کد خبر: ۴۴۴۶۱



سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه، از تعطیلی ۲ مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های دامی که به صورت غیرمجاز دام کشتار می‌کردند، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر صیاد غلامی» گفت: این ۲ مرکز متخلف در جریان بازدید گشت مشترک دامپزشکی با دستگاه‌های ذیربط شناسایی و با دستور مقام قضایی تعطیل شد.

وی همچنین از کشف، ضبط و معدوم سازی ۶۰۰ کیلوگرم انواع گوشت قرمز، مرغ و ماهی ناسالم در کرمانشاه خبر داد و گفت: این میزان فرآورده خام دامی ناسالم در جریان بازدیدهای اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

او با تاکید بر خودمراقبتی شهروندان گفت: مردم باید گوشت و فرآورده‌های گوشتی را از مراکز معتبر مجاز تهیه و مصرف کنند.

غلامی، نسبت به تهیه گوشت از کشتارهای خیابانی هشدار داد و افزود: این گونه کشتارها زیر نظارت دامپزشکی نیستند و توصیه می‌کنیم از این مراکز گوشت تهیه نشود.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می‌کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شتر مرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در استان کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیر خام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می‌شود.



نظر شما
ادامه