کد خبر: ۴۴۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر



«دکتر سید بهمن نقیبی» در همایشی که به مناسبت روز دامپزشک در بجنورد برگزار شد گفت: در راستای مبارزه با بیماری تب برفکی و PPR، واکسیناسیون دام ها علیه این دو بیماری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، وی به نشست اکو در تهران طی چند روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: باید قبول کرد که بیماری ها را نمی توان در مرزها کنترل کرد به خصوص در مرزهای کشور ایران که در برخی از کشورهای همسایه، بیماری هایی نیز وجود دارد.

دکتر نقیبی اظهار کرد: برای کنترل بیماری ها در مرزها نیازمند همکاری‌ها چه در سطح منطقه‌ای و چه در سطح بین‌المللی هستیم.

وی تصریح کرد: برگزاری اجلاس اکو این فرصت را به ما داد تا بررسی‌های لازم را به عمل آوریم که چه بیماری هایی ممکن است در سطح تجارت منطقه‌ای کشور ما تاثیرگذار باشد و تصمیمات لازم پیشگیری و مقابله از آن اتخاذ شود.

دکتر نقیبی خاطرنشان کرد: دامپزشکی در انجام وظایف خود قرار را بر ایثار گذاشته است اما تقویت آن نیازمند نگاه ویژه است.

وی با اشاره به اینکه نگاه دامپزشکی فقط معطوف به دامداری های صنعتی نیست، گفت: نگاه این حوزه حتی به یک دامداری سنتی روستایی است که فقط دارای یک راس گاو است.

مدیرکل اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه حفظ سرمایه دامی و تضمین سلامت دام و فرآوده های خام دامی برعهده دامپزشکی است، افزود: در صورتی اشتغال پایدار در کشور در حوزه دامپروری ایجاد خواهد شد که دام سالم وجود داشته باشد و حفظ سلامت این سرمایه برعهده دامپزشکی است.

به گفته وی توسعه صادرات غیرنفتی در گرو حمایت از صنعت مرغداری و دامداری است.

وی ادامه داد: ایمنی غذایی از دیگر دستآوردهای دامپزشکی است و زمانی می توانیم یک غذای سالم و ایمن مصرف کنیم که امر پیشگیری و کنترل از بیماری ها توسط دامپزشکی وجود داشته باشد.

دکتر نقیبی با اشاره به اینکه دامپزشکی قدردان همکاران خود در بخش خصوصی است، اظهار کرد: از 37 هزار نفر مجموعه دامپزشکی 30 هزار نفر در بخش خصوصی در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: در حوزه قرنطینه دامی اگر کمک های نیروی انتظامی نباشد و در حوزه کنترل بیماری ها اگر کمک های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وجود نداشته باشد، فعالیت این حوزه ناقص باقی خواهد ماند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
باید مجوز داروخونه رو ب هر کی که میخاد بدین
نظر شما
ادامه