کد خبر: ۴۴۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هفته آینده 10 میلیون دوز واکسن جدید آنفلوانزای پرندگان وارد کشور می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در حاشیه بهره برداری شرکت دارویی کیان پارس ساری، با اشاره به اجرای طرح ایمن سازی طیور گفت: به منظور کنترل آنفلوانزای پرندگان قابل انتقال به انسان، هفته آینده 10 میلیون دوز واکسن جدید آنفلوانزای پرندگان وارد کشور می شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ایمن سازی طیور با روش جدید واکسیناسیون مرغ تخم گذار در استانهای پرخطر قزوین، قم، البرز، تهران، آذربایجان شرقی و اصفهان انجام شده است، افزود: مرغ های مادر و تخم گذار استانهای مازندران، گیلان و گلستان در اولویت بعدی دریافت این واکسن هستند.

وی همچنین به تلفات 400 راس گوسفند، 60 دام سنگین و شماری از ماهی های دو مزرعه پرورشی در سیل هفته گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: دفن بهداشتی این تعداد دام نیز صورت گرفت.

به گفته وی، ارزیابان اکنون در حال بررسی تلفات و میزان خسارت های سیل اخیر در بخش دامی استان هستند تا اقدامات لازم برای پرداخت خسارت ها انجام شود.

با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور دو خط تولید آنتی بیوتیک با ظرفیت سالانه 500 تن دارو، امروز در مازندران به بهره برداری رسید.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
France
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
فایدش چیه !
نظر شما
ادامه