کد خبر: ۴۴۵۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی ایلام شایعه استفاده از گوشت حیوانات غیر حلال در یک یا چند کبابی این استان را بی مبنا و مردود دانست و گفت: چنین موردی تاکنون در این استان مشاهده یا گزارش نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر وهاب پیرانی» اظهار داشت: سازمان دامپزشکی با بهره مندی از آزمایشگاه پیشرفته و دستگاه های نوین به راحتی نوع و میزان گوشت چرخ کرده کبابی ها و قصابی ها را تشخیص می دهد.

وی تاکید کرد: عمده تخلف کبابی ها مخلوط کردن آلایش مرغ و احشام چون روده، سنگدان، چینه دان، شش، سیرابی حیوانات حلال گوشت است که البته این نیز تخلف محسوب می شود.

وی افزود: استفاده از گوشت فاسد نیز با توجه به رنگ و بوی گوشت و تفاوت لاشه دام مردار یا مریض با دام سالم قبل و بعد از ذبح به سهولت قابل تشخیص است.

پیرانی اظهار داشت: نظارت بر قصابی و کبابی های سطح استان ایلام همه روزه و به صورت روتین توسط کارشناسان و نظاران دامپزشکی انجام و از این اماکن نمونه برداری می شود.

پیرانی تاکید کرد: در صورت مشاهده و محرز شدن استفاده از گوشت حرام در کبابی ها دامپزشکی به صراحت و بدون اغماض آن را به اطلاع عموم مردم می رساند در حالیکه هنوز موردی از این گونه تخلف ها در استان مشاهده و گزارش نشده است.

وی گفت: در طی هفته های اخیر پنج واحد کبابی در شهر ایلام به علت تخلف بهداشتی و مخلوط کردن آلایش خوراکی وغیرخوراکی حیوانات حلال گوشت با گوشت چرخ کرده به دستور مقام قضایی پلمب شده و افراد متخلف نیز تحویل مراجع قضایی شده اند.

وی از مصرف کنندگان خواست گوشت و فراورده های گوشتی را از مراکز معتبر و مجاز تهیه کنند و موارد تخلف بهداشتی در مراکز تولید وعرضه انواع فرآورده های خام دامی را به ادارات دامپزشکی اطلاع دهند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
با اینکه فروش گوشت غیر مجاز در استان ایلام بدور از دید بازرسان در بعض مواقع انجام میگیرد اما این واقعیت که قصاب حتما کنار قصابیش دام رو نگهداری میکند وتا مشتری حضور نداشته باشه ودرخواست گوشت نکند ذبهی صورت نمیگیرد واین بزرگترین تفاوت گوشت غیر مجاز استان ایلام با سایر مراکز استانهای کشوراست....هرچند غیر مجازه ازدید سازمان اما خریدار گوشت خودش برهمه چیز تسط داره
نظر شما
ادامه