کد خبر: ۴۴۶۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیرکل دامپزشکی البرز با اشاره به اینکه سگ‌های ولگرد در البرز به معضلی جدی تبدیل شده‌اند، تصریح کرد: به دلیل وجود باغ ویلای متعدد در البرز شاهد افزایش تعداد سگ‌های بی صاحب در سطح شهرها هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر علی اصغر شریفی» اظهار کرد: واکسن هاری واکسنی وارداتی است و هر دز از آن بین هفت تا هشت دلار قیمت دارد. اداره کل دامپزشکی در طول سال اقدام به تزریق رایگان این واکسن به سگ‌های دارای صاحب می‌کند.

وی افزود: دامپزشکی وظیفه‌ای در قبال تزریق واکسن به سگ‌های بلاصاحب ندارد ولی به عنوان همکار با شهرداری در کمیته ساماندهی این سگ‌ها عضو است و نظارت بهداشتی و کارشناسی بر فرایند جمع آوری و عقیم سازی این حیوانان دارد.

شریفی توضیح داد: در هریک از این باغ ویلاها یک یا دو قلاده سگ نگهداری می‌شود و اگر به طور میانگین هر یک این سگ‌ها چهار توله داشته باشند در مدت زمان کوتاهی جمعیت سگ‌ها به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

این مسئول بیان کرد: از آنجایی‌که هزینه نگهداری چند سگ برای صاحب یک باغ زیاد است یک یا دو قلاده را نگه می‌دارد و بقیه را در خیابان رها می‌کند و همین باعث شده طی سال‌های گذشته جمعیت سگ‌های بی صاحب استان به میزان قابل توجهی رشد داشته باشد. این سگ‌ها چون نمی‌توانند در اطراف باغ‌ها غذای کافی پیدا کنند برای ادامه حیات به سمت شهرها روانه می‌شوند که این امر مشکلات زیادی به همراه دارد.

وی اظهار کرد: شهرداری‌ها باید برای ساماندهی این سگ‌ها اقدامات موثر لازم را انجام دهند چون هزینه‌های بهداشتی و پیشگیری هارگزیدگی بالا است و تبعات روانی زیادی در بین شهروندان دارد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
مديريت عقيم سازي و رسيدگي به سگهاي بي سرپرست بايد به عهده دامپزشكي باشد نه شهرداري
نظر شما
ادامه