کد خبر: ۴۴۶۱۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: دامپزشکی ضابط قضایی نیست و صرفا یک دستگاه نظارتی است و نمی تواند مستقیم با متخلفان برخورد قضایی کند؛ این یک معضل فراروی دامپزشکی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر وهاب پیرانی» روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: سالانه هفت میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین در سطح استان به تناوب در برابر انواع بیماری های واگیر و غیر واگیر مایه کوبی می شوند. هر سال دام های سبک و سنگین و نیز سگ های گله چندین نوبت در برابر انواع بیماری ها مایه کوبی می شوند.

وی افزود: یکی از موارد مایه کوبی احشام در برابر بیماری کشنده تب برفکی است که طغیان این بیماری سال های گذشته خسارات زیادی را به دامداران تحمیل کرد و کانون های مستعد این بیماری شناسایی و تحت کنترل کارشناسان این اداره کل است.

پیرانی مخاطرات مایه کوبی احشام را متذکر شد و گفت: کار دامپزشکی با حساسیت و مخاطرات بسیار سخت و خطرپذیری همراه است که هر گونه بی احتیاطی، سهل انگاری یا حوادث پیش بینی نشده سلامت و جان کارشناسان این دستگاه را به خطر می اندازد و تاکنون نیروهای متعددی از دامپزشکی ناخواسته به بیماری های مشترک انسان و دام مبتلا شده اند.

وی خرید گوشت قرمز از مراکز غیرمجاز را یک معضل و ناهنجار فرهنگی در استان ایلام دانست و تاکید کرد: باید مردم فرهنگ خرید و مصرف گوشت از مراکز غیرمجاز و حاشیه شهرها تغییر یابد و بجای خرید از این اماکن گوشت مورد نیاز خود را از قصابی های دارای مجوز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی با اشاره به فعالیت کجدار و مریض کشتارگاه دام استان ایلام گفت: نوسان در فعالیت این واحد صنعتی باعث شده که 70 درصد گوشت استان ایلام از مراکز غیرمجاز تهیه شود که این موضوع یک چالش بهداشتی و زیستی برای استان است و مسئولان برای بهبود وضعیت فعالیت کشتارگاه باید به طور جدی چاره اندیشی کنند.

پیرانی با بیان اینکه استان ایلام دارای 10 کشتارگاه سنتی و نیمه صنعتی است، افزود: کشتار و ذبح دام در کشتارگاه های سنتی و نیمه صنعتی استان ایلام مورد تایید اداره کل دامپزشکی است و عرضه کنندگان گوشت تا تعیین تکلیف نهایی کشتارگاه صنعتی ایلام دام خود را در این کشتارگاه ها زیرنظر کارشناسان دامپزشکی ذبح و در بازار مصرف عرضه کنند.

وی تعطیلی کشتارگاه طیور را از دیگر چالش های استان ایلام عنوان کرد و اظهار داشت: تعطیلی این کشتارگاه باعث تشدید فعالیت واحدهای غیرمجاز ذبح مرغ زنده شد و با راه اندازی مجدد این واحد صنعتی به شدت از فعالیت این مراکز غیرمجاز جلوگیری خواهد شد.

پیرانی ضمن تقدیر از دستگاه قضا برای همکاری با دامپزشکی استان ایلام یادآور شد: دامپزشکی ضابط قضایی نیست و صرفا یک دستگاه نظارتی است و نمی تواند مستقیم با متخلفان برخورد قضایی کند این یک معضل فراروی دامپزشکی است.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
در دامپزشکی مدیر نداریم
اگر این مدیران ضابط قضایی شوند پوست مردم را می کنند و متخلف به راحتی زندگی می کند .
نگاهی به درون دامپزشکی بیندازید. روشن می شوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
ضابط نیستیم اما نخود هر آش هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
اتفاقاً دامپزشکی ضابط خاص قضایی است همینکه اجازه دارد در کشتارگاه لاشه را ضبط کند یا در محل عرضه فرآورده های خام دامی یا خوراک دام و طیور و صدور پروانه اظهار نظر کند نشان از این موضوع دارد
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
وظیفه پلیس را هم داشته باشد یک عده درون دامپزشکی خدا را بندگی نمی کنند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
خدارو شکر که ضابط قضایی نیست اخه مگه رییس اداره اطلاعات حقوقی و قانونی داره که ضابط بشه بر چه اساسی؟
نظر شما
ادامه