کد خبر: ۴۴۴۳۳
 

دولت عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان با فروختن هشت گاومیش پرقیمت، پول آن را به خزانه دولت واریز کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از بی بی سی، این جانوران در مقر نخست‌وزیری نگه داشته می‌شدند و طبق گزارش‌ها، شیر این گاومیش‌ها را می‌دوشیدند و در اختیار نواز شریف، نخست‌وزیر سابق و خانواده‌اش قرار می‌دادند.

عمران خان تصمیم گرفت در چارچوب سیاست‌های ریاضتی خود دست به فروش این گاومیش‌ها بزند.

آقای خان در دوران انتخاباتی وعده مبارزه با فساد را داده بود.

او از زمان عهده‌دار شدن سمت نخست‌وزیری، سیاست‌های ریاضتی پیش گرفته است اگرچه منتقدانش او را به در پیش گرفتن سیاست‌های نمایشی متهم می‌کنند.

در ماه اوت موقعی که مشخص شد عمران خان مسیر ۱۵ کیلومتری خانه تا محل کار را با هلیکوپتر طی می‌کند، کاربران شبکه‌های اجتماعی او را مورد تمسخر قرار دادند.

 ۱۹  هزار دلار از محل فروش این گاومیش‌ها عاید خزانه دولت شد. این دومین حراجی دولت در ده روز گذشته از اموال دولت پیشین بود. فروش جیپ‌های ضدگلوله دولت قبل هم نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار وارد خزانه کرد.

حامیان نواز شریف به حراج گاومیش‌ها علاقه و توجه فراوانی نشان دادند. نواز شریف به اتهام فساد از کار برکنار شد.

حسن لطیف که برای یکی از گاومیش‌ها ۲۵۰۰ دلار پرداخت کرد به بی‌بی‌سی اردو گفت که او یک کارخانه لبنیاتی دارد اما بسیار مایل بود یکی از این گاومیش‌ها را به دلیل آن که در اختیار نخست‌وزیری بودند داشته باشد.

او می‌گوید بیش از ۱۰۰ گاومیش دارد اما می‌خواهد گاومیشی را داشته باشد که "رهبرم از آن استفاده می‌کرد." او می‌افزاید "این کار به افتخار او انجام شده و اگر این فرصت را داشته باشم، سعی می‌کنم این گاومیش را به او (نواز شریف) اهدا کنم."

یکی از گاومیش‌ها هم که خاطر شیر مرغوب‌شان شهرت دارند ۳۱۰۰ دلار فروش رفت.

یک کارمند نخست‌وزیری پاکستان به بی‌بی‌سی گفته است حراجی برگزار شده، ورای انتظارات آنها بوده است و آنها از موفقیت‌شان خرسند هستند.

اما همه از این حراجی راضی نبودند. یکی از شرکت‌کنندگان در حراجی گفته است قیمت این گاومیش‌ها در بازار، کمتر از نصف قیمت آنها در این حراجی است."

 
 
نظر شما
ادامه