کد خبر: ۴۴۵۰۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:
«دکتر حسین رشیدی» افزود: وزیر بهداشت طرح تحول نظام سلامت را بیشتر معطوف به بخش درمان کرد، در صورتی که باید بیشتر به بخش بهداشت و پیشگیری توجه می‌شد ...
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: وزیر بهداشت طرح تحول سلامت را بیشتر معطوف به بخش درمان کرد در صورتی که باید بیشتر به بخش بهداشت و پیشگیری توجه می‌شد، زیرا با هزینه یک ریال در این بخش از صدها ریال در بخش درمان صرفه‌جویی به عمل می‌آید، اما با ابراز تأسف سازمان دامپزشکی طی این سال‌ها هرچه تلاش کرد که بخشی از اعتبارات به این مجموعه اختصاص یابد، وزیر در تمام جلسه‌ها آن را وتو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حسین رشیدی» صبح امروز در نشست خبری با گرامیداشت 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: مردم با تدبیر و تعقل نسبت به اخبار و اطلاعات در فضای مجازی واکنش نشان دهند؛ یکی شبهه‌‌ها این است که برای افزایش وزن مرغ به خوراک آن پودر جیوه و آهن می‌افزایند در صورتی که یک میلی‌گرم از این فلزات سنگین مسمومیت‌زا است، بنابراین به هیچ وجه معقول نیست که این اتفاق بیفتد.

وی افزود: دامپزشکی در عرصه مهم امنیت غذایی نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کند و در بحث حمایت از تولید و توسعه پایدار بخش دامپروری کشور «دامداری‌ها، گاوداری‌ها، مرغداری‌‌ها، پرورش آبزیان و زنبور عسل» از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: بیماری‌های مختلفی تمام صنایع اعم از مرغداری، دامداری، گاوداری، آبزیان و ... ما را تهدید می‌کند و چنانچه اقدامات به موقع پیشگیرانه و درمانی دامپزشکی انجام نشود، قطعاً این صنایع آن‌طور که باید نمی‌توانند، فعالیت‌های خود را انجام دهند و با ورشکستگی و مشکلات عدیده مواجه می‌شوند و در نهایت امنیت غذایی کشور به مخاطره می‌افتد.

رشیدی تصریح کرد: اقدامات دامپزشکی با هزینه‌های بسیار کم نتایج ارزشمندی را در بحث تولید و افزایش بهره‌وری به وجود می‌آورد، همچنین اقدامات نظارتی ما کمک می‌کند که صنایع تولیدی و وابسته از توسعه پایدار برخوردار شوند.

عامل 50 درصد از بیماری‌های انسان، دام‌ها هستند

وی با اشاره به اینکه طیف زیادی از بیماری‌های انسانی از دام‌ها نشأت می‌گیرند، افزود: بیش از 50 درصد از یک‌هزار و 700 عامل بیماری انسان از دام پدید می‌آید، بنابراین در کنار فعالیت‌های دامداری و دامپروری در کشور، باید یک دستگاه اجرایی وجود داشته باشد تا بهداشت دام را نیز تأمین کند.

رشیدی عنوان کرد: بر همین اساس دامپزشکی در زمینه تضمین سلامت دام و فرآورده‌های دامی فعالیت و از بیماری‌های قابل انتقال به انسان چه از طریق تماس با دام و چه مصرف فرآورده‌ها پیشگیری کرده و بیماری‌ها را کاهش می‌دهد در بحث بهداشت و درمان، پیشگیری همواره آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است و در راستای سلامت آحاد جامعه کمک بسیار مؤثری انجام می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: ممکن است، مردم تصور کنند که کار اصلی دامپزشکی واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری است، اما کار ما تنها به این حوزه محدود نمی‌شود، بلکه کارهای متعددی برای سلامت جمعیت دامی و فرآورده‌های آن انجام می‌گیرد که یک بخش از آن ایمن‌سازی دام‌ها علیه بیماری است که واکسیناسیون را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر واکسیناسیون سیستم مراقبتی ایجاد شده است که بیماری‌های دامی را رصد می‌کند تا چنانچه در یک منطقه بیماری مشاهده شود، اقدام سریع و به موقع انجام ‌گیرد، ابراز داشت: ما در سیستم پدافند غیر عامل استان نیز نقش ارزنده‌ا‌ی ایفا می‌کنیم، زیرا نیروهای دامپزشکی در زمینه واکنش سریع در اتفاقات مهم آموزش‌های لازم را فرا گرفته است تا به محض مشاهده نخستین مخاطرات اقدامات لازم را انجام دهد.

رشیدی خاطرنشان کرد: ما با استفاده از سامانه‌های هوشمند از جمله GIS دام، طیور و آبزیان، سیستم‌ یکپارچه قرنطینه و کنترل دامی به موقع هر اتفاقی را که در سطح استان رخ می‌دهد، رصد کرده و اطلاعات آن‌ها به صورت آنلاین مخابره می‌شود و دامپزشکی به عنوان دستگاه مرکزی اشراف کامل بر آن‌ها می‌یابد.

وی در بحث فعالیت‌هایی دارو و درمان اذعان داشت: داروهایی که در اختیار دامداران قرار می‌گیرد تا برای سلامت دام استفاده شود، هم از جنبه مؤثر بودن آن‌ها و هم عدم وجود خطر برای بهداشت عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا با مدیریت مصرف آن‌ها باقی مانده دارویی در خوراک مردم وجود نداشته باشد.

رشیدی در زمینه پایش باقیمانده‌های دارویی اضافه کرد: ما قوی‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه منطقه‌ای را در این بخش در سطح استان داریم که آزمایش‌های مولکولی، میکروب‌شناسی، سم‌شناسی و ... را انجام می‌دهد و مورد تأیید مراجع ملی است و با استفاده از این امکانات کارهای بسیار ارزشمندی در بحث پایش باقی مانده‌های دارویی انجام می‌دهیم.

پایش باقیمانده دارو در گوشت مرغ تنها در کرمان انجام می‌شود

این مسؤول یادآور شد: کرمان تنها استانی است که باقیمانده دارو در گوشت مرغ را اندازه‌گیری می‌کند بر همین اساس مرغی که در این منطقه عرضه می‌شود در این زمینه مورد پایش قرار گرفته بر آن نظارت و نمونه‌برداری شده تا گوشتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، عاری از هرگونه باقیمانده آنتی‌بیوتیک باشد که با طیب خاطر استفاده کنند.

وی بیان داشت: بحث فلزات سنگین مانند سرب، مس و ... یکی از مخاطرات بهداشتی فرآورده‌های دامی است که اگر بیش از اندازه در ترکیبات غذایی اعم از خوراک دام و یا محصولات دامی باشد، مخاطره‌آمیز است به همین دلیل آن‌ها را نیز در آزمایشگاه مجهزی که در منطقه دایر کردیم، مورد پایش قرار می‌دهیم.

رشیدی تصریح کرد: ما کمیته‌های فنی را مأمور کردیم، رویکردها و برنامه‌های عملیاتی را که انجام می‌دهیم، مطابق آخرین استانداردهای دنیا تعریف و اصلاح کنیم تا از این طریق اثربخشی و بهره‌وری کارها را افزایش دهیم که این امر نتیجه داده و فعالیت‌های خود را به‌روزرسانی کرده به نحوی که توانستیم، بسیاری از بیماری‌ها از جمله تب برفکی را کنترل کنیم که به عنوان معضل بسیار جدی در سطح استان کرمان مطرح بود، اما اکنون طی چند سال اخیر کانون‌های آن نیز محدود شده است.

وی افزود: همچنین بیماری تب مالت که بین انسان و دام مشترک است با اقداماتی که صورت گرفته از جمله کنترل بیماری در سطح دامداری‌ها و نمونه‌برداری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است این در حالی است که میزان مبتلایان این بیماری در ابتدای دولت 170 نفر در 100 هزار نفر جمعیت بود که اکنون به زیر 25 نفر رسیده است.

رشیدی یکی از موفقیت‌های چشمگیر دامپزشکی استان کرمان را بحث کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ذکر و عنوان کرد: این بیماری طی دو سال گذشته در بسیاری از استان‌های کشور مشکلات عدیده‌ای را ایجاد و جمعیت قابل توجهی از طیور به ویژه مزارع مرغ تخمگذار را درگیر کرد و در پی آن بیش از 27 میلیون قطعه پرنده معدوم شد.

ایجاد آزمایشگاه مرجع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کرمان

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه ما دارای یکی از آزمایشگاه‌های مرجع در بحث بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستیم، گفت: با اقدامات قرنطینه‌‌ای، بهداشتی و مراقبتی که در سطح استان صورت گرفت، این بیماری شایع نشده و مشکلی را ایجاد نکرده، زیرا طی سال گذشته بیش از 6 هزار مورد کار آزمایشگاهی و مراقبتی انجام شده است.

وی یکی از اقدامات اساسی در زمینه پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شناسایی به موقع کانون‌های بیماری و برخورد با آن‌ها خواند و ابراز داشت: نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به افراد بسیار ارزشمند است، اگر در این برهه حساس مردم به کمک ما نمی‌آمدند، امکان گسترش این بیماری در سطح استان وجود داشت و امنیت غذایی به خطر می‌افتاد.

خاموشی کانون بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کرمان

رشیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کرمان جزو استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی است، ما نیز در این راستا اسناد امنیت غذایی را تهیه کردیم که با اجرای آن‌ها اقدامات بسیار مهمی در زمینه کنترل بیماری‌های انجام دادیم از جمله در بحث بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش که تلفات بسیار عظیمی در سطح استان‌ها ایجاد کرده بود با شناسایی به‌هنگام آن با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست این بیماری را کنترل کردیم که کانون آن خاموش شد.

وی اذعان داشت: دامپزشکی از نظر انجام عملیات ضربتی بسیار پرقدرت وارد شده است، همان‌طور که برای بیماری تب کریمه کنگو نیز سمپاشی تمام دامداری‌هایی را که در معرض خطر قرار داشتند به مدت یک ماه با استفاده از سموم رایگان اجرا کردیم و در نهایت این بیماری کنترل شد و مخاطرات زیادی در پی نداشت.

کرمان استان پیشگام در بحث اصلاح کشتارگاه‌ها

رشیدی کرمان را از استان‌های پیشگام در زمینه بحث اصلاح کشتارگاه‌ها دانست و اضافه کرد: گوشتی که در اختیار مردم گذاشته می‌شود، حتماً باید در کشتارگاه‌های صنعتی تهیه شود، مراحل کشتار به صورت بهداشتی باشد و پس از آن به مدت 24 ساعت در سیستم‌های پیش‌سردکن نگهداری شود تا هم از کیفیت مناسب برخوردار بوده و هم از آلودگی‌ها پاک شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان توجه به اینکه 23 کشتارگاه در شمال و شرق استان کرمان وجود دارد، اظهار داشت: طی چند سال گذشته هیچ یک از کشتارگاه‌های استان کرمان سیستم پیش‌سردکن نداشت، اما اکنون حدوداً تمام کشتارگاه‌های ما مجهز به این دستگاه شده است و حمل گوشت نیز با خودروهای کانتینردار صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: همچنین بهترین کشتارگاه صنعتی کشور در شهر باغین در دست احداث است که اکنون بخش ساختمانی آن 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 22 بهمن ماه افتتاح می‌شود در این کشتارگاه برای کشتار دام سنگین «گاو و شتر»، دام سبک «گوسفند و بز» و همچنین شترمرغ خط جداگانه تعبیه، صنایع جنبی و بسته‌بندی در کنار آن پیش‌بینی و میدان عرضه دام به صورت کاملاً بهداشتی ایجاد شده است.

رشیدی با بیان اینکه ما تلاش داریم که کشتارگاه‌ها را محدود به کشتارگاه‌های منطقه‌ای کرده و کشتارگاه‌های کوچک را تعطیل کنیم، تصریح کرد: در شهرستان سیرجان نیز امکانات لازم برای راه‌اندازی سیستم پیش‌سردکردن خریداری شده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهروندان حتی‌المقدور از شیر پاستوریزه استفاده کنند

وی در بحث مراکز عرضه شیر افزود: با ابراز تأسف یک تبلیغ منفی علیه شیر پاستوریزه طی چند سال‌ قبل اتفاق افتاد که نگران‌کننده بود، اما ما توصیه می‌کنیم که شهروندان حتی‌المقدور از شیر پاستوریزه استفاده کنند که کارخانجات شیر پاستوریزه در استان کرمان نیز شیر باکیفیتی تولید می‌کنند با این حال مردم به خرید شیر خام از مراکز عرضه شیر روی آورده‌اند.

رشیدی با تأکید بر اینکه ما قانوناً این مراکز را به رسمیت نمی‌شناسیم، عنوان کرد: اما به عنوان یک واقعیت باید این مسأله را بپذیریم بر همین اساس در صدد برآمدیم که حداکثر تلاش خود را برای عرضه شیر سالم انجام دهیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: مراکزی که از صنف خود پروانه دارند، مجهز به شیرسردکن بوده، حداقل مسائل بهداشتی را رعایت کرده و مشخص است که شیر آن‌ها از چه دامداری‌هایی تهیه می‌شود که ما از آن‌ها برای تشخیص آلودگی و تقلب نمونه‌برداری می‌کنیم با وجود اینکه مسؤولیت مستقیمی در این زمینه نداریم.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه برخی مراکز دارای این تجهیزات نیستند و شیر نیز ماده‌ای سریع‌الفساد است، ممکن است، تقلب‌هایی در این زمینه صورت گیرد، بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم از جاهایی شیر تهیه کنند که حداقل شیرسردکن داشته و یا تحت نظارت دامپزشکی باشد.

دامپزشکی محروم از اعتبارات طرح تحول سلامت

رشیدی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت طرح تحول سلامت را بیشتر معطوف به بخش درمان کرد در صورتی که باید بیشتر به بخش بهداشت و پیشگیری توجه می‌شد، زیرا با هزینه یک ریال در این بخش از صدها ریال در بخش درمان صرفه‌جویی به عمل می‌آید، اما با ابراز تأسف سازمان دامپزشکی طی این سال‌ها هرچه تلاش کرد که بخشی از اعتبارات به این مجموعه اختصاص یابد، وزیر در تمام جلسه‌ها آن را وتو کرد.

وی اذعان داشت: با توجه به تفاوت فاحش ارز دولتی و بازار آزاد تدابیری اندیشیده شده که نهاده‌های مربوط به دامداری کشور از طریق ارز دولتی تهیه شود و دامپزشکی نیز با تشکیل ستاد استانی و همکاری سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده و تعزیرات حکومتی بر توزیع این نهاده‌ها نظارت دارد و بر اساس بانک‌های اطلاعاتی که در اختیار داریم از هرگونه سوء استفاده جلوگیری می‌کنیم.

تکذیب افزایش وزن مرغ با افزودن پودر جیوه و آهن به خوراک آن

رشیدی با تأکید بر اینکه مردم با تدبیر و تعقل نسبت به اخبار و اطلاعات در فضای مجازی واکنش نشان دهند، اضافه کرد: یکی شبهه‌‌ها این است که برای افزایش وزن مرغ به خوراک آن پودر جیوه و آهن می‌افزایند در صورتی که یک میلی‌گرم از این فلزات سنگین مسمومیت‌زا است، بنابراین به هیچ وجه معقول نیست که این اتفاق بیفتد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان وزن ایده‌آل مرغ در سطح جهانی بین 1.5 تا 1.8 کیلوگرم است و بیشتر از آن تنها چربی است، گفت: با ابراز تأسف افراد متعددی از فضاهای مجازی سوء استفاده کرده و اخبار کذب و نادرست در آن‌ها منتشر می‌کنند که از جمله شبهه‌های دیگر تزریق هورمون به مرغ‌ها برای افزایش وزن است در صورتی که این کار با اقدامات اصلاح نژادی انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: گوشت مرغی که در سطح استان تولید می‌شود با گوشتی که مرغ سبز نامیده می‌شود، تفاوتی ندارد، بنابراین مردم به هیچ وجه به این منظور پول اضافی پرداخت نکنند، مرغ سبز غلط‌انداز شده و بحث مرغ ارگانیک را تداعی می‌کند در صورتی که چنین چیزی وجود ندارد، زیرا باید از خوراک ارگانیک استفاده کند که در حال حاضر در کشور وجود ندارد.

 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
جناب دکتر رشیدی ۱۴ مهر روز دامپزشکی را خدمت شما مدیر گرانقدر پیشاپیش تبریک عرض می کنم و عرض خداقوت دارم. درود بر شما و همکاران محترمتان.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
1
ضمن تشکر از دکتر رشیدی و تبریک ۱۴ مهر
انکار و جود مرغ بدون آنتی بیوتیک واینکه همه مرغ استان کرمان بدون آنتی بیوتیک است با وجود دستورالعمل های دفتر نظارت کمی متو همانه بنظر میرسد .
خواهش داریم از شما که فرد متخصصی هستید کمی واقع بینانه اظهار نظر فرمائید.
بفرمائید با مرغ های که تولید شده اند و احیانا MRL بیشتری دارند چکار میکنید
با ذکر مصداق
vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
جناب وزیر بهداشت فقط میتونه رو زخم مردم نمک بپاشه،وزیر پورشه سوار درد هیچ قشریو نمیتئنه براورده کنه..فقط این قشر باید خودشون درد خودشونو درمان کنن در واقع باید خودشون دست به کارشن و بمالن به قول هاشمی.
مجید
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
دامپزشکی کودک یتیم وزارت جهاد کشاورزی است که از دید وزیر بهداشت ارزش سرمایه گذاری ندارد .برای وزارت بهداشت هم این کودک سر راهی رشته ای است که جایی در سفره بهداشت و سلامت ندارد . دامپزشکی رشته ای است که جزوه گروه پزشکی بوده ولی غیر پزشکی است ! نتیجه هم این طور میشود .
وحید عطارد
|
United States of America
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
1
با سلام ..من موضوع عدم تخصیص بودجه سلامت به بخش دامپزشکی را از دیدگاه متفاوتی نگاه می کنم و قبل از اینکه نکات انتقاد امیزی نسبت به وزیر و عملکردش داشته باشم .. موضوع را با چرا ؟؟ بررسی می کنم .. به معنی انکه چرا رویکرد مسولین نسبت به دامپزشکی اینگونه هست ....؟؟؟ به نظر من مشکل در خود دامپزشکی است که مسولین شرکت کننده در جلسات نه جسارت لازم را دارند و نه اطلاع لازم که بتوانند از موضع قدرت عمل نمایند ..همانطور که‌ قبلا نیز گفته ام ..تنهاراه برون رفت از مشکلات دامپزشکی بجای مدیر محوری لازم است کارشناس محوری را پیشه کنیم ......
دکتر xy
|
Germany
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
1
پیشگیری بهتر از درمان هستش . اینو هر کسی میدونه دیگه . ایشون و همکارانشون که مخالف این موضوع هستن بیشتر به فکر جیب همکارانشون در بخشهای مختلف درمان کشور هستند . با بهبود وضع بهداشت تغذیه مردم نون این آقایون آجر میشه . خوب باید هوای هم صنف خودشونو داشته باشن۰ بلاخره سرمایه گذاری عظیمی در شرکتهای داروسازی و واردات دارو_ بیمارستانها _ آزمایشگاهها _پرسنل گسترده پزشکی و غیره شده . تمام هزینه این مراکز رو جمعیت بیمار تامین میکنه . قسمت بزرگی از بیماریهای عفونی و سرطانها به سلامت تغذیه فراورده های دام و طیور مربوط میشه. ایشون کاری جز دست انداختن مردم بیمار بلد نیستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
2
تصمبیم در ابن خصوص برعهدهدمجلس هست نه وزیر ،پس بهتر است با نماینده ها رایزنی کنید و امار اشتباه ندید
هرچند که عملمرد وزیذ بهدلست تماما در راستای منافع پزشکان بوده
دکتر حاج محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
درود بر دکتر رشیدی فرهیخته که مدیریت ودرایت ایشان زبانزد خاص وعام است عرض خسته نباشید وخدا قوت خدمت ایشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
با سلام و احترام
درسته تصمیم بر عهده مجلس است ولی وزارت بهداشت از حضور تعداد زیادی پزشک در مجلس همیشه بهره برداری می کنه. به همین علت با جسارت تمام صددرصد اعتبارات فصل سلامت رو دریافت می کنند و با وقاحت تمام عنوان می کنند که بیست و پنج درصد سلامت جامعه رو وزارت بهداشت می تونه تامین کنه.
اگه اینطوره هفتاد و پنج درصد بقیه باید بین سایر دستگاهها توزیع بشه.
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
1
نکته ای که جناب دکتر عطارد در رابطه با کارشناس گرایی به جای مدیریت گرایی بدان اشاره فرمودند منعکس کننده راه حل ریشه ای مشکلات دامپزشکی بصورت بسیار خلاصه و موجز است که بدون شک با عملی شدن آن ، یعنی مدیریت فنی و تخصصی بجای مدیریت سیاسی بر یک سازمان فنی و تخصصی و غیر سیاسی ، بسیاری از مشکلات نه فقط دامپزشکی و دامپروری ، بلکه کل کشور حل میشود .
تصور کنید در زمینه تولید و حراست از سرمایه دامی کشور به چه میزان به سرمایه ملی افزوده خواهد شد و با کاسته شدن یا حتی قطع واردات گوشت و مرغ و سایر محصولات دامی ، ازخروج سرمایه های ملی بشکل ارز جلوگیری خواهد شد !!
با بهبود تغذیه جامعه و در دسترس تر بودن مواد غذایی با کیفیت و با قیمت مناسب برای تمام مردم کشور ، از بیماریهای متنوعی که گاهی منشاء پیچیده ولی در اصل تغذیه ای دارد کاسته شده و از هزینه های بیهوده درمان که اغلب نیز ارز بر هستند جلوگیری میشود و در نهایت ایران از کشوری وارد کننده مواد غذایی به کشوری صادر کننده محصولات دامی در منطقه ای ثروتمند( کشورهای حاشیه خلیج فارس )ولی محتاج غذا تبدیل خواهد شد.
شما تصور کنید که اگر خروج سیاست و سیاسی کاری از کلیه نهادهای فنی مرتبط با نیازهای مادی و معنوی مردم روی دهد ، چه جهشی در پیشرفت مادی و معنوی ایرانیان ممکن است بوجود آید!!!!
اما متاسفانه همانطور که دوست دیگری اشاره فرمودند در جاهایی که باید تصمیم بگیرند مانند مجلس ، امور نه بر اساس حقایق و منافع عمومی ، بلکه بر مبنای روابط و نفوذ و قدرت چانه زنی بر اساس پشتوانه های خاص پیش میرود !!
همانطور که جناب دکتر عرب دبیر جامعه اسلامی دامپزشکان در یکی از مصاحبه های حکیم مهر در این چند روز اخیر اعتراف نمودند ، که قرار بود وزارت جهاد در وزارت کشاورزی ادغام شود تا تحت نظارت و هدایت فنی تر و با تجربه تر و متخصص تری قرار بگیرد و از خسارتهایش کاسته گردد ، اما متاسفانه باز در همان مجلس ، تحت تاثیر قدرت سیاسی جهادی ها و نفوذ آنها بر نمایندگان ، مسئله به ضرر منافع ملی به شکلی برعکس به اجرا در آمد ، که نتایجش را به عینه میبینیم . که حداقل آن مدیریت سیاسی بر نهادهایی فنی و تخصصی مانند سازمان و نظام دامپزشکی و حتی وزارت کشاورزی است و تبعات آن را کل مردم و کشور بطور محسوسی لمس میکنند !!! و ببنید چه پیشرفتی را از کشور و مردمش دریغ کرده اند !!
ناشناس
|
Czechia
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
وقتی دامپزشکی جزیی از سیستم بهداشتی کشور نیست چرا باید بودجه بهداشت رو دریافت کنه؟ تا وقتی که جزیی از وزارت بهداشت نیستیم دسترسی به بودجه های بهداشتی کشور میسر نیست. بودجه میخواهید به وزارت بهداشت ملحق شوید‌ .
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
1
این وزیر نه به فکر پزشکان است و‌ نه به فکر مردم و بهداشت و درمان.تنها وظیفه اش حراست از منافع مافیای اقتصادی است.خدا را بندگی نمی کند
یا رب روا مدار که گدا معتبر شود
گر‌معتبر شود از خدا بی خبر شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
دقیقا صحبت درستی است!
وقتی که ما خودمان را با بوق و کرنا جزو کشاورزان و تولیدگران بدانیم چگونه انتظار داریم وزارت بهداشت که با چنگ و دندان و علی رغم مخالفت های شدید برخی نمایندگان پزشک در مجلس،
بودجه طرح سلامت را جذب کرده است،
آن را دو دستی تقدیم یک وزارت خانه دیگر یعنی جهادکشاورزی بکند که عملا برای دامپزشک و دامپزشکی اهمیتی قائل نیست و بارها در پی هضم و انحلال آن در معاونت امور دام بوده است؟!!
نظر شما
ادامه