کد خبر: ۴۴۵۲۶
 

اولین نشست تخصصی کارگروه علمی پروژه تکثیر یوزپلنگ ایرانی با حضور متخصصین داخلی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، در راستای حفاظت از یوز آسیایی، با نظارت معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان و مشارکت علمی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، پروژه امکان سنجی بارورسازی آزمایشگاهی یوزهای نگهداری شده در پارک طبیعت پردیسان آغاز شد.

مطالعات در زمینهٔ بارورسازی آزمایشگاهی یوز، در دنیا از سابقه بسیار کمی برخوردار بوده و بسیاری از مطالعات، نتایج مثبتی در بر نداشتند. لیکن پژوهشکده با همکاری متخصصین و صاحب‌نظران داخلی و استفاده از تجربیات متخصصین و مشاورین خارجی، گامی مهمی را شروع کرده است.

در این راستا اولین نشست تخصصی با حضور متخصصین داخلی برگزار شد. نشست‌های تخصصی جهت اجرایی نمودن نقشه راه و تدوین برنامه عمل، در هفته‌های آتی نیز برگزار خواهد شد.

این پروژه به لحاظ برنامه عمل و نوع گونه در کشور بی‌همتا بوده است و از مجری تنها نمونه مشابه خارجی دعوت به‌عمل‌آمده است که در این پروژه بسیار مهم و حساس مشارکت داشته باشد. به لحاظ اهمیت موضوع روند پیشرفت کار به‌طور منظم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متخصصین بر این باور هستند در صورت موفقیت این پروژه می‌توان نسل گونه‌های جانوری در خطر انقراض کشور را از خطر انقراض دائم نجات داد و گامی ارزشمند جهت حفاظت از حیات‌وحش کشور برداشته شود.

 
 
خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه