کد خبر: ۴۴۴۸۴
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رئیس شورای نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی:
«دکتر سیدرضا ثقلینی» افزود: ۲ هزار و ۴۰۰ دکتر دامپزشک و سایر رده‌های مختلف این رشته در استان آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند ...
 

حکیم مهر: رئیس شورای نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به گستره کاری رشته دامپزشکی گفت: تعداد فارغ التحصیلان بیش از نیاز این بخش است که سبب شده با مشکل دستیابی به شغل با درآمد مناسب روبرو شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سیدرضا ثقلینی» افزود: 2 هزار و 400 دکتر دامپزشک و سایر رده های مختلف این رشته در استان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون 200 نفر دامپزشک در رسته های مسئول فنی بهداشتی و 83 نفر در سایر رده های دامپزشکی بعنوان دستیار مسول فنی، 144 داروخانه ، 186 کلینیک ، 15 آزمایشگاه و 80 مرکز مایه کوبی فعال هستند.

ثقلینی یکی از راهکارهای اساسی برای رفع مشکل اشتغال دامپزشکی را کاهش تصدی گری بخش دولتی در فعالیت های این بخش عنوان کرد.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم این است که با وجود افزایش تعداد دانشجو در رشته دامپزشکی، فاصله مراکز آموزشی با بخش های اجرایی و پاسخ به نیاز جامعه فاصله زیادی ایجاد شده است.

رییس شورای نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی افزود: ضروری است ضمن متناسب سازی تعداد پذیرش دانشجو با نیاز کشور همراهی آن با بخش های اجرایی بیشتر شود.

وی ادامه داد: این مهم با توجه به تغییرات در صنعت دام و طیور و شیوه های کاربردی کنترل بیماری های مشترک انسان و دام، بیش از پیش احساس می شود.

ثقلینی یادآور شد: به دلیل برخی مشکلات ساختاری که در زمینه فعالیت رشته دامپزشکی وجود دارد، با وجود تلاش های انجام شده توسعه همه جانبه این رشته انجام نشده است.

وی با اشاره به موضوع انتقال سازمان دامپزشکی از زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی، گفت: طرح چنین مباحثی آن هم بدون انجام کارشناسی های لازم، انگیزه فعالان این رشته را از بین می برد.

رییس شورای نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به به برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی همزمان با سراسر کشور، گفت: در آئین‌نامه جدید تعداد اعضای شورای نظام دامپزشکی استان 9 نفر به عنوان عضو اصلی تعیین شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
ارتباط مطلب با تصویر جراحی دانشگاه مشهد رو متوجه نشدم!!!
دکتر xy
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
اشتغالزایی و کم کردن ظرفیت دانشگاه و سر و سامان دادن به رشته دامپزشکی زمانی اتفاق میوفته که دامپزشکی اهمیت و جایگاه خودشو توی این مملکت و در بین جامعه پیدا کنه . وقتی ۳۰ _ ۴۰ ساله هیچ اتفاقی واسه این رشته نیوفتاده و هیچ تحول بزرگی واسه رشته دامپزشکی زیر سایه وزارت جهاد کشاورزی نیوفتاده بهتره تغییرات اساسی انجام شه. دامپزشکی در حال درجا زدن و با عوض شدن ریاست و ... هیچ اتفاقی نمیوفته. فقط زمان رو داریم از دست میدیم و روزبه روز وضع بدتر خواهد شد. ما هم جزئی از بهداشت و درمان کشور هستیم وبه نظرم وزارت بهداشت مناسبتر هست
دامپزشکی رو نابود کردید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
آقای محترم انگیزه دامپزشکا تو این وزارت خونه چغندر از بین میره نه بحث انتقال به وزارت خونه ای که فارغ التحصیلانش بیکار نیستند و همه داوطلبای کنکور به سمت وزارت بهداشت و رشته هاش رو آوردن،دلیلش هم سخت نیس فهمیدنش اگه مسئولین فقط به فکر جیبشون نباشن،که متاسفانه هستن، چون اونا مثل دامپزشکی توی دونقوز آباد دانشگاه آزاد نزدن با رتبه نجومی مدرک بدن و ککشون هم نگزه که یک دامپزشک با رتبه عالی ونزدیک پزشکی باید با نجومیهایی که اصلا پیام نور هم قبول نمیشن ولی به خاطر حرص مسئولینش و پول طرف،یکی بشه. فقط میتونم بگم خدا لعنت کنه مسئولی رو که به فکر بیکار شدن جوونا نیست البته اگه خدا رو قبول داشته باشه که بازم بعید میدونم.
کاوه
|
Germany
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
ایشون چون زمانی معاونت امور دام استان تو جهاد بودن .................... زیاد حرفاشونو در مورد جهاد و ارتباطش با دامپزشکی جدی نگیرید لطفا؛ کدوم دامپزشک عاقلی موافق موندن تو جهاده آخه؟
ناشناس
|
France
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
بنده ایشون رو از نزدیک میشناسم. ...................؟ اکثر صاحب نظران و فعالان این عرصه موافق الحاق به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستند. این افراد هستند که در کار انتقال اخلال ایجاد کرده و مانع رسیدن به خانه اصلی مان شدند.
مجید
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
ایشان ریاست نظام دامپزشکی و استخدام رسمی اداره کل دامپزشکی هستند .من شناخت کاملی از ایشان دارم .حرفهایی که در مورد طرفداری از وزارت جهاد کشاورزی زدند صرفا به دلیل ............... در جهاد کشاورزی است .ایشان به دلیل کار و درامد دولتی هیچ شناختی نسبت به فاجعه لشگر دامپزشکان بیکار ندارد .اگر واقعا علاقه ای به رشته دامپزشکی و فارغ التحصیلان بخت برگشته آن داشتند الان در استان ایشان سه دانشکده دامپزشکی نداشتیم .واقعا از دیدن بیانات ارزشمند این استاد عزیز مستفیز شدیم .از ماست که بر ماست .امید وارم حکیم مهر کامنت مرا بدونه سانسور نشر دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
این صحبت ......تربن، بی منطق ترین و بی پایه تربن موضعی است که یک فرد ......... طرفدار اسارت دامپزشکی در وزارت جهادکشاورزی می توانست اتخاذ کند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
فقط کسانی مخالف خروج دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی هستند که موقعیتی برای خودشان متصورند ویا منفعتی به ایشان می رسد . قشر دامپزشک و مردم موافق جدا شدن دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی است‌.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
واقعا باعث تاسفه .............
دامپزشک بیکار فارغ التحصیل دانشگاه تهران
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
بیکاری در دامپزشکی به اوج رسید فقط مرگ که میتونه به درد های یک دامپزشکی پایان بده بلایی سر این رشته اوردن که دیگه این رشته نابود شد وسلام
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
حکیم مهر عزیز. مصاحبه باید با همکاران مرتبط و دست اندکار باشد. همچنان که با نمایندگان مصاحبه کردید یا با روسای دانشگاه ها یا مدیران و پیشکسوتان. این طور نظره برای زمانی خوب است که میخواهید از بدنه یا افکار عمومی نظر سنجی نمایید. ان موقع باید نظرات را دسته بندی و بعضی ها را چاپ کنید. از آقای دکتر عذر میخواهم
آران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
واقعا برای کسانی متاسفم که به خاطر حفظ منافع خودشون حاضرن هم رشته ای های خودشون رو و هموطنان خودشون رو از لحاظ شغلی و کاری سالها در زندگی به عقب بندازن و با افکار عجیب و سخنان دور از منطق به سرمایه های کشور بیش از پیش آسیب بزنند. در ۴۰ سالی که دامپزشکی جزیی از وزارت جهاد کشاورزی بوده واقعا چه اتفاق مبارکی برای این رشته افتاده. به جز انزوا و عدم دسترسی به بودجه ها و سیل عظیم فارغ التحصیلان بیکار در این رشته چه پیشامد خوش آیندی برای این رشته وجود داشته .کار به جایی رسیده که دامپزشکا باید مجوز کلینیک رو از اتحادیه گل فروش ها بگیرن. واقعا به جز یک کارنامه سیاه و متاثر کننده چه دستاورد دیگه ای، باقی ماندن ما، در جهاد کشاورزی داره.دوستان محترم و عزیزان هم رشته ای تنها راه برون رفت از این اوضاع اسف بار انتقال دامپزشکی با حفظ استقلال به وزارت بهداشته. تا هم جلوی ورودی لجام گسیخته دانشجو در این رشته گرفته بشه و هم دسترسی به بودجه های بهداشتی ممکن بشه. رشته دامپزشکی یک رشته بهداشتی است و کار فارغ التحصیلان این رشته حفظ سلامت جامعه از طریق تامین غذای سالم است.
نظر شما
ادامه