ایرانی ها مقدسه.
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
1
0
با حرفهای حاج آقا یاد دیالوگ ماندگار مرحوم عزت الله انتظامی در فیلم روز واقعه افتادم که میگفتند:
وقتی نگاهم به قطره اشکی که گوشه چشم راحله بود افتاد دریافتم که کار دیری است که از دست شده و زمان چون و چند نیست.......
حاج آقا این آفت دامن گیر و اپیدمیک و بزودی اندمیک میشه از دست کسی کاری ساخته نیست تقلید از سلبریتی های بیسواد بی فرهنگ این ویروس را وارد جامعه کرد تمام.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
1
.............. دنیا مگه بیکاره بخواد بچه تو سگ و گربه بشه
بیدار و از خواب جان مادرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
1
یه جمله هم از ......... اینم دشمن دشمنو یاد گرفته
دکتر وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
1
دوستان حرف ایشون واقعا انقدرها هم بی دلیل نیست ، عزیز ناشناسی که سگ رو نجس میخونی لطفا ابتدا قبل از اظهار نظر در اینجا کمی فکر کن چرا سگ رو نجس خوندن بعد نظر بده ، از نوع بیان کلمات شما دقیقا مشخصه که دکتر دامپزشک نیستی و اگر هم باشی کیلویی دروس ات رو پاس کردی که دلیل این جریان نجاست رو عین کوچه بازاری ها بیان میکنی ، در مورد نماز هم سعی کن حق ملت رو پایمال نکنی ، دخالت تو امور درمان که به شما مربوط نیست نکنی ، کلاه دامدار جماعت رو نگیری ،خدا خودش حق الله (نماز )رو برات حل میکنه نگران نباش ،البته خون موجود در بدن شما هم نجس است پس اگر با سگ ارتباط هم داشته باشی مثل مثبت در مثبت میمونه که میشه مثبت
سعید
|
United States of America
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
بزرگترین دشمن ما ایرانی ها امروز رفتار و حرفه های خودمون هست که باعث جدایی، انشقاق، خشم و نفرت و اتهام زنی به دیگران میشه!
حاج اقا! چظور شما مدیر حوزه علمیه خواهران هستید؟!
ضمنا حاج آقا... با این شعارها 80 درصد مردم ایران رو شما در ردیف دشمنان قرار میدید؛ یک سری که حیوان خانگی دارند...یک سری ماهواره...یک سری تلگرام و اینستا و...ورق و ....
افسوس
کاردان
|
France
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
حاج آقا شما که دنبال اشتغالزایی هستین ،،همین دام کوچک چقد اشتغالزایی ایجاد کرده ،،، همینطور یه حرفی نزنین ....
دکتر امید بهروزی نسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
1
1
آقای دکتر xy سلام
لطفا دلایل خودتون رو برای این جملات و استدلالات بیان بفرمایید تا ما هم از جهل در بیایم، تشکر:
1- سگ در فرهنگ ایرانیان "مقدس بوده"
2- فرهنگ غرب روی فرهنگ ایران اثری نداره (راهنمایی: در این زمینه میتونید مصرف گرایی، شیوه پوشش، نوع و سبک تغذیه و... ایرانیان رو در حال حاضر فقط با 50 سال پیش مقایسه کنید، 2500 سال نیاز نیست)
3- در قرآن همه چیز هست، الا نجاست سگ؛ پس بفرمایید کجای قرآن اومده نماز صبح دو رکعته، یا کجای قرآن اومده تو هر رکعت نماز بعد از یک رکوع باید دو سجده انجام داد.
سایر دوستان که هم عقیده هستند هم میتونند به ایشون کمک کنند.
منتظر دلایل واضح و مستند دوستان در جواب سوالات بالا هستم.
تشکر
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
دقیق فرمودید جناب دکتر بهروزی و من هم با شما موافقم

دکتر xy جواب دارید؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
1
1
احسن به شما حاج آقا
حرف حق رو زدین
متاسفانه الان هر کی فارغ التحصیل میشه فک‌میکنه چون ۲تا واکسن به سگ میتونه بزنه پروفسور شده
ای کاش دانشکده ها به جای این کارا بیان و کار بالینی دام بزرگ به بچه ها یاد بدن
اصول پرورش و تغذیه ومامایی و جراحی و ... یاد بدن
دکتر xy
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
1
ببین دوست عزیز با اینجور صحبتها نمیتونی خودتو علامه نشون بدی و خودتو پیش بعضی ها شیرین کنی .اسمت رو هم که کامل نوشتی۰ .......... کار خوبی نیست . یکطرفه تحقیق کردن درست نیست . تحقیق کردن فکری آزاد میخواد تا به نتیجه برسی۰ از طرز صحبت کردنت معلومه افراطی تعصب داری. در رابطه با فرهنگ ایرانیها وسگ اینقدر مطالب زیاده که خودت میتونی تحقیق کنی ۰ مورد بعدی منظورم فرهنگ عرب هستش که نتونسته روی فرهنگ ایران تاثیر بزاره نمونه بارز مراسم چهارشنبه سوری و عید نوروز باستان هستش۰ مورد بعد خدا در قرآن فرموده سگ حیوون نجس نیست و حتی بزاق دهان سگ رو نجس ندونسته . بعد شما استناد میکنید به یه روایتی که فلان شخص گفته سگ نجسه ؟!! دلیل نجاست چی هست ؟ مگه با بچه طرفی دوست عزیز.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
آقای دکتر xy
در کامنت بالایی به بیراهه زدید.
با دو کلام اینترنت رفتن باسواد نمی توان شد.
زرتشتی ها جزو ادیان آسمانی مورد قبول مسلمانان هستند و چرا موضوعات را قاطی می کنید
ضمنا ، سگ در کجا مقدس هست؟ اصلاً معنی واژه مقدس را می دانید؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
2
دنیا کجاست ما کجاییم
اگر در نجاست سگ شبهه دارید به جای حرف بی اساس تحقیق کنید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
1
0
آيا حرام بودن گوشت سگ در قرآن ذکر شده است؟
آيا کسي در حرام بودن گوشت سگ شک دارد؟ با اينکه در سوره انعام(22) محرمات فقط چهار موردند: 1- مردار(مَيْتَة) 2- خون(دَماً مَسْفُوحاً) 3- گوشت خوک(لَحْمَ خِنزيرٍ) 4- و حيواني‌ که‌ براي‌ بت‌ها ذبح‌ شده‌ باشد(أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ) . گوشت‌ سگ‌ که‌ از اين‌ها نيست‌، پس‌ طبق‌ اين‌ آيه‌ اگر ذبحش‌ کنيم‌ حلال‌ است‌! بنابراين منکران نجاست سگ بايد خوردن گوشت سگ را نيز به ناچار حلال بدانند با اينکه همه، آن را حرام مي دانند. (23)
پاسخ اينست که:
اولاً: قرآن کريم در احکام فقهي معمولا به کليات بسنده کرده است . به عبارتي ديگر قرآن همچون قانون اساسي است که فروع قوانين مدني، حقوقي، جزائي و ... را در آن نمي توان يافت.
ثانياً: تبيين و تفسير آن را به پيامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) و به دنبال آن، امامان معصوم(علیهم السلام) سپرده است، «وَ أَنْزَلْنَا إِلَيْکَ الذِّکْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ».(24) يعني اي پيامبر ما ذکر بر تو نازل کرديم تا براي مردم آنچه را بر ايشان نازل شد (قرآن) تبيين و تفسير نمايي
و ....https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=1&catid=25445&pageindex=7&mid=252816
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
1
دوست گرامی که خود را اهل تحقیق خوانده اید اینکه شما فقط "لا اله "را ببینید و "الااله " را بی اعتنا شوید و بعد بگویید تحقیق کرده ام در قرآن بوده ، معیار تفسیر و مدرک نمیشود !!
اتفاقا" وقتی سوره انعام حتی مائده را بدرستی و همه جانبه ملاحظه فرمایید تنها چیزی که بطور برجسته میتوان از مجموع آیات دریافت کرد آن است که چرا آنچه را خدا حلال کرده بر خود حرام میکنید !!؟؟
به صراحت مجموع آیات بیان میکنند که مقوله حرام کردن ، حربه ای در دست مشرکان است برای منحرف کردن و گمراهی مردم و اتفاقا" تاکید قرآن بر رد این محرمات جاهلانه است .
آنچه مسلم است ، طبق آیات این دو سوره دایره محرماتی که قرآن آنها را تایید میکند به مراتب کوچکتر از دایره محرمات مشرکین است و بیش از هر چیز تاکید قرآن بر آن است که ای بشر یا مومنان آن چه را حلال است که چندان هم محدود نیست ، بر خود حرام نکنید !!
به نظر می اید قرآن بیشتر نگران آن است که بشر خود را از نعمتهای حلال خدا محروم کند تا حرامهای محدودی که تعیین شده را اتفاقی زیر پا بگذارد !!
موضوع جالبتر دیگر در این آیات این است که بعضی حرامها برای بعضی قومها به منزله تنبیه آن قوم به علت تمرد و ستم کاریشان وضع شده است ، نه اینکه واقعا" آن خوراکی حرام باشد !!( سوره انعام آیه146)
بنظر می اید تحریم شراب هم از طرف قرآن ، به تدریج اعمال و اعلام شده و عمده علت آن هم بی ظرفیتی که تازه مسلمانان ، که اغلب از اعراب بودند در نوشیدن شراب از خود نشان میدادند ، بوده است .
بدون شک اسلام و قرآن به دلیل ایجاد آگاهی و برداشتن محدودیتها و ترسهای بیجایی که به نام خدا یا خدایان و دین در دوران جاهلیت ، بر مردم عرب و محدوده عربستان اعمال میشده ، مقبولیت و محبوبیت بدست آورده و توانسته به دلیل دادن همین آزادی هایی که برای آن دوران بی سابقه بوده ، پیروان زیادی پیدا کند .
یک مسلمان و پیرو قرآن بیشتر نگران حرام شدن حلالی باید باشد ، بیشتر نگران ظلمی که بر بیگناهی میرود باید باشد ، یک مسلمان باید نگران اهانت به خالق به واسطه اهانت به مخلوقش و خلقتش باید باشد!! این گونه که شما با سگ بیچاره دشمنی میکنید در حالی که بی برو برگرد حیات و زندگی شما مدیون این مخلوق بی زبان است ، بیشتر به سمت اهانت به خالق پیش میروید و نزدیک میشوید !!! مواظب نتیجه اش باشید !! کمی تفکر و تدبر چیز بدی نیست !!
خداوند ارحم الراحمین است .
دکتر xy
|
Poland
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
1
بحث کردن با کسی که افراطی تعصب داره بی فایده هستش . چه بخواین چه نخواین ، چه خوشتون بیاد چه نیاد حیوانات جزئی از زندگی انسانها بودند و هستند . سرتون رو درد نیارم. حرف آخر :
کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد. موفق باشید .
..
|
United States of America
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
1
توهم دشمن و شاید تلاش دشمن سازی عده ای برای اجرای اهداف خاص و نقش و تاثیر دشمن در جزییات زندگی ما و تاثیر فوری و اثر گذاری عمقی افکار و رفتار دشمن مطرح شده شاید حکایت و تایید ی بر ضعف ایدولوژی تاثیر پذیر باشد و این سوال را مطرح کند که چرا انها از افکار و عقاید ما متاثر نمی شوند و اما چرا مخاطبان اقایان نگهدارندگان سگ قرار میگیرد و هر کس سگ نگهداری کند متاثر از فرهنگ غرب است و ... مگر این همه کبوتر باز که واقعا کبوترهای خود را از فرزندان خود بیشتر دوست دارند را نمی بینیم و چرا انها را مخاطب قرار نمی دهیم
اگر هدف از بین بردن نسل با توسل به این روش به قصد جایگزینی حیوان بجای فرزند باشد چرا در دنیای با اعتقادات مسیحیت و سایر مذاهب جز هیچ تلاشی برای مبارزه با نگهداری حیوانات خانگی نمی شود مگر این اتفاق باعث کم شدن نسل انها نمی شود و مگر انها علاقمند به ازدیاد نسل معتقدین به دین خود را ندارند
متاسفانه ایرادات و اشکالات بسیاری در همه امور وجود دارد و مسائل از دید صحیح و علمی و تخصصی واقعی مطرح نمی شود و هیچکس و هیچ چیز سر جای خود نیست و نمونه مشخص حاظر ان ریاست یک تشکیلات مربوط به بانوان توسط یک اقا میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
2
یه طوری هم میگید انگار نسل ما مثل مارماهی دوزیست تک شاخ شهدخواره!!!
بابا چرا مرغ و خروس و کبوتر و... اینطوری نیستن چرا همه گیر میدن به سگ و گربه؟؟؟
چرا توی موضوعی که تخصصی درش ندارید اینقدر متعصبانه صحبت میکنید؟؟؟
نمی‌بینید از همین جمعیت زیاده که این همه بچه گوشه خیابون یا تو بهزیستی افتاده!!!
با این اوضاع آدم بره بچه بیاره که هیچوقت زحماتش جبران نشه بهتره یا حیوون خونگی‌ای بیاره که در قبال یه آب و غذا هیچوقت محبتشو فراموش نمیکنه؟؟؟
اتفاقا یکی از عوامل بالا بردن اعتماد به نفس و... در کودکان هم نگهداری حیوون خونگیه مخصوصا گربه و سگ!!!
اینکه کسی حیوون خونگی داشته باشه یا نداشته باشه یا بچه بیاره یا نیاره سلیقه شخصیه!!! چرا حتی نمی‌زارید مردم تو خونه خودشون راحت باشن؟؟؟
و در آخر فقط یک کلام
واقعا متاسفم که عامل فساد و جنجال و... تو کشور رو یه مشت حیوون زبون بسته می‌دونید
دکتر نیما تک پسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
1
0
حاج آقا گل گفتی
دمت گرم از طرف دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران
که فکر میکنم همه دانشجویان دامپزشکی آرزشونه بیان و در این دانشکده درس بخونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
واقعا خوش بحالت . من یبار اومدم درمانگاه دانشکده تون. واقعا مجهزه.
نظر شما
ادامه