کد خبر: ۴۴۷۲۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
 

به بهانه در پیش بودن انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی

شور یا شعور

امیرحسین فدائی

مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه

 

تا کنون فکر کرده ایم که وقتی دنیا درگذر است، در ما چه می گذرد؟

بر این باورم همه مردمان این خاک کهن سر در گریبان خود دارند، به استثنای خانواده دامپزشکی؛ نمی دانم این چه بلایی است که بر سر این قشر تحصیل کرده زحمتکش آوار شده؟

هنوز نه به بار است نه به دار، ولی بازار گمانه زنی ها داغ داغ است؛ از یک طرف ائتلاف جمعی از نامزدها، از طرف دیگر پچ پچ های درگوشی برخی بخیلان!

 به کجا می رود این کشتی زهوار دررفته دامپزشکی؟ در هدفشان به جای اندیشیدن به بهبود معیشت و تثبیت جایگاه شغلی همکارانشان، تنها خصومت و تنگ نظری هویداست.

چه خوب بود اگر این انتخابات پیش رو  فرصتی بود برای یکی شدن، فرصتی بود برای ارتقاء حرفه دامپزشکی و فرصتی بود برای دگرگونی.

دور از نظر است که به پیش برویم! مگر دور بریزیم افکار پوسیده را، مگر خانه تکانی کنیم ذهنمان را و فقط به آینده ای پایدار بیندیشیم، بیندیشیم که خیل عظیم فارغ التحصیلان نیاز به کار دارند، نیاز به امرار معاش دارند و بپذیریم که نیازمان ایده های نو است و نیاز به اتحاد بیش از پیش احساس می شود.

دامپزشکی مغفول خواهد ماند اگر احساس مسئولیت نکنیم؛ دامپزشکی به زوال خواهد رفت اگر انتخابمان اصلح نباشد.

بیاییم به سفره ای که بر آن ارتزاق می کنیم فقط کمی بیشتر احترام بگذاریم و بدانیم که گرو گذاشتن ارزش ها در قبال چند رأی، بهای سنگینی دارد و این بها را جامعه مظلوم دامپزشکی پرداخت خواهد کرد، نه آن اشخاصی که با آنها تسویه حساب شخصی داریم و بپذیریم که سیستمی اندیشیدن بزرگترین موهبت است؛ بیاییم این موهبت را برای یک بار هم که شده به دست آوریم و قبول کنیم دولتی بودن یا بخش خصوصی بودن معیار نیست؛ معیار داشتن برنامه های سازنده است، برنامه های که جمیع جوانب را دیده و سنجیده باشد، برنامه ای که گره ای را از کار بگشاید.

مصلحت کار این است که هم گام و هم صدا باشیم و مطالباتمان را طلب کنیم تا جایگاه واقعی این حرفه را به رخ همگان بکشیم. کنار کشیدن چاره کار نیست و  دوری گزیدن، ظلمی بر حقوق حقه تک تکمان است.

به امید آن روز که در انتخابات شورای نظام دامپزشکی پیش رو، جای شعور را با شور عوض نکنیم.

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
آنهایی که همش از کاربدون مزد حرف میزدند آنایی که درکسوت شوراهیچ طرح وبرنامه ای نداشتند وبه انتقادات باخصومت برخورمیکردند درخواستهارا دربایگانی یادرسطل زباله جای میدادند آنهاکه هیچ دفاعی از صنف خودنداشند ودائم از عدم کاندیداتوری حرف میزدند الان مشتاق تراز گذشته کاندیدا شدند ومعلوم نیست چه کارناتمامی مانده که درطی این ۱۰سال انجام ندادند واقعا خداقوت
موافق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
جانا سخن از زبان مامیگویی...
همکاران باتجربه خود را کنارکشیده اندوهمکاران جوان باسابقه ای کمتراز5سال ویا حتی 2سال قصدمدیریت وحل مشکلات را دارندکه خوب قطعاازاین عده،برخی فقط بدنبال شناخته شدن هستندوبس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
بخش دولتی اگر کار کن بود برای خودش کار میکرد که نکرده .
اگر دلش برای بخش خصوصی می‌سوخت ما میدیدم که ندیدیم.
....................
ظاهرا انتخابات برای اداره کل دامپزشکی استان خیلی مهمه که از این تریبون هم استفاده کرده.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
شما چرا از سر درگریبان نبودن دامپزشکان شکایت دارید .البته برای مجموعه شما سر درگریبان بودن بهتره ادم کنج عزلت رفته برای شما بهتره
بعد بر چه منطقی ملت ایران را سر در گریبان می نامی یک سری به دهخدا بزن ببین چی می گی
نگران شغل همکارای ماده ۱۹ را اجرا کن نگران معیشتی تعرفه واکسیناسیون طرحهای ملی را ....... به موقع بدهید نگران بیکار شدن همکارایی جلوی درمانگران غیر مجاز را بگیر
.................................
داداش گلم توصیه نکن ما تو بخش خصوصی فکر بدبختی های خودمونیم شور انتخایات کجاست ...............
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
باسلام
...................................
چرا دامپزشکی با وجود نظام و سازمان دامپزشکی متاسفانه به این فلاکت افتاده است
دامپزشکی که وظیفه اصلی آن علاوه بر حفظ سرمایه دامی کشور پیشگیری از بیماری های مشترک از طریق نظارت بر فراورده های خام دامی است و سلامت جامعه مرهون فعالیت دامپزشکی است اما چه شده است که دامپزشکان در بخش دولتی و خصوصی سرافکنده و ناامید هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
برادر عزیز همکاران بخش خصوصی هم با شور وهم باشعور همیشگیشون در انتخابات شرکت میکنند تا لاقل همین یک سنگر رو داشته باشند.شماها ............ در اداره که فکر نظام هم افتاده اید.نگاه ...... و یکطرفه شما بر بخش خصوصی از کسی پوشیده نیست.هرجا از مدیریت کم میاورید سر بخش خصوصی وارد میکنید در بحث واکسیناسیون زحمت بکش یکبار قرداد و بخون فقط تهدیده.اگر دامپزشکی به این روز افتاده............ انداخته اگر به کار خودتون میرسید هر کدومتون اینجوری نمیشد .................... به فکر ابادانی نظام هم افتاده اید.برادر من دم از اتحاد نزن شما اونور رو داشته باش اینورشم لاقل بزارید بچه های دلسوز و کاردان به مشکلات صنفی خودمون هم این ور باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
دوست عزیز اگه قراره ک نظام رو هم بخش کار بلد دولتی اداره کنه ک اولا فاتحه بخش خصوصیم از این بیشتر باید خواند دومادیگه بخش خصوصی و بخش دولتی معنی نداره که جفتش میشه یکی
شما رو اگه رییس نظام استان کنن و مدیرکل استان حرفی یا توصیه‌ای در مورد یه مسئله خاص بهت بکنه جرات داری بگی نه؟؟؟؟
کرمانشاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
هرکس به کار خودش مشغول بشه همه چی درست میشه.
نظام یک نهاد مردم نهاد مستقله.
سازمان و ادارات کل نباید در امور اون دخالت کنه.
ایشان هم مشغول به امور مربوط به خودش بشه بهتره.
ضمنا تحلیل توهین آمیزی نوشته .
نظر شما
ادامه