کد خبر: ۴۴۶۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
استاندار خراسان شمالی:
«دکتر محمدرضا خباز» افزود: دامپزشکی شغلی سخت و طاقت‌فرساست، چرا که دامپزشکان ما با خضوع با حضور در روستاها و دامداری‌ها به معالجه دام‌ها به ویژه برای اقشار ضعیف جامعه می‌پردازند ...



حکیم مهر: استاندار خراسان شمالی در آیین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی با تاکید بر اهمیت بالای این حرفه گفت: نقش حوزه دامپزشکی برای تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی و هم چنین تامین امنیت غذایی کشور بسیار مهم است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، «دکتر محمدرضا خباز» در این مراسم اظهار داشت: امنیت تنها به مباحث نظامی معطوف نیست بلکه امنیت فکری، سیاسی و غذایی نیز برای ما بسیار مهم است و دامپزشکی با انجام نظارت‌های بهداشتی مسئولیت تامین امنیت غذایی در حوزه محصولات تولیدی دام و طیور را بر عهده دارد.

وی افزود: دامپزشکی شغلی سخت و طاقت فرساست چرا که دامپزشکان ما با خضوع با حضور در روستاها و دامداری ها به معالجه دام ها به ویژه برای اقشار ضعیف جامعه می‌پردازند و موجب حفظ منابع دامی کشور می شوند.

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد: افزون بر 1700 بیماری شناخته شده که 49 درصد آن ها بین انسان و حیوان مشترک است و دامپزشکان پرتلاش ما با علم به این موضوع برای درمان بیماری دام ها در صحنه حضور دارند و بنده اعتقاد دارم دامپزشکان جزو نخبگان کشور هستند.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی واقعی امروز به دست عشایر ما در حال پیاده سازی است و ما به عنوان مسئولان این مرز و بوم باید با هدف حل مشکلات از آنان حمایت کنیم چرا که تولیدکنندگان سربازان خط مقدم جبهه تولید هستند.

خباز ادامه داد: خراسان شمالی از نظر برخورداری از تعداد دام سبک و سنگین در کشور داراری رتبه های حائز اهمیتی است؛ به گونه ای که در جلسه رای اعتماد هیئت دولت به بنده برای سکانداری استان، وزیر بهداشت بر حمایت بیشتر از توسعه صنعت کشاورزی و دامی خراسان شمالی به دلیل توان و ظرفیت بالای استان در تامین گوشت و پروتئین دیگر استان ها تاکید کرد.

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم از نمونه‌های استان خراسان شمالی در حوزه دامپزشکی قدردانی شد. در این مراسم با حضور مدیرکل دفتر بهداشت و بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور هم چنین از فاز دوم اپلیکیشن سواد (سامانه واکسیناسیون و آمار دامی) که به همت اداره کل دامپزشکی استان و به منظور کاهش 40 میلیون کیلومتر تردد و بازرسی بعد از انجام واکسیناسیون طراحی و عملیاتی شده است، رونمایی شد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
فلذا باید جهت تامین زندگی خود باید فتوسنتز کنند
نظر شما
ادامه