کد خبر: ۴۴۴۹۷
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با مدیر کلینیک دامپزشکی پلمپ شده در مشهد:
«دکتر الهام دارینی» با ۱۴ سال سابقه فعالیت در حوزه‌‌های درمانی دامپزشکی، می‌توانست با تشکیل پرونده در اتحادیه گل‌فروش‌ها مانع از پلمپ شدن کلینیکش شود، اما ترجیح داد که زیر بار ظلم نرود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: حاشیه‌های اخیر در خصوص الزام کلینیک‌های دامپزشکی مشهد به اخذ پروانه از اتحادیه گل‌فروش‌ها، در نهایت منجر به پلمپ شدن قطعی یکی از این کلینیک‌ها شد.

«دکتر الهام دارینی» با ۱۴ سال سابقه فعالیت در حوزه‌‌های درمانی دامپزشکی، آن‌گونه که خود می‌گوید می‌توانست با تشکیل پرونده در اتحادیه گل‌فروش‌ها، مانع از پلمپ شدن کلینیک تحت مدیریتش شود، اما ترجیح داد که زیر بار ظلم نرود. او از همکاران خود گلایه‌مند است که چرا با هم متحد نیستند و در برابر این تفسیر نادرست از قانون، مقاومت نکردند. دارینی با ابراز رضایت از حمایت‌های نظام دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، امیدوار است که با تشکیل جلسه، این معضل هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

حکیم مهر: خانم دکتر، ریشه اختلاف به وجود آمده در خصوص فعالیت‌ کلینیک‌های دامپزشکی مشهد کجاست؟

توجیه دوستان این است که براساس ماده ۹۱ نظام صنفی کشور، تمام مشاغل دولتی و غیردولتی که اقدام به فروش کالا می‌کنند، مکلف هستند که از اتحادیه صنفی مربوطه پروانه بگیرند. اما اصلا توجه ندارند که آیا کلینیک‌های دامپزشکی از مقام بالاتری که تحت نظارت آنها هستند، پروانه دارند یا خیر؟

در این قانون به برخی استثنائات نظیر مراکز فرهنگی، فروشگاه‌هایی که در میادین تره‌بار یا پایانه‌های مسافربری هستند اشاره شده که باید از اتحادیه گل‌فروش‌ها پروانه بگیرند، اما هیچ سخنی از مراکز درمانی به میان نیامده است، اما دوستان به همان ماده ۹۱ استناد کردند. قانون می‌گوید که ما جزء مشاغل خاص هستیم که از یک سازمان خاص پروانه می‌گیریم و از همه لحاظ چه فعالیت و چه فروش کالا زیر نظر همان‌ سازمان هستیم، اما دوستان گوش خود را به روی توضیحات ما بسته‌اند.

حکیم مهر: کلینیک شما چه زمانی پلمپ شد؟

کلینک یک بار در روز چهارشنبه هفته گذشته پلمپ اما دوباره فک پلمپ شد. برای تشکیل پرونده مهلت ۳ روزه به بنده دادند و گفتند اگر پرونده تشکیل ندهیم، مجددا پلمپ می‌کنند. دوباره روز یک‌شنبه برای پلمپ آمدند که همکار من به دلیل حضور نیروهای اماکن با لباس شخصی، در برابر خواست آنها مقاومت کرد. از آنها خواستیم که اجرای حکم را به تعویق بیندازند تا وکیل بیاید، اما من را به ممانعت از اجرای حکم متهم کردند و موضوع را به پلیس ۱۱۰ خبر دادند. پلیس از بنده توضیح خواست و من گفتم که از طرف اتحادیه گل‌فروش‌ها برای پلمپ کلینیک آمده‌اند. سؤال پلیس این بود که این مساله چه ارتباطی به اتحادیه گل‌فروش‌ها دارد؟! من هم گفتم ارتباطش را باید از خود این‌ها بپرسید. در نهایت نیروهای اماکن گفتند که ما فقط مجری قانون هستیم و به این اختلافات کاری نداریم و پلمپ کردند. اتفاقا به آنها گفتم بار قبل که کلینیک را پلمپ کردید، نه به خاطر تشکیل پرونده، بلکه به خاطر حکم دادستانی که گرفته بودم، پلمپ را باز کردید.

حکیم مهر:‌ چرا تشکیل پرونده نمی‌دهید؟

من در مقابل این حرف مقاومت می‌کنم و به هیچ عنوان نمی‌خواهم شأن دامپزشک را تا جایی پایین بیاورم که از اتحادیه گل‌فروش‌ها پروانه بگیرد. بنده تا تعیین تکلیف نهایی هیچ پرونده‌ای تشکیل نخواهم داد و فعلا هم کلینیک من پلمپ شده است.

حکیم مهر: واکنش نظام دامپزشکی یا اداره کل دامپزشکی استان نسبت به این مساله چه بود؟

خوشبختانه نظام دامپزشکی استان حمایت‌های خوبی از من کرد و مشاور حقوقی خود را در اختیار من قرار داد.

حکیم مهر: آیا نظام دامپزشکی همچنان این معضل را پیگیری می‌کند؟

بله، واقعیت این است که این مشکل حل نخواهد شد مگر با همکاری نظام و اداره کل؛ در واقع دستگاه‌ها باید این اختلاف بر سر نوع تفسیر قانون را حل کنند. قرار است جلسه‌ای با این عنوان با نماینده‌های اداره کل، اداره صنعت معدن و اتاق اصناف در محل استانداری یا شاید فرمانداری تشکیل شود.

حکیم مهر: این جلسه چه زمانی تشکیل می‌شود؟

در همین هفته. البته من نمی‌دانم که فرمانداری چقدر در این زمینه همکاری می‌کند.

حکیم مهر:‌ تا زمان تعیین تکلیف، آیا به لحاظ معیشتی دچار مشکل نمی‌شوید؟

حتما همین طور است. این شرایط سخت اقتصادی روی همه از جمله کلینیک من فشار می‌آورد. بیماران ما سردرگم می‌شوند، من هر روز تماس تلفنی دارم و دیروز به چند مریض وقت داده بودیم که همه کنسل شد؛ اما من مقاومت می‌کنم و زیر بار نمی‌روم، چون معتقد هستم که اگر خودمان نخواهیم حقمان گرفته شود، هیچ کس حق ما را نمی‌دهد. کوتاه نمی‌آیم تا این قضیه روشن شود. اگر قانون به نفع ما صادر شود که تمام حقوق ضایع شده خود را از طریق مراجع قضایی از تمام کسانی که در حق من ظلم کردند و در محل کار من ایجاد مزاحمت کردند، خواهم گرفت. کاش سایر همکاران هم همین همکاری را می‌کردند و تشکیل پرونده نمی‌دادند.

دیروز برای پیگیری به هر جا که می‌رفتم و مشکل را مطرح می‌کردم، می‌گفتند ۱۱ نفری که مشکل شما را داشتند، پرونده تشکیل دادند. شما چرا این کار را نمی‌کنید؟ نمی‌دانم چه دلیلی داشته که همکاران تشکیل پرونده دادند، اما من زیر بار قانون مسخره و خنده‌داری که کلیات آن جز توهین به قشر دامپزشک نیست، نمی‌روم و منتظر می‌مانم. اگر قانون گفت شما مکلف به رفتن زیر پوشش این اتحادیه هستید، حتما این کار را می‌کنم چون از قانون گریزان نیستم، اما زمانی که هنوز قانون این حق را به من می‌دهد که می‌توانم در کلینیک خود، ملزومات حیوانات خانگی داشته باشم، چه دلیلی دارد که در این اتحادیه پرونده تشکیل داده و آزمون احکام دهم. تا زمانی که ما دامپزشکان در انجام کارهای خود با هم وحدت رویه نداشته باشیم، از این اتفاقات رخ می‌دهد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
1
وقتی این خبر شوکه کننده رو شنیدم تا ساعت ها عصبانی بودم ولی حالا با این اقدام شما به خودم افتخار میکنم که همکار شما هستم امیدوارم بقیه همکاران هم از شما الگو بگیرند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
2
افرین خانم دکتر عزیز. باز هم خانوما مگه یه کاری بکنن
همکار
|
France
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
1
درود بر خانم دکتر دارینی شیر زنی از خطه سربداران
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
2
0
چه اشکالی دارد از اتحادیه مجوز بگیرید ؟سگ و گربه و گل و گیاه همه گ دارند بهم میان چه اشکال داره ؟!!!!
ناشناس
|
Spain
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
1
ما دامپزشکان باید ب وزارت بهداشت منتقل شیم وزارت کشاورزی لیاقت نداره ک از ما حمایت کنه
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
منکه خیالم راحته چون در راس امور استان بزرگمردانی همچون دکتر شریعتی و دکتر کوشکی داریم خدا حفظشون کنه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
1
شور ادا بازی های مسئولین ایران درومده.هر جوری می خوان ساز می زنن!!جالب اینکه رقاص هم پیدا می شه!!!منظورشون از این ادا و اطوارها به جای خدمت ،چیه، معلوم نیست!!!!طرف به جای اینکه در اداره، خودش رو خادم مردم حس کنه،ارباب مردم حس می کنه!!دزدی ها از یه طرف این کاغذ بازی های مسخره هم از یه طرف.پول زور گرفتن نظام دامپزشکی و اتحادیه اصناف و غیره کم نبود،ادا بازی مجوز از گل فروشی گرفتن هم اضافه شد.یه دفعه بگو برای مجوز مطب دامپزشکی،هر کی بتونه 600 تا بارفیکس بره،بیاد.ایران دیگه،بی سرپرسته، هر طور می خواهید جولان می دین.
همکار 77
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
آفرین خانم دکتر .امیدوارم این مشکل و معضل با همکاری نظام و اداره کل دامپزشکی و در راس امور سازمان دامپزشکی حل شود .تا شان و منزلت ما دامپزشکان زیر سوال نرود
Dvm prm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
بسیار عالی خانم دکتر.
اگر خبر نظرات رو مطالعه می کنید بدونید باعث افتخار هستید و شجاعت و جسارتتون ستودنیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
وقتی زیر نظر وزارت گل و گیاه هستین یعنی همون وزارت کشاورزی باید هم بریم از اتحادیه گل فروشی مجوز بگیریم‌‌. آخر وزارت جهاد کشاورزی چه سنخیتی با دامپزشکی داره.
همکار دکتر محسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
فقط باید گفت درود بر شرف و انسانیت و فهم و شعور شما همکار محترم. متاسفانه درشرایط فعلی مدیریت در سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی اگر امثال اتحادیه گل فروشان مشهد این قبیل رفتار را با حرفه دامپزشکی نداشته باشند جای تعجب دارد . وقتی .... نظام دامپبزشکی ...... تمام قوانین و ضوابط سازمان دامپزشکی را دور می زند و مثلا برای تاسیس داروخانه راسا ضوابط تعیین می کند و سازمان دامپزشکی به جای نظارت، مدیران .... آن دلشان. به تفاوت نرخ ارز دارو با آزاد ؟! خوش است و لذت می برند چنین اتفاقاتی کاملا عادی. و طبیعی است . وجود همکاران با شرف مانند خانم دکتر نوید آینده ای بهتر. برای حرفه دامپزشکی خواهد داشت . درود درود
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
نکته در این جا است که با این شرایط پیش آمده ،بنظر می آید لازم است و پیشنهاد میکنیم تا اداره و نظام در مورد مجوزهای صادر شده برای افراد ناموجهی که شان خود و صنفشان را نگه نمیدارند ، تجدید نظر کنند .
اگر بقیه آن یازده نفر دیگر ، همانند خانم دکتر دارینی نمیترسیدند و بدون هماهنگی با نظام و اداره که پروانه آنها تحت نظر این دو نهاد است ، به دستگاه دیگر و نامربوط مراجعه نمیکردند ، تا کنون و با قدرت مشکلشان حل شده بود و دو اداره دامپزشکی و نظام با قدرت و صلابت بیشتری میتوانستند این مشکل را حل کنند !!
اما باز هم دریغ از واکنش سازمان دامپزشکی کل کشور و نظام دامپزشکی کل کشور !!!!
دکتر حسن دارینی
|
France
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
واقعا موضوع رو به شبکه هایه رسمی تر ارجاع بدین تا به حق واقعی تون برسید به امید دادرسی
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
ب نظر من دکترا نباید مغرور باشن بلکه باید با همه رابطه و تعامل داشته باشن از دامدار گرفته تا مدیر کل و وزیر خیلی چیزارو میشه دوستانه حل کرد اگه غرور رو بزاریم کنار مثلا چ اشکالی داره که ی دکتر هم واکسن بزنه و هم جراحی کنه و هم بره داخل روستاها؟؟غرور مساوی با لجبازی و مساوی با تضرر دو طرف
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
آفرین خانم دکتر
حالا
|
Russian Federation
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
1
با سلام
جالبه نوشته ی چسبونده شده پشت کلینیک خانم دکتر: """ پلمب""" !!!!!!!
من دیگه حرفی ندارم!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
امیدوارم همکارانی که از خانم دکنر حمایت


کردند تا اخر حل موضوع بایستند.
نظر شما
ادامه