کد خبر: ۴۴۶۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

استاندار مرکزی با بیان اینکه دامپزشکی استان مرکزی با کمبود نیرو و امکانات درگیر است گفت: بسترهای مقابله با شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام در استان مرکزی افزایش یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «سیدعلی آقازاده» عصر امروز در نشست با کارکنان و مدیران اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: هرچه نظارت کامل‌تر باشد بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام کمتر می‌شود، هزینه‌های تحمیلی کاهش یافته و نیاز به تخت بیمارستان‌ها و داروهای بیماری‌های مشترک بین انسان و دام کاهش می‌یابد.

وی افزود: 34هزار نفر در حوزه دامپزشکی فعال هستند که این تعداد در استان 700نفر است، با بررسی آمار تعداد افراد بر تعداد دام و طیور استان، به طور میانگین هر نفر باید دو میلیون و 500 هزار دام سبک و سنگین و 20 میلیون قطعه طیور را در چرخه مزرعه تا سفره مراقبت کنند، که بسیار کار سختی است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بخش خصوصی مشکلات بسیاری در این زمینه دارد، کشور دچار یک سری از محدودیت‌هاست که این محدودیت‌ها تنها شامل اعتبارات نیست، بلکه شامل نیرو، عدم تقسیم بندی امکانات هم است، مصیبت بزرگتر، قوانین پیچیده، دست و پا گیر و موازی در بسیاری از بخش‌ها است، که سبب گرفتاری مجریان وهم بهره‌برداران که بخش خصوصی شده است.

آقازاده بیان کرد: اگر بتوان این قوانین را سهل کرد و موازی کاری در دستگاه‌ها که کار ارباب رجوع به آن گیر می‌کند، می‌توان به افزایش راندمان و بهره‌وری ملی و کاهش مفاسد کمک کرد، اما متاسفانه در این زمینه اراده محکمی وجود ندارد، به جای رسیدگی به مسائل راهبردی بیشتر به جزئی‌نگری پرداخته شده است.

وی با اشاره به نیروی بیش از حد برخی از شرکت‌ها و واحدها گفت: متاسفانه برخی از دستگاه‌های درگیر و حساس مثل دامپزشکی با کمبود نیرو و امکانات درگیر هستند، در حالی که در برخی از دستگاه‌ها موج افزایش پرسنل وجود دارد، این امر، ناعادلانه بودن تقسیم امکانات و نیرو را در کشور نشان می‌دهد.

استاندار مرکزی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: اگر این طرح واقعا مختص به انسان باشد، انسان مصرف کننده فرآورده‌های دامی است، اگر بتوان از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام جلوگیری کنیم، به طرح تحول سلامت هم کمک کرده‌ایم، در همین راستا با توجه به این که وزارت بهداشت و درمان دو بار با آن مخالفت کردند اما این موضوع پیگیری و با مقامات مسئول مکاتبه می‌شود.

آقازاده ادامه داد: هم‌اکنون در جنگ اقتصادی هستیم، همه و دامپزشکی سربازان این جنگ هستند، در جنگ سرباز برای ادامه بقا خود با حداقل امکانات می‌ایستد و می‌جنگد، ما هم باید در جبهه جنگ اقتصادی کشور همین کار را انجام دهیم، به رغم کمبود امکانات و ابزار لازم همه در وسط میدان هستیم و هر کس در کار خود باید این کار بزرگ که یک وظیفه ملی، میهنی و دینی را بدون در نظر گرفتن توانایی‌های دولت‌ها باید انجام دهیم.

وی اضافه کرد: وظیفه دولت است که حدالامکان حداقل‌های مورد نیاز برای اجرای قوانین و روان شدن کار در دستگاه‌های اجرای را ایجاد کنند، در زمینه تولید گوشت سفید و قرمز استان مرکزی در رده پنج استان برتر کشور است، در زمینه طیور هم همین گونه است، در زمینه تولید ماهیان زینتی دارای رتبه اول و دوم بوده و در تولید آبزیان هم از جایگاه خوبی برخوردار هستیم، همچنین در زمینه تولید تخم مرغ رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده‌ایم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امسال بین 700 تا یک هزار تن افزایش تولید آبزیان استان را داریم که این به رغم کم آبی د خشک سالی‌ها اخیر است که به سبب مدیریت صحیح منابع آبی است، این امر نشان دهنده این است که اگر منابع را خوب بهره‌وری کنیم بر بسیاری از مشکلات می‌توان پیروز شد.

آقازاده بیان کرد: در طول سه سال گذشته حضور دامپزشکان سبب کنترل خوب آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شد که امروز استان موفق به کسب رتبه سوم در این زمینه شده است، و با حداقل خسارت و تلفات از نابود شدن مرغ و طیور استان به وسیله این اپیدمی وحشی جلوگیری شد، این یکی از کارهای بسیار بزرگ انجام شده در این حوزه است.

وی با اشاره به قدمت نظام دامپزشکی در استان گفت: نظام دامپزشکی از سال 1376 آغاز به کار کرده و باید در راستای تداوم فعالیت این نظام اقدامات لازم انجام شود زیرا باید ایمان و اعتقاد داشت که دامپزشکی به شکل مستقیم با مرگ و زندگی انسان‌ها ارتباط دارد، با در راستای ارتقا جایگاه نظام دامپزشکی استان تلاش کرد.

استاندار مرکزی با اشاره به لایحه FATF گفت: تصویب این لایحه یک موفقیت بسیار بزرگی است، تصویب این لایحه در شرایط اقتصادی و موقعیت جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر باشد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
مدیر نداریم نه نیروی فعال
عبدالله قلی زاده کارمند بازنشسته شهرستان الیگودرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
اینجانب سال۹۶ بازنشسته شده ام درصورتیکه ۶ فرزند بیکار دارم لیسانس حقوق فرزندم را خدمت مدیر کل محترم استان لرستان دادم ودر خواست کردم که جایگزین خودم بشود ولی متاسفانه باتوجه به اینکه ۳۱ ماه جبهه دارم وجانباز زیر ۲۵درصد هم بودم هیچ گونه اقدامی نشد در حالی که شهر الیگودرز نیاز به۱نفر ضابط قضایی دارد ومشکلات زیادی در این زمینه دارد خواهشمند است از سازمان دامپزشکی اقدام لازم مبذول گردد متشکرم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
کلیه اداره ها وشبکه ها با مازاد نیرو مواجهند بطوریکه در یک شهرستان کوچک اداره شش نفر دامپزشک را استخدام کرده که هیچ کدام کاری انجام نمی دهند این را همه جا می توان دید اما معلوم نیست بر چه اساسی به جای کوچک تر کردن. دولت و سپردن امور به بخش خصوصی مرتب در حال درخواست بودجه و استخدام نیرو و بزرگ تر کردن خود است
نظر شما
ادامه