کد خبر: ۴۴۵۲۷
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
با حضور مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی:
«دکتر آراسب دباغ‌مقدم» عضو کمیته تخصصی بهداشت و سلامت مواد غذایی سازمان نظام دامپزشکی نیز میهمان تلفنی این برنامه بود ...
 

حکیم مهر: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور، صبح امروز با حضور در برنامه «افق روشن» رادیو سلامت، به تبیین طرح «هر روستا، یک دامپزشک» پرداخت.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر سید بهمن نقیبی» گفت: هدف طرح «هر روستا، یک دامپزشک» پوشش همه روستاهای سراسر کشور خواهد بود ولی با توجه به تعداد روستاهایی که دارای جمعیت انسانی و دامی و تولید فرآورده های دامی هستند، اجرای کامل این طرح زمان­بر خواهد بود.

وی افزود: سیاست سازمان دامپزشکی این است که حداقل تعدادی از روستاها را در اختیار یک دامپزشک قرار دهد و آنها ارتباط مستقیمی با روستاییان داشته باشند.

استفاده از دامپزشکان بخش دولتی و بخش خصوصی

نقیبی تصریح کرد: اجرای این طرح می تواند با کمک دامپزشکان بخش دولتی انجام شود ولی با توجه به اینکه در سراسر کشور تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان دامپزشکی نیز فعالیت می کنند، می توانیم از آنها هم تحت نظارت سازمان دامپزشکی و به عنوان یک بال سازمان استفاده نماییم.

وی افزود: با استفاده از همکاری دامپزشکان بخش دولتی و بخش خصوصی، پوشش کلیه روستاهای کشور در این طرح امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور درباره وظایف دامپزشکی در روستاها گفت: دامپزشکان در روستاها دو وظیفه مهم را بر عهده دارند؛ حفظ سرمایه دامی (که در واحدهای تولیدی صنعتی از طریق مسئولین فنی بهداشتی مستقل صورت می گیرد) و تضمین سلامت فرآورده های خام دامی.

نقیبی در مورد سایر فعالیت های دامپزشکی در روستاها گفت: اعزام اکیپ های مبارزه با بیماریها به روستاها جهت مایه کوبی طبق برنامه زمان­بندی شده و آموزش چهره به چهره به مردم روستا از دیگر وظایف دامپزشکی محسوب می شود.

صرف تجربه، برای درمان بیماری­های دامی کافی نیست

وی ضمن نادرست خواندن اظهارات یکی از روستاییان که تجربه را برای درمان بیماری­های دامی کافی دانسته بود، گفت: به عنوان مثال، درخصوص بیماری های بازپدید و نوپدید ممکن است تجربه ای در روستاها از قبل وجود نداشته باشد و حضور دامپزشکان به تشخیص و درمان بیماری و حفظ سلامت مردم کمک خواهد کرد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور درباره اقدامات دامپزشکی در آموزش روستاییان برای استفاده از سموم در دامداری های روستایی، گفت: تعدادی از انگل های خارجی خود می توانند انتقال دهنده بیماری های خطرناک به انسان باشند؛ وظیفه دامپزشکی نه تنها آموزش اصول استفاده از سم به روستاییان است، بلکه نیم نگاهی هم به ملاحظات زیست محیطی دارد.

ضرورتی برای بومی بودن دامپزشکان روستا وجود ندارد

نقیبی در خصوص اظهارات یکی از شنوندگان برنامه مبنی بر ضرورت بومی بودن دامپزشکان شاغل در طرح «هر روستا، یک دامپزشک»، تصریح کرد: مسلماً بهتر است دامپزشکان شاغل در روستاها بومی آن منطقه باشند و بر اساس شناخت بیشتری که از منطقه دارند، ارجحیت خواهد داشت ولی حضور دامپزشکان غیربومی نافی مسئولیت آنها نیست و با توجه به دانش و آموخته هایی که ضمن تحصیل کسب کرده اند، لزوم بومی بودن دامپزشکان، چندان محلی از اعراب نخواهد داشت.

برنامه منسجم برای بکارگیری فارغ التحصیلان دامپزشکی

وی افزود: امروزه تعداد قابل توجهی از دانشکده های دامپزشکی در کشور فعال هستند و تعداد زیادی از همکاران دامپزشک هم از این دانشکده ها فارغ التحصیل می شوند که باید برنامه منسجمی درباره نوع بکارگیری آنها داشته باشیم و در این خصوص برنامه ریزی نماییم.

نقیبی تصریح کرد: مقدمات این کار انجام شده و حتی در برخی قسمت ها اجرایی هم شده است و باید فضایی را ایجاد کرد که ار سیل توانمندی آنها استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در اجرای طرح هر روستا، یک دامپزشک، مناطق محروم در اولویت قرار دارند. همانگونه که در هنگام توزیع یارانه و سموم، بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی، مناطق محروم جایگاه ویزه ای دارند.

بسیاری از پزشکان شاغل در روستا از مدیران دامپزشکی حقوق بیشتری می گیرند!

«دکتر آراسب دباغ مقدم» عضو کمیته تخصصی بهداشت و سلامت مواد غذایی سازمان نظام دامپزشکی نیز میهمان تلفنی این برنامه بود.

به گزارش حکیم مهر، وی درباره طرح «هر روستا، یک دامپزشک» گفت: کلیت این طرح جالب است ولی چند نکته را باید در نظر گرفت که اهمیت زیادی دارد.

دباغ مقدم تصریح کرد: وقتی وزارت بهداشت آقا یا خانم دکتری را برای ارائه خدمت به روستاها می فرستد، امکانات «خانه بهداشت» برای ایشان فراهم است، به طوری که معمولاً در طبقه پایین ارائه خدمات صورت می گیرد و در طبقه بالا امکانات اولیه به عنوان محل زیست آنها فراهم است؛ این امکانات اولیه از طرف دولت برای آنها آماده شده است و دستمزد آنها هم از سوی دولت پرداخت می شود.

وی افزود: حقوقی که به این پزشکان در روستاها پرداخت می شود، در بسیاری از موارد در حدی است که مدیران دامپزشکی هم از آنها کمتر حقوق می گیرند!

منبع تامین حقوق و دستمزد دامپزشکان روستا کجاست؟

دباغ مقدم در ادامه گفت: منبع تامین حقوق و دستمزد دامپزشکان روستا کجاست؟ آیا باید از روستاییان گرفته شود؟ یک روستایی چگونه این دستمزد را پرداخت نماید؟ یک فرد روستایی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان که تنها چند رأس بز و یا یک گاو بومی دارد، وضعیت مالی اش در حدی نیست که بتواند به دامپزشک روستا پول پرداخت کند.

وی افزود: مبلغ پرداختی به یک دکتر دامپزشک با 7 سال سابقه تحصیلات، باید حداقل در حد قابل قبول باشد و محل اقامتی که برایش در نظر گرفته اند هم باید در حد قابل قبولی باشد. منابع مالی این طرح باید از قبل مشخص شود که آیا از سوی دولت، سازمان دامپزشکی و یا بخش خصوصی پرداخت می شود.

دباغ مقدم در پایان گفت: یک سؤال دیگر هم مطرح است؛ آیا روستایی که کلاً در آن که 10 رأس بز بیشتر وجود ندارد، نیاز به دامپزشک دارد و یا یک واکسیناتور برای آن کفایت می کند؟

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و نیروهای دامپزشکی ادارات شهرستان ها

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ گفت: همین الان در بسیاری از روستاهایی که دارای جمعیت دامی غنی هستند، دامپزشکان کلینیسین و داروخانه های دامپزشکی فعالیت دارند و در این طرح هم وجود خواهند داشت.

«دکتر سید بهمن نقیبی» تصریح کرد: این طرح به مفهوم حضور دامپزشک در تمام روستاها نیست و ظرفیت آن نیز وجود ندارد؛ در عین حال در مناطقی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و در بعضی مناطق، نیروهای دامپزشکی ادارات شهرستان ها می توانند این خدمات را بر عهده بگیرند.

وی افزود: استفاده از توان بخش دولتی از قبل هم وجود داشته است و همین الان هم تا حدی در حال اجرا است؛ ضمن اینکه باید به فرمایشات دکتر دباغ مقدم هم توجه شود و این طرح به نحوی پخته باشد که قابلیت اجرا را داشته باشد.

بازگشت سازمان دامپزشکی به بخش درمان؟

در ادامه این برنامه، «دکتر آراسب دباغ مقدم» گفت: سال­هاست که سازمان دامپزشکی کشور بحث تصدی گری درمان را رها کرده و آن را به بخش خصوصی سپرده است. آیا استفاده از نیروهای دولتی در این طرح، بازگشت دوباره سازمان دامپزشکی پس از سال­ها به تصدی گری است و یا از بخش خصوصی استفاده خواهد شد؟

قطعاً بخش درمان مجدداً قابلیت بازگشت به سازمان دامپزشکی را نخواهد داشت

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ گفت: سازمان دامپزشکی کشور جزو معدود دستگاه­های اجرایی است که تفکیک بسیار خوبی بین وظایف حاکمیتی و تصدی گری قائل شده است. قطعاً بخش درمان که سال­هاست از بخش دولتی دامپزشکی منتزع شده است مجددا قابلیت بازگشت به سازمان را نخواهد داشت.

«دکتر سید بهمن نقیبی» تصریح کرد: حضور بخش دولتی بیشتر در جاهایی اجرایی می شود که به سبب دورافتادگی و مباحث مالی، جذابیتی برای حضور بخش خصوصی ندشته باشد. فعالیت دامپزشکان دولتی در روستاها بیشتر به بررسی و مراقبت از بیماریهای دامی و ارائه کمک و مشاوره به بخش خصوصی معطوف خواهد بود.

 
 
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Romania
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
نه هر دام یک دامپزشک چه خودشون را تحویل می گیرند دامدار ها و روستائیان به حسابشون نمی آورند
فخیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
یک دامپزشک در یک شهرستان تونست کار کند که به ازای هر روستا یک دامپزشک باشد آیا مرغداران و دامداران صنعتی دامپزشک را قبول می کنند؟
دکتر احمدی
|
France
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
به آقای دکتر بفرمایید پزشکان روستا ماهیانه حداقل ۲۰ میلیون تومن حقوق میگیرن. سازمان دامپزشکی که از عهده حقوق پرسنل خودشم برنمیاد. حتی پرداختی های طرحهای مایه کوبی بخش خصوصی رو ۶ ماهه و بعضا یکساله پرداخت میکنه. اونم که تازگیا پول هم نمیدن ، به جاش یکسری برگه سهام بی خاصیت میدن. به جای این طرحهای خنده دار برید جلوی ورودی های سنگین دانشکده های دامپزشکی رو بگیرین. برین اعطای شماره نظام به اعطای جدید رو منوط به گذروندن حداقل یکسال کارآموزی و قبولی در آزمون علمی بعد از دوره کنید. این چه کاریه که بی برنامگی ها و ناتوانی های خودتون در بخشهای بالادستی رو آوار سر بخش خصوصی میکنید؟! خیلی وضع بخش خصوصی خوبه که میخواین این طرحهای مضحک رو هم بیارید وسط!؟ البته من زیاد نگران نیستم چون از قدیم گفتن سنگ بزرگ علامت نزدنه. سازمان دامپزشکی ناتوانی خودش رو در عرصه های مختلف به کرات ثابت کرده. چه در بحث آنفلوانزا، چه تب برفکی، چه شان اجتماعی قشر دامپزشکی و چه درآمدی و اشتغالزایی...
ناشناس
|
Czechia
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
1
وزارت بهداشت اگه پزشک میفرسته روستا و حقوق چند ده میلیونی به پزشک میده، این سازمان به بودجه های کلان بهداشتی حاصل از فروش نفت و بودجه کشوری دسترسی داره. سازمان دامپزشکی به کدوم بودجه سلامتی و بهداستی دسترسی داره؟ به جای این حرفهای شیرین و دلچسب که سالهاست زده میشه اول سازمان دامپزشکی رو به وزارت بهداشت الحاق کنید تا بتونه حقوق پرسنل خودش و این طرحهای یک روستا یک دامپزشک رو اجرا کنه. اول بستر یک چیز رو درست کنید بعد ساختمانتون رو روی اون بنا کنید. خانه ی بدون پی و بن چند روزی بیشتر دوام ندارد و فرو میریزد.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
1
فعلا مشکل دامپزشکان شاغل را حل کنید بعد تزهای فضایی ارائه دهید.هزاران مسوول فنی درگیر حقوقشان هستند در حالیکه طرف حسابشان قشر ثروتمند جامعه هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
این طرحهای بی محتوا وآبروریز چه ارزشی داره؟!به قول شاعر سنگین نشوی ؛ سبک چرا؟خدا وکیلی چرا؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
ب نظر من باید اجازه بدن دامپزشکا هم درس بخونن و هم اشتغال داشته باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
با سلام این طرح ها دراکثر کشورهای دنیا سال های سال هست به عناوین مختلف اجراشده و نتایج بسیار مثبتی را داشته است و امیدوارم موفق شوند.
غریب اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
با سلام خدمت دوستان
لطفا شعار این اقدام خداپسندانه رو عوض کنید
"یک دام یک دامپزشک" پرداخت حق الزحمه نیز با خود دام
با عنایت به حجم فارغ التحصیلان این شعار قابل دفاع و اجرایی تره
ومن الله توفیق
خراسان رضوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
هدف از این کارها چیست؟ آیا میخواهید قشر بیکار دامپزشک را یک طور مشغول کنید؟ آیا میخواهید تولید را در مملکت بالا ببرید؟ و یا هیچکدام؟. این هم مثا باقی برنامه ها طرحش بوسیله افراد بی اطلاع داده میشود و سر نوشتی مثل بنگاه های زود بازده پیدا میکند. شغل دامپزشکی در وهله یعنی تولید ودر جهان گرسنه امروز به این قسمت از این حرفه بیشترین بها داده میشود. خوب آیا ما با این مدیریت کشاورزی برنامه ای برای تولید داریم؟.ما که داریم کشتار گاه آماده میکنیم برای دامهای زنده وارداتی؟. روستا ها هم اکثر خالی از سکنه کار آمد اند. پس برای چی میخواهید یک دامپزشک را برای مبلغیز نا چیز در یک روستای خالی از تولید اسیر نمائید ودر جوار آن یک پزشک یا دندانپزشک را با همان سنوات تحصیلی با حقوق بالا قرار دهید. غفلتی که در سالهای گذشته در مورد دام پزشکی صورت پذیرفت نه تنها فرصت های زیاد شغلی را از جوانان ما گرفت و باعث خروج مبالغ زیادی ارز برای خرید نهاده های دامی گردید امینت کل جامعه را نیز بخطر انداخت. مملکتی که غذایش را از خارج وارد میکند در برابر تهاجمات خارجی بشدت آسیب پذیر است. ای کاش بعد از این همه سال که فقطا برنامه ریزی ها توسط افرادی خاص صورت میگرفت حتی یکبار ......... کار را دست کاردان بدهند.
برگشت فئودالیسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
1
مشکل اصلی بیکاری دامپزشکان،بی اهمیتی دولت به توسعه صنعت دامپروری هست.دولت ترکیه پس از رواج و رونق قسمت گردشگری،شدیدا به سمت دامپروری رفته و واقعا حمایت می کنه و در نظر داره که تغذیه منطقه رو تامین کنه.ولی دولت های ایران بیشتر به خودرو اهمیت می دن که درآمدش برای دولت خیلی خوبه.حالا کاری نداره ،دامپزشک بیکار موند یا شاغل شد.اهمیتی نداره.دامپروری برای دولت هزینه داره ولی صنعت خودرو کلی پول بادآورده برای دولت میاره.ماشینی که در کشورهای دیگه چهار میلیون نمی خرن رو چهل میلیون می فروشه!!حالا در سیستم رعیت و ارباب که تو ایران رایج هست مخصوصا این چهاردهه اخیر،رعیت ها باید بیشتر کار کنند تا به جای چهارمیلیون،چهل میلیون پول بدن تا یه ارابه بخرن.این طرح ها برای دولت جز هزینه چیزی نداره و دامپزشک هم از دیرباز اهمیتی نداشته حتی اگه همه از شاربن هم بمیرن باز هم دامپزشکی اهمیت پیدا نمی کنه.دولت جایی هست که پول داشته باشه نه جایی که به نفع مردم باشه.
ناشناس
|
France
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
1
اقایون مشکل اصلی دامپزشکی تعداد زیاد دانشکده های دامپزشکی ست ایران به اندازه کل دنیا دانشکده داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
بعدنا افتخار اینه که با بز عکس بندازیم مثل اون یارو هندیه
مجید
|
Ukraine
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
با این وضعیت پذیرش دانشجو و رشد قارچ گونه دانشکده های دامپزشکی بهتر است طرح یک دام یک دامپزشک را ارائه کنید اگر به همین منوال ادامه یابد و جلوی مافیای قدرت و ثروت دانشگاه آزاد گرفته نشود باید منتظر بود که بر بالین هر دام بیمار سه دامپزشک کشیک بدهند .هیچ کشوری هیچ کجای دنیا اینقدر دانشکده دامپزشکی و فارغ التحصیلان ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
من بخلاف دوستانی که میگویند ما تعدا زیادی دامپزشک داری و همه مشکلات را گردن دانشگاه آزاد میاندازند معتقد هستم که بیشتر ین مشکل گردن دلالان وارد کننده دام گوشت غذای دام و.... میابشد. بی توجهی و ناتوانی سازمان دامپزشکی بسبب شده کسی بفکر سرمایه گذاری در امر دامپزشکی نیفتد. تعداد دامپزشکان در انگلستان که وسعتش کمتر از یک پیجم ایران است بیشتر است ولی تولید شیر و گوشت آن از ایران بالا تر است.بدلیل اینکه وزارت کشاورزی ما نا کار آمد است آب زیادی به هدر میرود و مجبوریم غذای دام را از خارج تهیه کنیم.
یک کارشناس ساده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
جناب آقای دکتر سید بهمن نقیبی
با سلام و احترام
اینکه می فرمائید " قطعاً بخش درمان مجدداً قابلیت بازگشت به سازمان دامپزشکی را نخواهد داشت "
و سازمان دامپزشکی را جزو معدود دستگاه­های اجرایی می شمارید که تفکیک بسیار خوبی بین وظایف حاکمیتی و تصدی گری قائل شده است. قطعاً می دانید و به عنوان مدیرکل محترم دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور باید بدانید که محروم کردن کارشناسان دولتی از امر درمان ، امکان تشخیص زودهنگام و به تبع آن امکان واکنش سریع در مقابل وقایع نوپدید و طغیان ها را از نظام حاکمیتی سلب می کند و این مهم را گروگان دو راهی گزارش یا عدم گزارش دامدار و دامپزشک می نماید.
اطلاع یابی دیر هنگام ادارات دولت از وضعیت بیماری در سطح روستاها و مزارع مرغداری که بارها و بارها در چند سال اخیر اتفاق افتاده و نمود عینی آن طغیان تب برفکی و آنفلوانزای طیور است ، دلیلی بر این مدعاست.
به میمنت انتزاع درمان از بخش دولتی ، اتفاق ناخشنود کننده دیگری نیز در جریان است که سردمداران دامپزشکی نباید از آن غفلت نمایند. انگیزه خرید تجهیزات جدید ، مدرن ، پیشرفته اما هزینه بر از سوی بخش خصوصی و دلیل آموزش های جدید و بازآموزی های خودخواسته معمولاً زمانی منجر به نتیجه و توسعه تجهیزاتی ، عملیاتی و رشد دانش عملی دامپزشکی می شود که هزینه فایده آن قبلاً آزموده شده و توصیه شود که معمولاً به حساب هزینه عمومی یا دولتی است. بنابراین عدم استفاده از سی تی اسکن و ... در مراکز دامپزشکی کوچک و متعاقب آن عدم توسعه و ... از همین غفلت بارز سیاستی نشات می گیرد و متاسفانه بر آن فخر فروشی می شود.
اینک بعد از سالیان دراز باید از خود پرسید "سیاست انتزاعی به چه میزان اشتغالزائی بخش خصوصی را که عمده دلیل اتخاذ این سیاست است ، رونق بخشیده و توسعه داده است؟ و البته یادمان نرود که " اشتغالزائی بادوام و مسئولانه" که شان فرد و شئونات شغلی و اجتماعی را مد نظر داشته باشد با " مشغول سازی و تقسیم فقر " بسیار متفاوت و قابل تامل و تفکیک است.

به امید روزی که شاهد و نتیجه تصمیمات ما در آتیه ، توسعه و نفوذ عقل و علم در لحظات و لذات زندگانی ما باشد.
اوقاتی خوش با تصمیماتی درست برای همه مان آرزو دارم

یک کارشناس ساده
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
در شرایط ایران متاسفانه به دلیل عدم امکان تشکیل " درست " تشکلات صنفی و سایر تشکلات ،که بتوانند به درستی و با پشتوانه اعضا و قانون ، موضوعات صنفی و ملی را پیگیری کرده و به نتیجه برسانند ، اغلب چاره ای نمیماند که رسانه هایی همانند روزنامه ها یا وبلاگها و سایتهای خبری همانند حکیم مهر بار چنین تشکلاتی را به دوش بکشند !!! و باید این سایتها همانند حکیم مهر توجه کنند که باید و لازم است چنین کاری را بر عهده بگیرند و از آن شانه خالی ننمایند .
البته باید توجه داشته باشند که اغلب در راستای انجام چنین امر مهمی ، لازم نیست حتما" خود را به آب و آتش بزنند ، بلکه با کمی ابتکار عمل و استفاده از برندگی و تاثیر گذاری کلمات و جملات و گاهی استفاده از طعنه و نیش در بیان حقایق ، امکان بیداری و یا احساس شرمساری و ایجاد تحرک و عملگرایی را در آنانی که باید کاری بکنند ، ایجاد نمایند . البته نمی گویم اصلا" تا بحال انجام نداده اند ولی در زمانی بسر میبریم که لازم است تحرک بیشتری از این باب در رسانه ها دیده شود .
مثلا" بعضی جملات ای که ممکن است در متن ها یا مصاحبه ها و حتی کامنتها بصورت تک کلام و یا کلمات قصار اما تاثیر گذار ،بتوان استفاده کرد و در صفحه اول سایت در مکانی مناسب در دید همگان قرار گیرد زیرا بسیاری بخصوص مسئولان ،ممکن است شانس دیدن این نکات ارزنده را نداشته باشند !!!
به عنوان نمونه دوم که قبلا" جمله ای دیگر از بیان یکی از اساتید را پیشنهاد کرده بودم ، دو جمله از دوستمان با نام" کارشناس ساده "را پیشنهاد میکنم و خواهش میکنم به خاطر یک کشور و یک صنف و حتی سرنوشت خودتان هم که شده آن را جدی بگیرید :

مسئولان توجه کنند فرق است میان " اشتغالزایی بادوام و مسئولانه " و " مشغول سازی و تقسیم فقر "
دکتر xy
|
United States of America
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
طبق معمول بووودجه و اعتبار ندارن . این طرحها رو جدی نگیرید لطفا .
دامپزشک مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
ن مشکل الحاقه
ن مشکل دانشکده س
مشکل عدم توجه به دامپزشکی تو ایرانه
حقوق یک کاردان حسابداری استخدام بانک سه میلیون هشتصد تومن
حقوق پرستار چهار تومن
حقوق لیسانس کشاورزی جهادکشاورزی سه تومن
اما دکتر دامپزشک دو تومن
ن تسری ن سختی کار و .....
خلاصه خاک توسرم برا رشته ای ک گاو نزدیک بود ده بار تو این ماه معدومم کنه ک سختی کار نداریم ...
بخش خصوصی ام ک افتضاح
وحید عطارد
|
United States of America
|
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
با سلام : می خواستم نظری در این مورد بدهم . نظرات دیگران را خواندم و دیدم که همه درد را می دانند .. تنها ضمن احترام به اقای دکتر نقیبی باید بگویم تجربه را تجربه کردن خطاست ..این راههاییست که رفته شده و هیچکدام به مقصد نرسیده است . به نظرات دوستان توجه فرمایید ..
نظر شما
ادامه