کد خبر: ۴۴۶۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

ماموران گمرک موفق به کشف ۷۵ کیلوگرم تریاک از داخل محور یک کامیون شدند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از گمرک ایران، ماموران گمرک بازرگان با در نظر گرفتن شاخص های ریسک و پس از مشکوک شدن به یک کامیون خروجی، با بهره گیری از دستگاه ایکس ری و به کمک تیم مربیان و سگهای موادیاب به بازرسی کامیون اقدام کرده و موفق به کشف ۷۵ کیلو گرم تریاک از داخل محور این کامیون شدند. این مواد به شیوه ای ماهرانه در محور کامیون جاسازی شده بود.

کشفیات مواد مخدر سنتی در گمرک طی شش ماهه نخست سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۲۸ درصد رشد داشته است. همچنین  گمرک ایران در سال ۹۶ نیز نسبت به سال قبل توانست در کشفیات مواد مخدر ۴۵۷ درصد رشد را تجربه کند . عددی که نشان می دهد کشفیات مواد مخدر در طول سالهای ۹۲ تا ۹۶ سیر صعودی داشته و از رقمی بیش از ۱۸ تن به بیش از ۱۵۴ تن در سال ۹۶ رسیده و گمرک ایران در کشفیات مواد مخدر در این بازه زمانی، رشدی ۷۴۰ درصدی را برای خود ثبت کرده است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در سه سال پیاپی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ رتبه اول مبارزه با قاچاق مواد مخدر را به خود اختصاص داده است. به تازگی سازمان جهانی گمرک در گزارشی اعلام کرد که گمرک ایران در شناسایی و کشف مخدرهای جدید نیز در دنیا رتبه اول را کسب کرده است.

فریده زبیدی مدیر کل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک در این رابطه اعلام کرد؛ ایجاد ارتباط و همدلی بین ارگانهای مقابله ای می تواند تاثیر بسیار زیادی اثر بخش بودن مبارزه با قاچاق مواد مخدر بدنبال داشته باشد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خواننده
|
France
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
این خبر چه ربطی به دامپزشکی دارد؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
سگ دیگه دارد
نظر شما
ادامه