کد خبر: ۴۴۶۷۴



به نظر می‌رسد تکنولوژی تشخیص چهره تنها برای انسان‌ها کاربرد ندارد و حتی حیوانات نیز با این تکنولوژی قابل رصد و ارزیابی هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نامه نیوز، شرکت سرشناس«Cermaq» که به عنوان غول ماهیگیری نروژ شناخته می شود، برنامه‌ریزی کرده تا از تکنولوژی تشخیص چهره در پرورش ماهی‌ها استفاده کند تا هر نوع ماهی مبتلا به بیماری را شناسایی کند.

گسترش برخی بیماری‌های دریایی در پرورش ماهی‌ها بخصوص پرورش ماهی قزل آلا، یک مشکل بزرگ است که می‌تواند به فروش سالیانه صنعت ماهی در جهان 1 میلیارد دلار آسیب بزند.

سیستم Cermaq از دوربین‌هایی که برای اسکن سه بعدی فعال شده‌اند استفاده می‌کند و به خاطر داشتن الگوی لکه‌های اطراف چشم‌های ماهی، دهان و زخم‌ها، به ماهی‌های قزل آلای سالم می‌رسد، بنابراین اگر ماهی قزل آلا دارای بیماری‌های خاص باشد به سرعت شناسایی و درمان شده یا معدوم می‌شود.

در حالی که ممکن است صنایع شیلات، تشخیص چهره را به عنوان راهی برای افزایش تولید استفاده کنند، این روش در برخی افراد باعث نگرانی‌های امنیتی شده است.

جالب است بدانید که. Cermaq تنها شرکتی نیست که تکنولوژی تشخیص چهره را برای حیوانات آزمایش می‌کند، پیش از این از این تکنولوژی برای شناسایی گاوها برای افزایش تولید شیر استفاده شده است.


نظر شما
ادامه