کد خبر: ۴۴۷۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی جزئیات کشف باند مدارک جعلی، داروهای تقلبی و دستگیری متهمان سکه ثامن را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «ابراهیم قربان‌زاده» صبح امروز در نشست تشریح اقدامات اخیر پلیس فتا در خصوص متلاشی شدن باندهای جعل و کلاهبرداری که در ساختمان پلیس فتا خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی و پیگیری شبانه‌روزی همکاران در پلیس فتا موفق به انهدام سه باند تهیه و توزیع مدارک آموزشی در مقاطع دیپلم تا دکترا شده‌ایم.

وی افزود: در پرونده فوق سه موسسه شامل پژوهشکده علوم وفنون آفاق خوارزمی، آفرینش تفکر و شرکت خصوصی پانا اقدام به جعل هزار و 70 مدرک تحصیلی تقلبی از مقاطع دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کرده و این مدارک از 250 هزار تومان تا هشت ملیون تومان هزینه داشتند.

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 176 عامل توزیع داروهای تقلبی و غیرمجاز فعال در فضای مجازی در مشهد که اقدام به تبلیغ و فروش داروها و اقلام پزشکی کرده نیز دستگیر شده‌اند.

قربان‌زاده در خصوص مهم‌ترین اقدامات پلیس فتا در یک سال اخیر، بیان کرد: از جمله اقدامات پلیس فتا استان می‌توان به دستگیری عامل احتکار اقلام خوراکی بهداشتی غیر مجاز، دستگیری عامل استفاده از لگوی صداوسیما، دستگیری عاملان کانال مستهجن پارک ملت مشهد و انهدام بانک بزرگ مکالمه تلفنی اشاره کرد.

وی ادامه داد: 48 درصد جرایم سایبری مربوط به کلاهبرداری است و ما شاهد افزایش 12 درصدی کشفیات جرایم خشن، افزایش 23 درصدی کشفیات مواد مخدر و افزایش 7 درصدی کشف سلاح هستیم.

سرپرست فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: 2 هزار و 70 میلیارد ریال کالای قاچاق و احتکاری طی یک سال اخیر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

وی در خصوص اقدامات پلیس در برخورد با متخلفان بازار ارز، بیان کرد: در فضای حقیقی عده‌ای شناسایی و دستگیر شده و در فضای مجازی نیز در حال شناسایی افراد هستیم.

قربان‌زاده در خصوص پرونده سکه ثامن، گفت: یک سری اقدامات پیش‌دستانه در استان انجام گرفته و با تلاش شبانه‌روزی همکاران اولین نفراتی که در این زمینه فعالیت داشته و عاملین اصلی این پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: دو نفر از متهمین دستگیر شده در مشهد بوده و این دستگیری در ایام عاشورای حسینی انجام و 90 میلیون ریال توقیف شده و در این راستا اقدامات دیگری نیز در سایر استان‌ها نیز انجام شده و یکی از متهمین نیز به خارج از ایران فرار کرده بود که شناسایی و دستگیر و به ایران بازگردانده شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
چند روز پیش رفته بودم سمت کتابفروشی های انقلاب دیگه یارو علنی می یومد می گفت فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس؟ چه مدرکی می خوای؟ واقعاً ناراحت کننده بود اینطوری با حیثیت دانشگاه بازی می کنن.
نظر شما
ادامه