کد خبر: ۴۴۶۰۶
 

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، از ثبت نخستین مجوز تولید توکسین بایندر چند جزئی در استان پس از سال ها تحقیقات علمی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر فاطمه صباغ زاده» در این خصوص اظهار داشت: با تلاش و همت متخصصین داخلی، اولین توکسین بایندر چندجزیی وسیع الطیف در کشور پس از کسب نتایج موفقیت آمیز در شرایط آزمایشگاهی invivo , invitro ، تولید گردیده است.

صباغ زاده در ادامه تصریح نمود: طی مراحل متعدد و موشکافانه نظارت و بازرسی که توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان صورت گرفت در نهایت این محصول موفق به دریافت مجوز رسمی سازمان دامپزشکی کشور شد.

وی همچنین در ادامه افزود: تحقیقات برای تولید این محصول بیش از 8 سال به طول انجامید و بیش از 30 طرح پژوهشی با همکاری دانشگاهها و مراکز معتبر تحقیقاتی کشور برای تولید آن انجام شده است.

صباغ زاده در پایان با اشاره به این نکته که این توکسین بایندر توسط گروه دانش بنیان ویوان و برای اولین بار تولید شده است به صورت افزودنی در خوراک دام و طیور مصرف می شود اظهار داشت: این محصول از انتقال سموم ناشی از کپک زدگی خوراک به شیر، گوشت، تخم مرغ و ... جلوگیری و سلامت هرچه بیشتر دام، طیور و محصولات دامی را تضمین می کند. تاکنون توکسین بایندرها با قیمتهای گزاف وارد کشور می­شدند و باعث خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور شده و هزینه ی قابل توجهی به تولید کنندگان صنعت دام و طیور تحمیل می کردند.

 
 
نظر شما
ادامه