کد خبر: ۴۴۵۲۹
 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر نقش بسزای دامپزشکی در بهداشت عمومی جامعه تاکیدکرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، «فاطمه خمسه» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با ارسال پیامی ضمن تبریک 14مهر ماه روز دامپزشکی به تلاشگران این عرصه گفت: بی تردید، دامپزشکی در بهداشت عمومی و ارتقاء سلامت جامعه نقش بسزایی دارد.

وی افزود: سلامت، بهداشت و امنیت غذایی مقوله مهم و اساسی در زندگی جوامع بشری است و امروزه بخش عمده ای از غذای انسانها از طریق دام و فرآورده های دامی تأمین می شود.

وی اظهار داشت: رعایت اصول بهداشتی و ایجاد امنیت و سلامت تغذیه از شاخصه های بسیار مهم در هر جوامعی است، روز دامپزشکی فرصت مغتنمی است که عموم مردم از دامنه بیکران، تنوع خدمات و گستره وسیع فعالیت های دامپزشکی بیشتر از پیش آگاهی یابند.

خمسه تصریح کرد: بی تردید، دامپزشکی در بهداشت عمومی و ارتقاء سلامت جامعه نقش بسزایی دارد زیرا دامپزشکان علاوه بر تلاش موثر در جهت کاهش آلام حیوانات در حوزه پیشگیری از وقوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام در صف اول مسئولیت قرار دارند و تأثیر دانش و آگاهی آنان در عرصه سلامت و امنیت غذایی بر هیچ کسی پوشیده نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان از تلاش و خدمات ارزشمند همه دامپزشکان، مدیران و کارکنان شریف این حوزه که با امکانات محدود در حال خدمت رسانی به مردم می باشند تشکر و قدردانی کرد.

 
 
نظر شما
ادامه