کد خبر: ۴۴۵۶۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
وزیر جهاد کشاورزی:
«مهندس محمود حجتی» افزود: نقش و سهم دامپزشکان آنطور که باید و شاید در فرهنگ عمومی گفته نشده یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: وزیر جهاد کشاورزی در مراسم روز ملی دامپزشکی گفت: «ایران هم‌اکنون یکی از صادرکنندگان بزرگ لبنیات در منطقه و جزء 10 کشور اول تولیدکننده گوشت مرغ و تخم‌مرغ در دنیاست.»

 «مهندس محمود حجتی» ضمن انتقاد از سهم کمرنگ دامپزشکان در فرهنگ عمومی، اظهار کرد: «نقش و سهم دامپزشکان آنطور که باید و شاید در فرهنگ عمومی گفته نشده یا کمتر مورد توجه قرار گرفته است، در حالیکه آنها سهم بالایی در سلامت جامعه دارند. با وجود این کمتر مورد توجه قرار می گیرند و غفلت آنها می‌تواند آثار زیان‌باری به سلامت جامعه وارد کند.»

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، نقش بالای دامپزشکان در اقتصاد جامعه علاوه‌بر پایداری اقتصاد، موجب شد تا ارزش تولیدات دامی از 15 میلیارد دلار فراتر رود.

حجتی درباره آخرین وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور بیان کرد: «در چند سال گذشته با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان روبرو بودیم که این بیماری در سال گذشته به اوج خود رسید و آثار سویی بر واحدهای تولیدی وارد کرد که تا سال‌های سال نمی‌توان خسارت وارده بر واحدها را جبران کرد.»

به گفته وی، شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و اثری که بر تولید ملی گذاشت، موجب شد خانوارها با قیمت بالایی تخم مرغ را خریداری کنند که کماکان شاهد افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار هستیم و این در حالی است که به نقش دامپزشکان توجه عملی نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی از کمبود منابع و اعتبارات رنج می‌برد، گفت: «در شرایط کنونی آنطور که باید و شاید نتوانستیم واکسن مورد نیاز کشور را تولید و تکثیر کنیم که این امر دلیل بر بی‌دانشی نیست، بلکه ناشی از کمبود توجه به این بخش است.»

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته واردکننده لبنیات بودیم، تصریح کرد: «این در حالی است که هم‌اکنون یکی از صادرکنندگان بزرگ منطقه هستیم، ضمن آنکه جزء 10 کشور اول تولیدکننده گوشت مرغ و تخم‌مرغ در دنیا به شمار می‌رویم که این صنعت روز به روز در حال گسترش است و به هرحال انتظار می‌رود که نارسایی‌های موجود از سوی دستگاه‌های ذیربط همچون مجلس، دولت و ... مرتفع گردد.»

حجتی تصریح کرد: «به رغم پیشرفت‌های زیادی که در بخش کشاورزی داشتیم، اما هنوز نارسایی‌هایی در این بخش وجود دارد که در این نارسایی‌ها دولت، مجلس و بخش خصوصی سهیم هستند و باید دست به دست دهیم تا این مشکلات را از سر راه تولید برداریم.»

وی از نبودن بذر ژنتیکی در حوزه دام و طیور انتقاد کرد که می‌تواند تاثیر آن در تولید و مقابله با بیماری‌ها بسیار زیاد باشد و از آن به عنوان یک غفلت یاد کرد که در سال‌های گذشته روی آن به خوبی کار نشده است.

حجتی ادامه داد: «به تعبیر یکی از دوستان و همکاران ما در دولت، در ۲ دهه گذشته ده‌ها هزار تن آب نمک تحت عنوان نمک به کشور وارد می‌شد اما اکنون صادرکننده بزرگ لبنیات هستیم.»

گفتنی است پس از سخنرانی وزیر جهاد کشاورزی از ۹ تولیدکننده برتر کشور تقدیر و قدردانی شد.

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
سلام آقای وزیر
شما که ازکمبود واعتباردامپزشکی خبرداریدتاکنون غیرکارشکنی چه کارمثبت وموثری برای این سازمان پرمسئولیت وبی ادعا وفلک زده کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
فلک زده را خوب اومدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
چرا از تولید کنندگان تقدیر شده؟

متولی تولید ، جهاد کشاورزی هست و باید در هفته جهاد کشاورزی تقدبر شود.
آیا تا بحال در هفته جهاد کشاورزی از قشر دامپزشکی که حامی تولید هست ، تقدیری شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
سلام بر آقای وزیر
ما امیدواریم وزارت متبوع موجودیت دامپزشکی دولتی و خصوصی را در نظر داشته باشد و سهمی از اهمیتی که دارند را به ایشان تخصیص دهد. 15 میلیارد دلار خیلی اهمیت دارد و دامپزشکی سهم به سزایی در حصول ان دارد این سهم دیده و صیانت شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
امیدوارم بیماریهای مشترک و بیماری های دامی بیش از پیش در این کشور جولان دهند و همه گیر شوند و بر اقتصاد کشور تاثیر منفی و زیانباری بگذارند تا شاید رشته دامپزشکی در نظر برخی که همیشه در خواب غفلت اند روزی مهم تر جلوه کند. و نقش مهم این رشته که انگار فقط در کشور ما نادیده گرفته شده بیشتربه نظر بیاید. واقعا یعنی باید جامعه به فلجی کشیده شود و میلیاردها تومان خسارت داد تا نقش مهم این رشته به نظر بیاید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
دم آقای وزیر گرم
واقعاً سخنان گهرباری در خصوص دامپزشکی داشتند..... مثل سال های قبل!!
من که لذت بردم
خیلی....
بیچاره دامپزشک ها .....
خدا رحمت کنه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
من نمی دونم چرا سخنان وزیر رو با آب طلا نمی نویسند و بر در دیوار دامپزشکی کشور نمیزنند....؟؟؟!!!!
ایشون با این بیانات مبارکشون! باعث شدند 60 درصد مشکلات و دغدغه های کاری و معیشتی دامپزشکان سراسر کشور الساعه و فی الساعه حل شوند...
خدائی اگه دامپزشکی دیگه غر و نقی بزنه باید صداشو در گلو خفه کرد.
هیس
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
خیلی جالبه؛ روز دامپزشکی از تولید کننده قدردانی میشه. ببینید کی روز پزشک اینکار را کردن!
نظر شما
ادامه