کد خبر: ۴۴۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
به مناسبت گرامیداشت روز ملی دامپزشکی:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» طی پیامی روز ملی دامپزشکی را به یكایک دست‌اندركاران و متولیان فعال در عرصه دامپزشكی كشور تبریک گفت ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشكی كشور طی پیامی روز ملی دامپزشکی را به یكایك دست اندركاران و متولیان فعال در عرصه دامپزشكی كشور تبریك گفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، متن این پیام به شرح زیر است:

اختصاص روزی در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی دامپزشکی بهانه ایست جهت یادآوری و ضرورت آگاهی بخشی در زمینه فعالیت و خدمات بی بدیل و ایثارگونه ی قشر فهیم دامپزشكی كه صرفه نظر از جایگاه دولتی و غیر دولتی همواره با بهره گیری از دانش،تخصص و تعهد خویش زمینه بالندگی و ارتقای كیفیت خدمات دامپزشكی را موجب گردیده اند.

اكنون كه بخش عمده ای از اقتصاد كشور در شرایط تحریمی وابسته به صنعت دام، طیور و صنایع وابسته به شمار می رود، اهمیت مدیریت و كنترل بیماریهای دامی و بیماری های مشترك بین انسان و دام همچون اپیدمی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان كه طی سالهای گذشته خسارات گسترده مادی و معنوی را متوجه ذینفعان و تولیدكنندگان كرد، بیش از پیش ظهور و بروز می یابد؛ از این روی می توان نقش دامپزشكی و بالاخص سازمان دامپزشكی كشور را به منظور مدیریت بیماریهای دامی، حفظ و صیانت از سرمایه دامی كشور، همینطور فراهم كردن رفاه و سلامت دام را به عنوان دستگاهی كه موازی با سایر خدمات قابل ارائه، وظیفه ی تامین امنیت غذایی شهروندان را نیز عهده دار است، به روشنی برای همگان آگاه می سازد.

در خصوص فعالیت های دامپزشكی بطور عام می توان گفت عمده ی این فعالیت ها جنبه ی كنترلی و پیشگیرانه دارد؛ حتی موضوع درمان دام ها نیز در بسیاری از موارد با رویكرد پیشگیرانه همراه است. در همین راستا نقش بی بدیل دامپزشكی در مدیریت پدافند غیرعامل و كاهش آسیب پذیری جوامع انسانی انكار ناپذیر است، بطوریكه از مجموع بیش از هزار مورد از بیماریهای شناخته شده ی انسانی، قریب به نیمی از بیماریهای مذكور در زمره ی بیماریهای مشترك بین انسان و دام قرار می گیرند و این موضوع در شرایطی است كه كاركنان و شاغلین حوزه دامپزشكی كه در زمینه مبارزه و پیشگیری از بیماریهای دامی جلودار و پیشرو هستند، در معرض ابتلا به بیماریهای فوق الذكر  قرار دارند و همین، خود گویای سختی ها و مظلومیت شاغلین این حرفه در مقایسه با سایر حرفه های مرتبط می باشد.

از طرفی با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از كالای ایرانی، سازمان دامپزشكی كشور در همین راستا جهت افزایش بهره وری و ایجاد رونق اقتصادی در صنعت دام و طیور همواره پذیرای مشكلات واحدهای تولیدكننده ی بخش خصوصی جهت مرتفع و هموار ساختن موضوعات محدودكننده ی مقوله تولید و همچنین سایر رده های شغلی مرتبط با حوزه سلامت دام و فراورده های دامی می باشد و  در این خصوص  تعامل بایسته با سازمان نظام دامپزشكی كشور از سازوكارهای پیش بینی شده خواهد بود.

در پایان اینجانب ضمن گرامیداشت مجدد روز ١٤ مهرماه، فرصت را مغتنم می دانم به رسم قدرشناسی از تلاش های مجدانه و شبانه روز یه یكایك جامعه دامپزشكی كه در این حرفه ی مقدس جهت اعتلای نام ایران تلاش می كنند سپاسگزاری نمایم و امیدوارم در سایه خداوند قادرمتعال با هدف خدمت‌گزاری صادقانه به بندگان در مسیر کسب رضای الهی گام بردارند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کارمند اداره دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
روز دامپزشکی را با این وضعیت مدیریتی در سازمان و برخی مدیران استانی و شهرستانی و طرز تفکر سازمان نشینان و همچنین برخورد همکاران دامپزشکی در ادارات دامپزشکی و بخش خصوصی و تعامل بخش دولتی و خصوصی و و ضعیت درآمدی باید تسلیت گفت و بحال آن خون گریست
نظر شما
ادامه