کد خبر: ۴۴۴۴۵



آنفلوانزای پرندگان، امسال نیز مانند سال‌های قبل در دنیا شیوع پیدا کرده است که برای جلوگیری از این بیماری، رعایت اصول بهداشتی و رعایت مقررات دامپزشکی، تاکید می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از استان آذربایجان شرقی، با این که در استان آذربایجان شرقی با برخی اقدامات پیشگیرانه از شیوع آنفولانزا جلوگیری شده است، اما هنوز احتمال درگیری با آن زیاد است.

با توجه به تلف شدن تعداد یک میلیون و 800 مرغ در سال 1396، طرح‌های پیشگیری با جدیت هر چه تمام تر اجرا می شود که نقش مرغداری ها در کنترل این ویروس، هر چه بیشتر به چشم می‌خورد.

در اجرایی نشدن قوانین حاکم، برخی دستگاه‌ها نقش زیادی دارند و در اجرا احکام صادره برای برخی مرغداران غیرمجاز در شهرستان‌هایی مانند ملکان، اهر، مرند، بستان آباد، آذرشهر و اسکو جلوگیری می‌شود.

«اکبر فتحی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار داشت: فرصتی برای واحد‌هایی که غیرمجاز هستند داده می‌شود تا خود را در شرایط دامپزشکی و ضوابط حاکم بر آن، تطبیق دهند و برای آنان مجوز‌ها صادر شود.

رهبر، نماینده صنف طیور استان نیز از قرار‌گیری سریع و با تخفیف مواد ضدعفونی کننده و مواد بهداشتی در اختیار مرغداران خبر داد و افزود: هدف این است که تا بتوانیم با همکاری اداره کل دامپزشکی استان، این بحران را از استان خود دور کنیم و مرغدار و تولید کننده مطمئن شود که سیستم بیمه پشتیبانی شده از آنان دستگیری خواهد کرد تا بتواند در آینده به تولید خود ادامه دهد.

«دکتر بهداد» رئیس دامپزشکی استان نیز پیش‌تر از این با تاکید بر این که پس از هر گونه مبادلات ضد عفونی صورت گیرد، گفته بود: از شانه‌های مستعمل تخم‌مرغ نباید برای بار دیگر استفاده شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، تخم‌مرغ‌ها و مرغ‌های عرضه شده در استان، حاوی هیچ نوع آلودگی و ویروسی نیستند، اما باید برای ادامه سالم بودن آنان تعامل و هماهنگی لازم است.


نظر شما
ادامه