کد خبر: ۴۴۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: در مناطق بحرانی نیز در حدود ۵۰ درصد تحت کنترل است و امیداریم این کنترل به ۱۰۰ درصد افزایش یابد ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۸۵ درصد کانون‌های بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور کنترل شده است و برای زمستان سال جاری نگرانی بابت این بیماری وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا رفیعی پور» اظهار کرد: مورد جدیدی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور گزارش نشده است و مواردی نیز که در برخی نقاط کشور به صورت پراکنده مشاهده می شود، مربوط به ادامه کانون‌های سال گذشته است و نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این بیماری ممکن است در سال جاری نیز در برخی از نقاط روستایی و حتی صنعتی مشاهده شود اما بر اساس ایمن سازی که شده جلوی شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گرفته میشود.

رفیعی پور گفت: این بیماری در 85 تا 90 درصد در نقاط و کانونها کنترل شده و در مناطق بحرانی نیز در حدود 50 درصد تحت کنترل است و امیداریم این کنترل به 100 درصد افزایش یابد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در هفته های اخیر ممنوعیت جدیدی بابت صادرات فرآورده های دام و طیور وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: ایجاد ممنوعیت صادرات محصولات دام، طیور و تخم مرغ با تصیم ستاد تنظیم بازار است.

رفیعی پور گفت: درباره تخم مرغ تا بازار داخلی تامین نشود امکان صادرات وجود نخواهد داشت اما در حوزه مرغ و لبنیات مشکلی برای صادرات وجود ندارد.

بنابراین گزارش در نیمه دوم سال قبل، 24 میلیون و 500 قطعه مرغ در 567 واحد مرغداری 20 استان کشور آلوده به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شناسایی و معدوم شد و خسارت بالایی به تولید کنندگان وارد آمد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
سالی که نکوست ، از بهارش پیداست.
تازه هوا داره سرد میشه
نظر شما
ادامه