کد خبر: ۴۴۵۵۵
 

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی پساب کارخانه قند میاندوآب را علت اصلی مرگ هزاران قطعه ماهی رودخانه زرینه رود اعلام کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، موسوی با اشاره به مرگ هزاران قطعه ماهی در رودخانه زرینه رود طی روزهای گذشته در میاندوآب، تصریح کرد: با انجام آزمایشها و آنالیزهای لازم مشخص شد کاهش دبی آب رودخانه و ورود پساب غیر استاندارد کارخانه قند شهرستان، سبب افزایش آلودگی آب و کاهش اکسیژن سطح آب شده و ماهی های رودخانه تلف شدند.

وی با بیان اینکه هرساله تعدادی از ماهی و آبزیان این رودخانه بدلایل مختلف می میرند، ادامه داد: با پیگیری های قضایی انجام شده از ورود پساب جلوگیری شده است.

 «علیرضا بقالی» رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب نیز در این خصوص اعلام کرد: ورود پساب آلوده کارخانه قند این شهرستان به داخل رودخانه زرینه رود و عدم اختصاص حق آبه اکولوژیستی رودخانه از سوی امور منابع آب عامل مرگ و میر هزاران ماهی در این رودخانه است.

بقالی افزود: یک هفته قبل از این حادثه به مدیریت امور منابع آب این شهرستان هشدار داده شده بود که در صورت عدم رهاسازی حق آبه رودخانه، ممکن است شاهد فاجعه زیست محیطی در آن باشیم ولی توجهی از طرف مسوولان این اداره به این قضیه نشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب همچنین گفت که کارخانه قند و امور منابع آب این شهرستان در این رابطه مقصر هستند و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شوند.
 
 
نظر شما
ادامه