کد خبر: ۴۴۷۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:
«دکتر محمد فیضی» افزود: به طور قطع سلامت جامعه و سلامت انسان‌ها به فعالیت دامپزشکی بستگی دارد و اگر دامپزشکی به نحو مطلوب انجام وظیفه نماید، جامعه به سمت سلامت حرکت خواهد کرد ...
 

حکیم مهر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی دامپزشکی گفت: در مباحث بودجه ای در پارلمان، از دامپزشکی دفاع خواهم کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «دکتر محمد فیضی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، در همایش روز ملی دامپزشکی که با حضور بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی و جمعی از مسئولین استانی و میهمانان ویژه در تالار قصر سفید اردبیل برگزار شد، گفت: به طور قطع سلامت جامعه و سلامت انسانها به فعالیت دامپزشکی بستگی دارد و اگر دامپزشکی به نحو مطلوب انجام وظیفه نماید، جامعه به سمت سلامت حرکت خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن با اهمیت خواندن اشتغال فارغ التحصیلان جدید رشته دامپزشکی بر ضرورت تداوم واگذاری وظایف تصدی گری به بخش خصوصی تأکید کرد.

نماینده مردم شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت کار دامپزشکی در حوزه سلامت عمومی جامعه تأکید و تصریح کرد: حتماً در مباحث بودجه ای در پارلمان از دامپزشکی دفاع نموده و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهم بود.

وی در عین حال بر پیگیری امور دامپزشکی و حمایت از این ارگان در مجلس قول مساعد داد و بر برنامه ریزی فعالیت های دامپزشکی منطبق بر برنامه ششم توسعه تأکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان نیز در این همایش به اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی در تأمین سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: متأسفانه فعالیت های دامپزشکی مستقیماً نمود بیرونی در جامعه ندارد و یکی از مشکلاتی که در این حوزه با آن مواجه هستیم این است که فعالیت های دامپزشکی به طور مستقیم قابل نمایش به مردم نیست.

«دکتر صادق صالحی» ادامه داد: به عنوان مثال اگر واکسیناسیون در جمعیت دامی بر علیه بیماریهای مهم و استراتژیک دامی انجام نشود به طور قطع جمعیت انسانی با مشکل مواجه شده و تعداد مراجعات بیمارستانی در جمعیت انسانی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

این مقام مسئول در بخش دولتی دامپزشکی که به نوعی میزبانی جلسه را نیز بر عهده داشت، با انتقاد از اینکه فعالیت های دامپزشکی در جامعه مغفول مانده، خواستار توجه جدی مسئولین به دامپزشکی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان به شیوع بیماریهای تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سالهای اخیر در چندین استان کشور اشاره کرد و گفت: علیرغم وجود کاستی ها اعم از اعتبار و نیروی انسانی با تلاشهای شبانه روزی همکاران در راستای پیشگیری از این بیماریها، جمعیت دامی استان با حدت و شدت کمتری درگیر شد و با تلاش شبانه روزی توانستیم این بیماریها را به طور کامل کنترل نمائیم و این افتخار بزرگی برای دامپزشکی است که بیماری حادی در حوزه دام و طیور در چندین سال گذشته در استان شاهد نیستیم.

در این همایش رئیس شورای نظام دامپزشکی استان نیز با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در جلوگیری از ورود اجرام و عوامل بیماریزا از مرزهای استان و تلاش در پیشگیری از 850 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام افزود: متأسفانه سطحی نگری در برنامه های کلان دامپزشکی باعث شده شأن و جایگاه دامپزشکی از جایگاه مناسبی برخوردار نباشد.

«دکتر مصطفی سودی» در عین حال با انتقاد از سهم دامپزشکی در اجرای طرح تحول سلامت کشور گفت: در سالهای اخیر علیرغم مبارزه با بیماریهای مهمی نظیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان این سهم بسیار ناچیز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، صدور پرونده های فعالیت اماکن دامی و افزایش بهره وری، تصویب سالانه تعرفه های بخش خصوصی و برگزاری دوره های مدون تخصصی در جهت افزایش علمی و تخصصی همکاران نظام را از مهمترین وظایف شورای نظام دامپزشکی استان اردبیل عنوان کرد.

در این همایش کلیپ خاطره گویی از چند تن از پیشکسوتان دامپزشکی پخش و مورد توجه خاص مدعوین قرار گرفت و در پایان مراسم از پیشکسوتان و بازنشستگان بخش خصوصی و دولتی و برگزیدگان بخش خصوصی با اهداء لوح و هدایایی تجلیل شد.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
باید مجوز پیرمردای بازنشسته رو باطل کنن وبدن ب جوونا
مجید
|
Bulgaria
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
این همه جلسه و همایش برای جلب توجه و هدر دادن بودجه است ! وضعیت دامپزشکی باید از ساختار آموزش دامپزشکی و ظرفیت پذیرش اصلاح شود .دکان های فروش مدرک تعطیل شوند و هر استاد فقط و فقط بر اساس نیازش دانشجو بردارد .بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان جوان بیداد میکند انوقت اینها اینجا برای خودشان راهکار ارائه میدهند .به فرض که بوجه سلامت به دامپزشکی تخصیص شد آیا وضعیت وخیم تعداد پذیرش دانشجو و بیکاری فارغ‌التحصیلان حل میشود ؟
تبریز
|
France
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
1
0
............
دکتر صالحی از مدیران توانمند و سلیم النفس و دلسوز دامپزشکی است که تمام هم و غمش در راستای توسعه بهداشت و سلامت دامهای منطقه دام خیز اردبیل و دامپزشکی می باشد. امید که بزودی دامپزشکی کشور از خیر و برکت وجودش در سطح ملی برخوردار شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
همش حرف و صحبت. الکی میان یه چیزی میگن واسه دلخوش کنی و جمع کردن رای بعدش هم همه چیز فراموش میشه.
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
سلام و درو بر جناب دکتر صالحی عزیز و همکاران ارجمند استان اردبیل. واقعا مدیر فهیم و محترمی هستن.
نظر شما
ادامه