کد خبر: ۴۴۵۶۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: با تلاش دامپزشکان در سراسر کشور و همکاری تشکل‌ها، تولیدکنندگان و ارکان نظام، توانستیم بعد از ۲ سال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را کنترل کنیم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم روز ملی دامپزشکی که با شعار «دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی» در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، به نقش دامپزشکی در حراست و صیانت از جان و مال مردم اشاره کرد و گفت: «به خاطر این اهمیت انتظار داریم در این نشست‌ها سران سه قوه هم حضور یابند.»

 «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» با بیان اینکه کار دامپزشکان کشور به نوعی مقابله با جنگ نرم اقتصادی، بیوتروریسم، تهدیدهای سخت و نرم و بیوتروروژیک است، تصریح کرد: «ایران با وجود دشمنان باید به دنبال افزایش سطح ارتباطات بین‌المللی خود باشد و این مساله بسیار ضروری است. همچنین باید شبکه‌ آزمایشگاه‌های دامپزشکی توسعه یافته و با همکاری کشورها آزمایشگاه مرجع و مورد تأیید داشته باشیم.»

وی در ادامه به کارهایی که باید در حوزه بین‌المللی انجام شود، اشاره و خاطرنشان کرد: «ایران باید در حوزه واردات و صادرات و حمل دام با کشورها همکاری خوبی داشته باشد تا تجارت دام تسریع و توسعه یابد. افزایش سطح ارتباطات بین‌المللی در حوزه دامپزشکی امری ضروری است که نشست سران دامپزشکی اکو که فردا در تهران برگزار می‌شود یکی از همان مسائلی است که به آن پرداخته‌ شده است.»

رفیعی‌پور همچنین به کارهای لازم در حوزه ملی اشاره کرد و افزود: «باید دستورالعمل‌هایی در سطح ملی تدوین شود تا به کنترل سریع بیماری‌ها منجر شود. همچنین مدیریت منابع اعتباری و انسانی و تجهیزات به‌طور کامل انجام شود. همچنین تولید بذر ژنتیکی دام و طیور در کشور باید توسط کارشناسان و متخصصان تقویت شود که در سال‌های گذشته روی آن به خوبی کار نشده است.»

وی با بیان اینکه باید مدیریت‌ها در بخش تولید، بهداشت و بازار رویش جدیدی داشته باشد تا در کنار بخش دامپزشکی موفقیت‌های بزرگی را کسب کنیم، تصریح کرد: «موفقیت جامعه دامپزشکی در کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بسیار بزرگ و امتحان سختی برای کشور بود؛ کمااینکه تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۱۶ استان به درستی انجام شد و با آموزش کمیته‌ها و عملیاتی کردن برخی کارها این تهدید با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

وی با بیان اینکه تهدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۲ سال گذشته بسیاری از کشورهای دنیا را با مشکل مواجه کرده است، افزود: «64 کشور دنیا در دو سال گذشته مبتلا به آنفلوآنزای پرندگان شده است. در کشور ما نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد پرندگان آزاد پرواز، امکان انتقال این ویروس از سوی این پرندگان وحشی، طبیعی و راحت است.»

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به ورود این بیماری به کشور ما گفت: «با تلاش‌های فنی، علمی، تخصصی و تجربی دامپزشکان در سراسر کشور و همکاری تمام تشکل‌ها، تولیدکنندگان و ارکان نظام، توانستیم بعد از ۲ سال شیوع این بیماری را کنترل کنیم.»

وی اضافه کرد: «کنترل این بیماری با توجه به گزارش محدودی از کانون‌های روستایی و برخی موارد صنعتی، بیش از 95 درصد و حدود 100 درصد این بیماری کنترل شده است و امیدواریم این رویه امسال نیز با توجه به اقدامات انجام شده ادامه یابد و شاهد طغیان آنفلوآنزای در سال 97 نباشیم.»

رفیعی پور در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت دامپزشکان در قسمت‌های مختلف از جمله دامداری‌ها، مرغداری‌ها، زنبورستان‌ها و مراکز آبزی پروری اشاره کرد و افزود: «این تلاش‌ها منجر به تولید محصولاتی از جمله شیر، گوشت مرغ، ماهی، عسل و تخم مرغ می‌شود و به دست مصرف کنندگان می‌رسد.»

وی به 14 میلیون تن محصولی که با نظارت بهداشتی دامپزشکان در سراسر کشور تولید و سلامت و بهداشتی بودن و کیفیت آن تضمین می‌شود اشاره کرد و گفت: «امیدوارم این محصولات همیشه باعث سلامتی جامعه شود.»

رفیعی پور با اشاره به وجود بیش از 900 بیماری مشترک میان انسان و دام گفت: «اگر در جامعه‌ای این 900 بیماری دیده نمی‌شود به علت زحمات پشت صحنه عده‌ای است که تلاش می کنند بیماری دام، طیور، آبزیان و دیگر حیوانات به مردم منتقل نشود و مردم بدون نگرانی محصولات آنها را مصرف کنند.»

وی افزود: «فعالیت‌های دامپزشکی در کیفیت و کمیت با تفکر بهداشت‌محوری انجام می‌شود و بر این اساس است که میلیاردها دوز واکسن، دارو و مواد غذایی و صدها هزار واحد فعال در حوزه دامپزشکی و فرآورده‌های خام دامی فعالیت انجام می‌دهند.»

گفتنی است مراسم روز دامپزشکی امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان، فعالان و پیشکسوتان حوزه دامپزشکی و برخی از کشورهای عضو اکو برگزار شد. تعدادی از کشورهای عضو اکو که قرار است فردا به میزبانی ایران اجلاس داشته باشند، امروز در این مراسم شرکت کردند.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
دامپزشک ها از رییس سازمان حمایت میخواهند
چرا راجع به حمایت از حقوق مسؤولین فنی بهداشتی هیچ فکری نمیکنید؟
برای ما که لازم نبود از نوع زحمات دامپزشکا حرف بزنید
از حمایتهای دامپزشکی باید حرف میزدید
وزیر خیلی منطقی تر از شما که نام ریاست دامپزشکی را یدک میکشید حرف زد
چرا جلوی وزیر از نقصان در تعرفه ها و حقوق مسؤول فنی ها چیزی نگفتید ولی موقع تسویه با مایه کوب مرتب از کسر بودجه حرف میزنید
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
احسنت برادر....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
وقتی ارگانی به نام وزارت بهداشت وجود داره که رسانه و بودجه های کلان در اختیار داره و خودش رو حافظ سلامت مردم میدونه و صبح وشب پزشکان و متخصصانش این رو در تلوزیون و رسانه تبلیغ میکنن دیگه چه کسی دامپزشکی رو حافظ سلامت مردم میدونه. سازمانی که سالها در انزوای جهاد کشاورزی قرار داره. نه بودجه داره نه رسانه. نه حتی میتونه کار برای فارغ التحصیلان خودش فراهم کنه. الان کسی که وارد این رشته شده از روی بیکاری شرمنده خانواده و جامعه اش هست. شما نمیخواد حافظ سلامت مردم باشی ، شما برای چهار تا فارغ التحصیلت کار درست کن. شما برای مسئول فنی هات امنیت شغلی ایجاد کن. آقای دکتر شما کی آنفلوآنزا رو کنترل کردید شما فقط با پاک سازی همه مرغ های تخم گذار صورت مسئله رو پاک کردید. باز هم میگم تا وقتی جزیی از سیستم سلامت و خانواده بزرگ بهداشتی کشور نباشید کسی شما را به عنوان حافظ سلامت مردم نمیشناسد هرچند که کارتان واقعا حفظ سلامت مردم باشد . ما نه بودجه داریم و نه رسانه تا وقتی جدای از سازمان بهداشت و سلامت کشور باشیم آش و کاسه همین است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
دامپزشک گشنه صیانت میانت حالیش نیس پول بدن هرکاری میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
خدا رحمت کنه
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
احتمالا آقای دکتر در حین سخنرانی به صندلیهای خالی سالن نگاه نکرده اند.
نظر شما
ادامه