کد خبر: ۴۴۷۰۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
 

برنامه بزرگداشت روز ملی دامپزشکی در استان کردستان در تاریخ ۱۴/۷/۹۷ توسط نظام دامپزشکی کردستان در آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر، در این مراسم «دکتر نمدی» رئیس نظام دامپزشکی استان کردستان، «مهندس جعفری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، «دکتر فکور» عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و «دکتر کریمیان» کلینیسین دام کوچک در استان کردستان به سخنرانی پرداختند.

بعد از سخنرانی برنامه با موسیقی و نمایش طنز دنبال شد و در آخر از اعضای برتر نظام دامپزشکی استان در بخش های مختلف تقدیر به عمل آمد.

اعضای شورای نظام دامپزشکی استان کردستان نیز به پاس زحمات و تلاش های رئیس نظام دامپزشکی استان کردستان در طول ۸ سال ریاست نظام استان با اهدای لوح تقدیر، از وی تقدیر به عمل آوردند.

 

«دکتر نمدی» رئیس نظام دامپزشکی استان کردستان ضمن خیرمقدم به حاضران، به طور خلاصه و اجمالی به فعالیت های نظام در سالهای گذشته اشاره نموده و جایگاه فعلی نظام دامپزشکی را خیلی بالاتر از گذشته عنوان نمود.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات 23 آذرماه همه همکاران را به شرکت پرشور در آن تشویق نمود.

وی در ادامه سخنان خود، ضمن بیان اهمیت دامپزشکی به نقش و جایگاه دامپزشکی در جامعه پرداخته و خواهان توجه بیشتر به صنف و تخصیص قسمتی از اعتبار طرح تحول سلامت به دامپزشکی شد.

 

«دکتر فکور» عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز در این مراسم به سخنرانی با عنوان «نقش دانشگاه در سرمایه اجتماعی، نقش دامپزشکی در توسعه اقتصادی» پرداخت.

وی گفت: یکی از مولفه های توسعه، نیروی انسانی متخصص است و مهمترین ره یافت این مهم آموزش عالی است و ماوای این آموزش دانشگاهها هستند. اثرات فردی که دانشگاه می تواند بر دانشجو و یا دانش آموختگان تحصیلات عالی بگذارد شامل انتقال اطلاعات یا دانش تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی، ایجاد مهارت، کارآفرینی و حاصل این سه یک ویژگی است که فرد را از سایر اقشار متمایز می کند و آن شخصیت یا personality است که می تواند مسئولیت های فردی و مسئولیت های اجتماعی را برای وی تعریف کند؛ و جدای از توانایی های تخصصی این ظرفیت را برای او تعریف می کند که در روابط با سایر افراد جامعه به یک سرمایه اجتماعی تبدیل شود و قابلیت و توانایی حل مسائل و مشکلات جامعه خود را در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و .... داشته باشد.

دکتر فکور تصریح کرد: به همین جهت امروز در نسل بندی دانشگاه ها، به دانشگاه نسل چهارم رسیده ایم که آن دانشگاه مولد است یعنی دانشگاهی که به توسعه اقتصادی استان و کشور کمک کند.

وی افزود: رشته دامپزشکی با عنایت به ماهیت حرفه ای آن و همچنین عرصه های اثربخشی آن از دو منظر می تواند نقش توسعه ای خود را ایفا کند. منظر اول پزشکی بیماری های دام (مستقیم) و پزشکی بیماریهای انسان (غیرمستقیم) که توسعه سلامت را به دنبال دارد و منظر دوم تقویت و حمایت صنعت دامپروری که از صنایع استراتژیک برای ایران و از زیرساخت های اصلی توسعه اقتصادی در کشور ایران است (به ویژه استان کردستان).

وی در پایان اظهار داشت: امروزه کشورمان بیش از هر زمان دیگر به توسعه اقتصادی، رونق اقتصاد ملی و حمایت از تولید کننده و متخصصین داخلی نیازمند است. امروزه در عرصه کارزار و جنگ تحمیلی اقتصادی سربازان و افسران این جنگ تولیدکنندگان داخلی و نیروی انسانی متخصص داخلی است. که در صورت حمایت از آنان و ارائه فرصت بروز دانش و قابلیت های تخصصی از این کارزار نیز کشورمان سربلند خواهد بود.

 

«مهندس جعفری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز یکی دیگر از سخنرانان مراسم روز ملی دامپزشکی بود.

وی همکاران را به تلاش و فعالیت بیشتر و متفاوت تر، اتحاد و یکپارچگی و سرمایه گذاری تشویق کرد.

مهندس جعفری سپس به پیشرفت قابل توجه جایگاه استان کردستان در کشور در زمینه کشاورزی و دامپزشکی نسبت به سالهای قبل اشاره کرد و همچنین به موفقیت در پیشگیری از بیماریهایی همچون آنفلوانزای پرندگان که در تمام کشور شیوع پیدا کرده بود، اشاره نمود.

وی افراد دارای مدارک دانشگاهی مرتبط رابه سرمایه گذاری در بخش تولید تشویق کرد.

مهندس جعفری افزود: هرچه تشکل های صنفی قوی تر و موفق تر عمل کنند، برای ما افتخار بزرگتری است؛ ما مانند پدری فکر می کنیم که دوست دارد تمام اعضای خانواده موفقیتهای بزرگی را کسب کنند، چون موفقیت اعضا نشان از موفقیت خود سازمان جهاد کشاورزی است و این نشان می‌دهد که ما توانستیم در این بخش به بهترین شکل عمل کنیم.

وی همچنین از فعالیت های نظام دامپزشکی کردستان حمایت کرده و قول مساعدت در تامین ساختمان یا زمین مناسب برای نظام دامپزشکی استان را به همکاران ارائه دادند.

 

«دکتر صباح کریمیان» کلینسین بخش خصوصی به عنوان نماینده دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی دامپزشکی استان کردستان، ضمن عرض خیرمقدم خدمت حضار و با تشکر از زحمات همکاران برگزارکننده مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی، هدف از برگزاری این مراسم را دیدار همکاران و عرض خسته نباشید و ادای احترام به پیشگاه دامپزشکان زحمتکش استان کردستان عنوان کرد.

وی با تاکید بر اهمیت حرفه دامپزشکی در ارتقاء سطح سلامت جامعه انسانی، دامپزشکان را سربازان خط مقدم جبهه سلامت و بهداشت جامعه دانست که در مواجهه با بیماریها و خطرات زیستی دامی نقش کلیدی ایفا می کنند.

در ادامه سخنان، وی ارتباط نزدیک خدمات دامپزشکی را با سفره خانواده ها کمتر از چند ساعت بیان کرده و با اشاره به آمار بسیار امیدوارکننده ارتقاء کیفیت روزافزون خدمات و تولیدات دامی، این مهم را مرهون فداکاری ها و دلسوزی های دامپزشکان زحمتکش و نیروهای تکنسین دامپزشکی کشور دانست و سلامت امروز جامعه را مدیون دامپزشکان زحمتکش و گمنام این مرز و بو مدانست.

نماینده دامپزشکان بخش خصوصی استان کردستان ضمن ارج نهادن تلاش های شبانه روزی همکاران خود، از ایشان و خانواده هایشان بابت صبر و شکیبایی که در این راه از خود به نمایش گذاشته اند و فداکارانه زندگی خود را در راه اعتلای دامپزشکی و بهبود شرایط بهداشتی غذایی جامعه فدا کرده اند، کمال قدردانی و تشکر را ابرازکردند.

در ادامه، دکتر صباح کریمیان با اشاره به تاسیس دانشکده دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج طی سالیان اخیر، آن را موهبتی الهی دانست که ضمن تشکر از تلاش های چند ده ساله اساتید برجسته و پیشکسوت استانی همچون دکتر رستمی و همچنین دکتر شاهین فکور، این مهم را مرهون زحمات ایشان دانستند و موفقیت روزافزون این دانشکده را آرزومند شدند.

در پایان هم ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه مجموعه دامپزشکی استان کردستان، با تقدیر و تشکر از حضور گرم همکاران، مهمانان ویژه از سازمان های مختلف استانی و همچنین کارفرمایان و حامیان مالی این همایش به سخنان خود پایان دادند.

 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
مدیران اداره کل دامپزشکی استان چرا در جلسه حضور ندارند؟
کیوان نوری
|
United States of America
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
درود بر دکتر صباح کریمیان
مجاهد نستوه و زحمتکش در عرصه دامپزشکی
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
بسیار مراسم خوب و خاطره انگیزی بود سپاس از نظام دامپزشکی استان کردستان و ریاست نظام و همکاران هیئت اجرایی علی الخصوص سرکار خانم گل محمدی و دکتر محمد زاده
فعال بخش خصوصي
|
United States of America
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
.......................!
راستي ‌شورای نظام چرا خودشان در جلسه شركت نكردند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
درود بر استاد توانا ودور اندیش دکتر فکور الحق که درزمان ریاست ایشان بر دانشگاه ازاد تلاشها وپیشرفتهای چشم گیری صورت گرفت وکارهای زیر بنایی مهمی را دنبال وبه سر انجام رساندن
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
بسیار عالی، با آرزوی سربلندی تمامی همکاران
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
انصافاً مراسم شایسته ای بود تبریک به همه دست اندرکاران برنامه و نظام دامپزشکی استان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
درود بر تمامی کسانی که زحمت برگزاری چنین مراسمی را کشیدند.الحق والانصاف برگزاری چنین مراسمی ان هم توسط نظام دامپزشکی استان بسیار ارزشمند است و این مهم بیانگر ان است که نظام دامپزشکی استان کردستان حرف برای گفتن دارد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
سخنرانی های سخنرانان بسیار عالی بود.مهندس جعفری ریاست سازمان جهاد کشاورزی کردستان هرساله بدونه هیچ چون و چرایی در این مراسم شرکت میکنند و به ما دامپزشکان افتخار میدهند.
دکتر نمدی ریاست نظام استان نیز باز نشان داد که توانایی های بسیاری دارد.و در طول این چند سال زحمات بسیاری برای برای نظام استان کشیده.
دکتر فکور نیز با سخنرانی بسیار عالی خود مراسم را پربارتر کرد.امیدواریم ایشان مجدد به سمت ریاست دانشگاه ازاد سنندج بازگردند.زیرا در زمان ایشان دانشگاه ازاد تحت مدیریت ایشان پیشرفت های قابل توجهی داشت.
دکتر کریمیان نیز از همکاران بسیار دلسوز به نکات بسیار خوبی اشاره کردند.مردی که با ناملایمتی های بسیاری ساخته و بسیار متواضع است.
سرکار خانم گل محمدی و دکتر علی محمدزاده نیز نشان دادند و به همگان ثابت کردند که در راه صنفشان ایثارگرند.و دغدغه صنفی دارند.و برای اعتلای جایگاه دامپزشکی تمام تلاششان را میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
جعفری تازه شده رییس سازمان جهاد چه طوری هرساله با این سمت شرکت میکنه،هر چند که بازنشسته هم بوده و بنا به مصالحی باقی ماندن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
مهندس جعفری در هر پست و مقامی بوده هرسال در مراسم روز ملی دامپزشکی شرکت کرده
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
من که موضوع عکس کلنیک دامپزشکی را بصورت خاص با بحث گزارش مراسم متوجه نشدم. از مهمتر اینکه آقای دکتر مگر دارن ظرف و کاسه معاینه میکنن که سفره یکبار مصرف روی میز پهن کردن. حالا از بهداشت بگذریم، واقعا فکر پنجه ها و ناخن ها سگ و نکردن که سفره را پاره میکنه؟!.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
خسته نباشید خدمت آقای دکتر نمدی بزرگوار
همکار سازمان
نظر شما
ادامه