کد خبر: ۴۴۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
از ماست که برماست:
با کمال تعجب دیدم تلفن را برداشت و به رئیس وقت آن سازمان مقابل چشمان من گفت: «این برنامه را کنسل کنید؛ شأن شما این نیست که کنار آشپز در این برنامه بروید!!!»
 

حکیم مهر: «دکتر محمد لطفی‌زاده» در مرکز مجازی ترویج دامپزشکی (مِتُد) نوشت:

امروز (14 مهر) به مناسبت روز ملی دامپزشکی (که به اعضای محترم جامعه دامپزشکی کشور به این مناسبت تبریک عرض می‌کنم)، دکتر رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در برنامه زنده «به خانه برمی‌گردیم» حاضر شد و به ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت و نقش کار دامپزشکان پرداخت.

این موضوع بهانه‌ای شد تا خاطره‌ای تلخ از شیوه مدیریتی که گویای مَثَل معروف «از ماست که برماست» است را بازگو نمایم، چه بسا عبرتی برای آینده باشد.

در سالیان گذشته در بدو ورود به سازمان نظام دامپزشکی کشور (ضمن آنکه مسئولیت امور اجتماعی داشتم با روابط عمومی هم همکار بودم) پیشنهاد کردم که رئیس وقت سازمان نظام دامپزشکی در برنامه پربیننده (به خانه برمی‌گردیم) حاضر شود و از اهمیت دامپزشکی بگوید. از اینجانب خواسته شد که هماهنگی را انجام دهم.

شماره مجری این برنامه (دکتر محمد نظری که دامپزشک است) را گرفتم و چون با ایشان آشنایی داشتم راحت‌تر قبول کرد و پس از صحبت کوتاهی با رئیس وقت نظام دامپزشکی تاریخ حضور در این برنامه معین شد.

به روز موعود که رسیدیم وقتی به سازمان نظام دامپزشکی رفتم، نشانه‌ای از حضور رئیس و یا تدارک برای رفتن به محل صدا و سیما ندیدم. به دفتر مشاور عالی رئیس سازمان نظام دامپزشکی رفتم و علت را جویا شدم. با کمال تعجب دیدم تلفن را برداشت و به رئیس وقت آن سازمان مقابل چشمان من گفت: «این برنامه را کنسل کنید، شأن شما این نیست که کنار آشپز در این برنامه بروید!!!»

بله به همین راحتی قرار کنسل شد و بنده هم مأمور شدم که به دکتر نظری اطلاع دهم و عذرخواهی کنم. به آن مدیر محترم گفتم وزرای کشور در این برنامه می‌آیند و برای خانواده‌ها توضیحاتی ارائه می‌کنند؛ مگر از شأن وزارت آنها کم شده است؟

این نوع مدیریت در برخی مدیران تیشه به ریشه دامپزشکی زده است. کاش مدیران در بخش‌های مختلف دامپزشکی در زمینه (ترویج و نحوه معرفی دامپزشکی به جامعه) آموزش ببینند تا بتوانند در مواقع لازم بهترین تصمیم را در این باره بگیرند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
گویا دکتر لطفی زاده پس از سالها هنوز خیلی ..... از دکتر ........ و تیمش داره
.....................................
نظر شما
ادامه