کد خبر: ۴۴۷۳۱
تعداد نظرات: ۸۱ نظر
به بهانه مصاحبه اخیر معاون پرستاری وزارت بهداشت:
به راستی طی این چند سال چه اتفاقی افتاده است که رشته دامپزشکی (با مقطع دکترا) جای خود را به رشته پرستاری (با مقطع کارشناسی) داده است؟
 

حکیم مهر: اوایل دهه هفتاد که برای نخستین بار در کنکور سراسری شرکت کردم، رشته «دامپزشکی» بی چون و چرا و بدون هیچ رقیبی پس از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، انتخاب چهارم اغلب شرکت کنندگان در کنکور سراسری گروه علوم تجربی بود. رتبه قبولی پذیرفته شدگان که در مقطع دکتری رشته دامپزشکی در آن سال ها، حتی در دورترین دانشکده های دامپزشکی دانشگاه آزاد نیز از 4 رقم فراتر نمی رفت و دانش آموزانی که در این رشته پذیرفته می شدند، از دانش و معلومات مناسبی برخوردار بودند.

با گذشت بیش از 25 سال از آن سال ها، نگاهی به خبر زیر بیندازید که دیروز توجهم را به خود جلب کرد:

معاون پرستاری وزارت بهداشت در آیین افتتاح سی امین کلینیک پرستاری در مشهد، گفت: رشته پرستاری در کنکور ۹۷ بعد از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پرتقاضاترین رشته در گروه تجربی بوده است.

«دکتر مریم حضرتی» اظهار داشت: در زیر گروه تجربی حدود ۶۶۰ هزار نفر شرکت داشته اند؛ در میان پذیرفته شدگان رشته پرستاری، رتبه های بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دیده می شود و این نشان از ورود نخبگان به این رشته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در پایان افزود: با توجه به بازار کار خوب در این رشته و نیاز جامعه به خدمات گروه پرستاری، انتظار می رود که در سال های بعد رقابت برای ورود به این رشته افزایش بیشتری یابد.

به راستی طی این چند سال چه اتفاقی افتاده است که رشته دامپزشکی (با مقطع دکترا) جای خود را به رشته پرستاری (با مقطع کارشناسی) داده است؟ چرا رتبه قبولی پذیرفته شدگان رشته پرستاری (و رشته هایی چون تغذیه، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مامایی و ...) روز به روز در کنکور سراسری کاهش یافته و برعکس، رتبه قبولی پذیرفته شدگان رشته دامپزشکی روز به روز افزایش یافته است؟ چرا کم کم باید در انتظار دانشجویانی باشیم که با رتبه های 6 رقمی در این رشته مفید پذیرفته شده اند؟!

به نظر می رسد چند عامل در این تغییرات، نقش اساسی داشته اند:

1. تعداد پذیرش دانشجو:

وزارت بهداشت طی این سال ها توانسته است با کنترل تعداد دانشکده های زیرمجموعه خود، تعداد پذیرش دانشجو را در رشته های مربوطه بخوبی کنترل نماید و کیفیت آموزشی دانشجویان را در حد مطلوب حفظ نماید، ولی متاسفانه وزارت علوم در این مهم، کاملا ناموفق بوده است و افزایش بی رویه تعداد دانشکده های دامپزشکی در دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی، سبب افزایش بی رویه تعداد فارغ التحصیلان و در نتیجه بی ارزش شدن آن شده است. فرآموش نکنیم که هرچند که در بین فلزات، «آهن» بیشترین خدمت را به بشریت نموده است و بیشترین کاربرد را در صنایع جهان دارد، ولی ارزش «طلا» بیشتر از آن است، زیرا کمیاب تر است.

2. بازار کار:

یکی از مهمترین ملاک های داوطلبان کنکور سراسری در هنگام انتخاب رشته، بازار کاری مناسب فارغ التحصیلان آن رشته است. متاسفانه با کاهش جمعیت دامی کشور، تغییر بافت روستاها و افزایش تعداد فارغ التحصیلان رشته های موازی نظیر صنایع غذایی و ...، رشته دامپزشکی با محدودیت بازار کار مواجه شده است؛ برخلاف وزارت بهداشت که با گسترش مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی و همینطور افزایش جمعیت، بازار کاری آن روز به روز گسترش بیشتری یافته است.

3. مسائل مدیریتی:

مسئولان وزارت بهداشت در طی این سال ها توانسته اند با قانع کردن مسئولین تراز اول کشور، بودجه و اعتبارات کلانی را به مجموعه خود تزریق نمایند. پیشنهاد اجرای طرح هایی نظیر طرح تحول نظام سلامت، خود یکی از صدها نمونه این استراتژی مدیریتی محسوب می شود، ولی متاسفانه مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور در این امر چندان موفق نبوده اند، به طوری که برای اجرای بسیاری از برنامه های جاری این حوزه نظیر واکسیناسیون دام و طیور، با مشکل مواجه بوده ایم.

4. کیفیت آموزشی:

به این پرسش و پاسخ «رسانه دانشجویان دامپزشکی ایران» با «دکتر ابراهیم خراسانی پاریزی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت درخصوص تعداد اعضای هیات علمی دانشکده دامپزشکی این واحد توجه فرمایید که خود گویای عمق فاجعه است:

سؤال: حداقل تعداد هیئت علمی مورد نیاز برای دکترای عمومی دامپزشکی ۳۷ نفر است. درحال حاضر دانشکده دامپزشکی واحد بافت چند عضو هیئت علمی دارد؟

پاسخ: ۱۲ هیات علمی استخدام واحد و استانی و در همین تعداد مدعو از دانشگاههای علوم و تحقیقات تهران، موسسه رازی و دیگر دانشگاههای معتبر. البته دانشجویان ورودی اول این دانشگاه هنوز ترم ششم هستند به لطف خداوند تا ترم دوازدهم که برسند قطعاً تعداد اساتید استخدامی بیشتری اضافه خواهند شد.

آیا وزارت بهداشت اجازه می دهد که یک دانشکده پرستاری بدون دارا بودن اساتید مربوطه اقدام به پذیرش دانشجوی پرستاری نماید و به لطف خداوند وقتی که به ترم 8 رسیدند، اقدام به جذب اساتید مربوطه نماید؟!

 
 
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
بیطارو
|
Sweden
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
3
10
طلایی کدومه؟قهوه ایش کردن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
بهترین رشتس البته شما که چیزی نمی فهمید بعد دکتری رو میگن نه کارشناسی
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
1
11
۱. مشکل شاخص دامپزشکی مدیریتی و سیاستگذاری های اشتباه است. عملکرد وزارت علوم و سازمان دامپزشکی هر سال ضعیفتر از سال قبل بوده است.
۲.دامپزشکان با مدرک‌ دکترا باید زیر مجموعه وزارت بهداشت باشند نه جهاد کشاورزی که مدیرانشون باقبولی مدرک کارشناسی وارد دانشگاه میشوند و با نگرش و بار علمی ضعیفتری نسبت به دامپزشکان سکان‌دار مدیریت کلان میشوند. در عین حال که دامپزشکی در سلامت جامعه مانند سایر رشته های پزشکی بسیار تاثیر گذار میباشد.
دامپزشک فعال دام کوچک
|
United States of America
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
2
9
این موضوع ریشه در عامل مهم دیگری دارد که ۱- گران بودن هزینه رشته دامپزشکی نسبت به پرستاریست که خیلی از خانواده ها توانایی پرداخت ان را ندارند۲- رشته پرستاری برای بانوان کزینه مناسبتری است در کشور ما و اکثریت در علوم تجربی با با بانوان است۳- اینکه حالا یک تعدادی بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ پرستاری زدند ملاک همه نیست خود بنده هم در دهه ۸۰ با رتبه ۳ رقمی دامپزشکی زدیم این نشان تمایل بیشتر از پزشکی برای همه نیست که و ۴- بعد تبلیغاتی رشته های علوم تجربیست زیرا در حال حاضر از نظر درامد داروسازی قعطا در شرایط بسیار ضعیفی است(البته مگر خود دکتر داروساز سرمایه جهت تاسیس داروخانه داشته باشد که دیگر خیلی نیازی به دکتر بودن نیست کما اینکه در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران داروخانه های انسانی بازاریان هستند)
و البته همه این ها در تاکید عدم توانایی کنترل دانشجو ورودی دامپزشکی میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
احسنت که البته تعداد دانشجو ها متعادل شده
دامپزشک
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
8
18
کشور عزیزم ایران فقط به دامپزشکی در حد کاردان نیاز دارد بقیه امور را کارگران عزیز افغان و مهندسین گرامی انجام میدهند.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
9
5
همون بهتر. ب امید روزی ک کلا کسی نیاد این رشته تا بخاطر تعدد دامپزشک و عدم رعایت شئونات حرفه ای بخاطر درامد بیشتر از این ب رشته و جایگاه دامپزشک تو جامعه لطمه نخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
14
6
با سلام من خیلی دامپزشک می شناسم که پس از فارغ التحصیلی بدلیل بازار کار نامناسب ناچارا مجددا کنکور داده اند و در. حال تحصیل در رشته های دیگرند اینکار بهترین راه نجات از این رشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
ببینید بعضی ها که میگن دامپزشکی متاسفانه دروغ میگن حتما ازشون بپرسید دکتر یا کارشناسی وگرنه به هیچ وجه در دکتری اینگونه نیست در جهان این رشته پرطرفدارترین
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
10
8
من ۱۶ سال تو بخش خصوصی کار میکنم و همیشه به خاطر داشتن این مدرک لعنت میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
احتمالا کارشناسی بوده دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
1
8
انهایی که غیر از این انتظار داشتند در اشتباه بودند.تمام انتخاب رشته ها در مملکت ما براساس مادیات پایه ریزی شده نه علاقهِ. واینکه دامپزشکی در مملکت ما اقبال ندارد مشکل از این رشته نیست اشکال اساسی در وضعیت کلی جامعه است.مملکتی که از افعانستان قرار است گوشت وارد کند میخواهید دامپزشکی جایگاهی داشته باشد.ایا در ممالک با مدیریت صحیح باز وضع. چنین است
ناشناس
|
Spain
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
4
9
انتهای این راه سخت و طولانی دامپزشکی چیزی نیست که باید باشد. همان بهتر که لیسانس بگیرندولی طبق جایگاه خودشان باشند نه دکتر شوند و از دیپلمه کمتر پول دراورند
The doki
|
United States of America
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
3
5
دانشگاه رازی کرمانشاه از این تعداد ۱۲ نفرم هییت علمیش کمتره نمیدونم چرا درباره اون خبر نمیزنین تازه حدنصاب کلاساشم همیشه خالیه و دانشجواش نرسیده به سال سوم انصراف میدن یا کلا ول میکنن میرن فقط چون .............. هست جایی خبرش درز نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
سلام شماره تماس میدی کار واجب دارم
عباس نامداری
|
United States of America
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
39
3
لطفا فکر وزارت بهداشت تو مغزتون هم خطور نکنه. ....... زدید به همه جا لطفا پزشکی رو با مداوای حیوان یکی نکنید
پاسخ ها
دامپزشک دانشگاه تهران
| Mauritius |
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
اونوقت اگه وزارت بهداشت ما رو راه نده کی قراره آدمایی با بهره هوشی و سطح تفکر جناب عالی رو درمان کنه؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
29
7
شما چطور جایگاه رشته ارزشمندی مثل پرستاری با دامپزشکی مقایسه میکنید اولا پرستاری در همه جای دنیا جز رشته های برتر دانشگاهی در امریکا و اروپا جز چهار شغل برتره...و در ایران هم بسیار بازار کار خوبی داره .. من فارغ التحصيل رشته دکتر ی دامپزشکی از دانشگاه تهران که با رتبه خوب این رشته انتخاب کردم و ارزو این بود که ای کاش پرستاری انتخاب میکردم...به چند دلیل زیر..نخست بازار کار رشته پرستاری...دوما جایگاه این رشته در خارج
ایران...سوم بی ارزش شدن دامپزشکی توسط دانشگاه ازاد..از یک کلاس
هفتاد نفری دانشگاه تهران عین امار شسصت دونفر بیکارن..افت رشته
دامپزشکی در ایران بیکاریه.. به تمام دانشجویان این رشته توصیه میکنم اکیدا
سمت این رشته نیان که اخر این رشته نابودیست..هیچ اماری از خودکشی دامپزشکان بیکاری و فقر انها اعلام نمیشه ولی عزیزان من این رشته در ایران
چیزی جز نابودی نیست ..بسیاری از دامپزشکان به شغل های کارگری مشغول اند...متاسفانه یه عده هم با دیالوگ همیشگی اگر سواد داشته باشید کار هست
بقیه گول میزنن..برای جوانی خودتون ارزش قایل باشید این رشته اینده شما رو تیره تباه تار میکنه
پاسخ ها
دامپزشک دانشگاه تهران
| Mauritius |
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
بزارید منم یه آمار جالب بهتون بدم بنده دانشجوی دامپزشکی دانشگاه تهران هستم که از حدود ۶۸ نفر ورودی خودمون ۶ تامون تاحالا آناتومی ۱ و بیوشیمی ۲ و ۱ رو افتادن یه چیزی حدود ۲۰ تامون با امداد های غیبی و با نمره ناپلئونی پاس کردن ۲ نفرمون فعلا مفقودالاثر بوده معلوم نیست انصراف دادن یا چی و حدود ۳۰ تامون هم نمره ی کلی شون تا حالا چیزی بین ۱۶ تا ۱۷ میچرخه و فرق بین آب آناناس و شیر رو به زور تشخیص میدن خلاصه یه ده پونزده نفر دارن عین آدم درس میخونن و نمراتشون تو امتحانا همیشه بالای ۱۷ میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
حرفتان خیلی خنده داره معلومه پرستاری هستی قطعا دامپزشکی نه یک پرده بلکه هزاران پرده از رشته پرستاری برتره .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
7
19
پرستاری هم آش دهان سوزی نیست ، استخدام تامین اجتماعی رو یه نگاه بندازید ، کجاست اون استخدام 100 نفری پرستارها فقط در یکی از بیمارستان ها ??? وقتی داشتم به ظرفیت استخدام 97 همون بیمارستان برای پرستاری نگاه میکردم تعجب کردم ،ظرفیت پنج مرد و پنج زن !!!
انقدری برای جذب پرستار تبلیغ کردن که عالم و آدم رهسپار پرستاری شدن ، چه آزاد و چه سراسری ، چند سالی است که دانشگاه آزاد با رتبه های نجومی تر هم دانشجوی پرستاری جذب میکنه ،لطفا به رتبه هاشون یه نگاه بندازید
البته پزشکها هم کم حق پرستارهارو نمیخورن ، لطفا به فیش حقوقی پزشکان نگاه کنید ، دقیقا بعضی از خدمت هایی که پرستاران زحمتکش انجام میدن ، مزد و دریافتیش میره جیب پزشک .....
جالبه واسم که فارغ التحصیل دامپزشکی دانشگاه تهران میاد میگه من بیکارم !!!!!! شما اگه دندان هم بودی ، بازهم بیکار بودی بنظرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
نمیخوام کسی ناراحت شه ولی خدایی من همو دامپزشکی را میرم آخه پرستاری چی داره بخاطر حقوق از گدایی بمیرم دنبال رشته های تخصصی هستم آخه پرستاری تحصیلات میخوا!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
اگه بخوام این رشته های پیدا پزشکی رو بخونم حاضرم هزار بار درس نخونم ولی دامپزشکی رو با کله می رم
Dr
|
France
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
3
16
وقتی بنده با مدرک دکتری در سازمان دامپزشکی دو و نیم میلیون حقوق میگیرم و یه لیسانس پرستار با تزریقات پنج میلیون میگیره تهش میشه این ، سپاس از سازمان دامپزشکی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
3
9
خلایق هر چه لایق. وقتی به قشر رشته های دامپزشکی میگید که به نفعتونه که زیر مجموعه وزارت بهداشت بشید و به این طریق پذیرش دانشجو کاهش پیدا میکنه و از بودجه های بهداشتی میشه استفاده کرد. در جواب میگن که ما زیر یوغ پزشکها میریم و زیر دست اونها میشیم. واقعا اصلا لپ کلام را درک نمیکنن. خلایق هر چه لایق. این رشته بی ارزشی خودش رو از بی ارزشی فارغ التحصیلان و دست اندر کارانش گرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
4
4
........ بر رشته دامپزشکی که کارمندان ان به لحاظ معیشتی در تنگنا هستند و گاها برای امرار معاش مجبور میشوند از را ه های خلاف ارتزاق کنند و درنهایت زندگیشان تباه شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
3
5
بگذار افول کنه نکنه یک زمانی اووف بشه تا به فکردامپزشکی بیفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
3
7
وضعیت دامپزشکی از وضعی ک الان داره بدترو بدتر میشه اینو توش شک نداشته باشین...
تا زمانی ک دامپزشکی زیر نظر وزارت سیب زمینیو گوجه هست وضعیت بهتر نمیشه
مقصر اصلی این وضعیت خود دامپزشکا هستن
جمعیت دامپزشکی کشور چند نفر هستن؟؟
چرا یه حرکتی از خودشون نشون نمیدن؟
مقصر اصلی این وضعیت اسفبار خود دکترای دامپزشک هستن ....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
2
8
چی جای چی رو در این مملکت نگرفته که این یکیش شگفت آور باشه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
4
12
به قول یکی از همکاران کی طلایی بوده که ما خبر نداشتیم همون قدیمی ها را هم که پیگیرشون بشید هیچکدام از شرایط کاری شون هیچ موقع راضی و خشنود نبودند.
واقعا همکار عزیم چه زیبا گفت که جوانی مون را از دست دادیم با این حرف که اگر سواد داشتیم می توانستیم کار کنیم، نه عزیزم تا پول نداشته باشی نمی توانی کار کنی.
فقط برای خودم متاسفم که زندگیم را تباه کردم و هیچکس نبود که در آن زمان راهنمائی درستی به من بکند که یک لیسانسه در دانشگاه علوم پزشکی صدمرتبه بیشتر از یک دکتر دامپزشک احترام داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
1
14
ای کاش گردنم شکسته بود وسال 75 از پرستاری انصراف نداده بودم وبه این رشته ...... نیامده بودم الان همکلاس خودم سوپروایزر ه بیمارستان است با ماهی 6میلیون حقوق و8میلیون کارانه من هم ..............بعد از 14 سال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
11
5
فقط حوزه خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
7
26
من یک دامپزشک هستم در دامهای بزرگ کار میکنم متوسط ماهیانه 35 میلیون تومان در آمد دارم. من وقتی فارغ التحصیل شدم به توصیه استادم 2 فلوشیپ یکی در مورد تغذیه و پرورش گوساله در هلند گذراندم و یک فلوشیپ هم در پرورش گوسفند در نیوزلند دیدم من لحظه ای بیکار نیستم و حتی به امارات هم برای ویزیت میروم. من به جرات میگویم اگر دامپزشکی اصول اولیه را بداند بسیار راحت زندگیش می چرخد و وقتی آنرا با نرسینگ مقایسه میکنید انسان واقعا شگفت زده میشود. من از یک گاوداری اخیرا در قزوین دیدن کردم تعدادی گوساله از اسهال تلف شده بودن دامپزشک فارم علت مرگ را لخته شدن شیر در شیردان تشخیص داده بود و جهت رفع انسداد روغن پارافین به گوساله اسهالی میخورانید. خوب کی ودر کجای دنیا به این اطلاع غلط پولی پرداخت میکند؟ دامپزشکی که هنوز نمیداند اصول اولیه تغذیه را نمیداند که اگر شیر لخته نشود بیماریست انتظار دارد از این دانسته هایش در آمد داشته باشد. دوستان دامپزشکی بعنوان یک رشته استراژیک و صد درصد اقتصادی مورد توجه برنامه ریزهای کشور های با تولید بالا میباشد. من اکنون دنبال اخذ فلوشیپ در دست و پای اسب از ایتالیا هستم و به هم توصیه میکنم بروید و با علم جدید دامپزشکی آشنا شوید این چیزی که در دانشگاه های ما تدریس میشود همه چیز است جز دامپزشکی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
9
15
درست است که علم دامپزشکان کم است و تجربه کافی ندارند اما ظرفیت درمانگاه و داروخانه دامپزشکی اشباع است اگر کسی هم علم و تجربه کافی داشته باشد نمی تواند مجوز درمانگاه بگیرد باید بیکار باشد و یا با حقوق کم راضی شود و مسئول فنی شود. همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
اصلا شما چیزی از علم میدونی که میگی سطح علمشون پایینه تو یه کتاب میدم بهت از دامپزشکی عمومی ببینم چیزی می فهمی
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
3
4
توجه داشته باشیم با قیمت بالا داروی دامی و نداشتن سوبسید برای این داروها، خشک سالی های پیاپی، گران شدن علوفه و تعزیراتی بودن قیمت لبنیات و بسیاری از فشارهای اقتصادی دیگر روی معیشت و کسب دامدار بومی و صنعتی جایی برای هزینه خدمات درمانی باقی نمی ماند.
یکی از بهترین راه ها برای استقبال دامدار از خدمات دامپزشکی، راه اندازی بیمه خدمات درمانی دامپزشکی می باشد.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
4
13
دامپزشكى كه كار بلد باشه واقعا در امدخوبي داره حالا چه بخواد دانشگاه تهران مدرك گرفته باشه چه هرجاى ديگه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
2
7
والا من نفهميدم آخرش دوست دارين تعداد فارغ التحصيل هاي دامپزشكي كم بشه يا نه
اينجوري كه خوب شده
حداقل از اين همه فارغ التحصيل سركوب شده روحي كم ميشه و بقيه هم ميفهمن بالاخره چه كاره ان
عبدالله قلی زاده کارمند بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
2
6
پیشگیری بهتر از در مان است اگه دامپزشکی واکسنهارا بموقع بزنه دیگه کسی تب مالت یا سل یا مریضهای مشترک بین انسانودام رامبتلا نمیشه مثلا واکسن هاری رااگه دامداران عزیزهمکاری کنند ‌وسگها شونو واکسن هاری بزنند تلفات پایین میاد
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
3
11
همکار گرامی این واقعیتی هست که دامپزشکانی که میتونند مشکل دامداران ومرغداران رو حل کنند هیچوقت بیکار نیستند آخه چرا عبارت هر کی کاربلده بیکار نیست رو مسخره می کنید این یک واقعیتی هست که باید بپذیریم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
1
8
ببین برادر عزیز من نمیدونم شما که متخصص هستید و فلوشیپ دارید یا شما که با این عبارت سوادداشته باشید کار هست رو همیشه میگید به چه فکر میکنید..مشکل اصلی دامپزشکی عدم بازپرداخت پول توسط دامدار....من در چندین دامداری..مرغداری کار کردم که هیچیک از پرداخت ها و بدهی از چک ها وصول نشد..حتی مشکل اصلی داروخانه های دامپزشکی عدم بازپرداخت پول توسط..دامدار..اینقدر دامپزشک حتی متخصص دامپزشک در تمامی مناطق ایران
زیاد شده که دامدار گستاخانه شما رو از چرخه حذف میکنه و یکی دیگه انتخاب
میکنه..حالا بگذریم از چند دامداری مشهور و باقی داستان...سوال دیگر من از
دوستی که به راحتی اب خوردن در کشور های اروپایی فلوشیپ میگرن عزیزم دل من خودم درگیر ازمون نولی هستم شما چطور اینقدر راحت ویزا میگیرد و با دانشگا ها مکاتبه میکنید چون من در جریان پروسه مهاجرت فلوشیپ..ازمونها برای مهاجرت هستم به این سادگی که شما میگید قضیه نیست مگر که شما با هزینه شخصی این کار کرده باشید که با دلار پانزده تومان حتما وضع مالی خوبی دارید..
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
1
1
دوست عزیز از نظر علم اموزش هر کسی که از دانشگاه فارغ التحصيل میشه باید کار بلد باشه و صلاحیت انجام کار رو داشته باشه..پس این عبارت هرکی کار بلد بیکار نمیمونه از اساس غلطه تنها یک توجهی شده برای یک عده برای زدن دانشگاه و افزایش ظرفیت....مثل همیشه هروقت بحث از شکست های دامپزشکی میشه و بیکاری این رشته یک عده بجای ضعف سیستم تقصیر گردن خود افراد میندلزن میگن اگر سواد داشتی کار هست..اصلا برادر عزیز شما یه اگهی استخدام دامپزشک در مرغداری نشان من بده من برم اونجا استخدام شم...مشکل اصلی دامپزشکی الان بیکارس و زیادی دامپزشکه وسلام
مجید
|
Germany
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
2
وزارت بهداشت عین یک پدر مهربان نگران وضعیت اشتغال و تعداد فارغ التحصيلان خودش است اکثر مواقع هم با دانشگاه آزاد سر تعداد دانشجو در تعارض و جدل است .وزارت جهاد سیب زمینی و باغداری و وزارت علوم هم فقط و فقط به فکر میز و سمت خودشان هستند و تمایل چندانی در جهت رویارویی با زیاده خواهی های افعی قدرت و ثروت پذیرش دانشجو جهت کاسبی ندارند.در استان ما شاهکار دانشگاه آزاد و سراسری سه دانشکده دامپزشکی وجود دارد ! که هر سال کلی فارغ التحصيلان بیکار روانه بازار کار میکنند .واقعیت این است که رشته ما همانند فرزند ناخوانده است که بعضی ها به چشم منبع درآمد به آن نگاه میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
6
پدر مهربانی که فرزندانش در حال فرار از اوهستند.لطفا به آمار فرار ومهاجرت پزشکان در سالهای اخیر نگاه کنید. لطفا به آموزش قرون وسطایی پزشکی نگاه کنید لطفا به افت علمی پزشکی در ایران نگاه کنید(به آمار مقالات ISI توجه نکنید) . لطفا به سطح علمی اساتید پزشکی نگاه کنید 90 درصد آنها در سن بازنشستگی استاد یار هستند.اگر وزارت بهداشت مدیریت داشت هیچوقت به یک عضو هیئت علمی اجازه نمیداد تا 3 صبح مریض ببیند و در 10 سال حتی یک مقاله نداشته باشد. به سوابق علمی روئسای دانشکده های پزشکی نگاه کنید. چرا برخی ها فکر میکنند وزارت بهداشت تافته جدا بافته ایست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
3
5
دوست عزیزی که در چند گاو داری کار کرده چکش وصول نشده خوب برایشان کار نکن از مملکتی که ازت حمایت نمیکن برو جایی که برات فرش قرمز بنادزند. کمی سختی داره. اول باید زبان انگلیسی را برای کشور های انگلیسی زبان خوب یاد بگیری وبعد یک دوره دیپلما مثلا در تولید مثل رادیولوژی ، طیورو.... بگیر بعد با یک خقوق مکفی همانجا بمان. کشور هایی مثل کانادا آلمان استرالیا ایرلند و انگلیس بسیار با احترام با دامپزشک برخورد میکنن. بازم میگم باید بروی تو سیستمشان و جذب کار شی. من در آینده نزدیک لیستی از دامپزشکان موفق ایرانی را در اروپا و آمریکا منتشر میکنم که ببینید با کمی تلاش میتوانید خودرا رها کنید. من با حرف شما صددر صد موافقم دامدار ایرانی برای دامپزشک احترام لازم را نمیگذارد و آن دلیل دارد چون اکثرشان دچار غرور میباشند و این هم از روی کم اطلاعی آنها است دوست عزیز اگر چه من درآمد نسبتنا خوبی دارم ولی اصلا راضی نیستم و در حال رفتن هستم.دامدار های ما اصلا آموزش لازم راندارند و چون قانون دامپزشکی در ایران وجود ندارد نمیتوانی کاری انجام دهی. من چندی پیش از یک گاو داری که 3 هزار گاو دوشا داشت دیدن کردم با افتخار میگفت متوسط تولید من 48 لیتر است وقتی به او توضیح میدادم که متوسط تولید در امریکا 33 لیتر است واگر زیاد تولید نمایید با مشکلات عدیده روبرو هستید قبول نمی کرد. از 12 گاو این گاو داریکه پهاش شکمبه گرفتم 9تا ش پهاش زیر 5.6 بود .در این گاوداری لنگش جابجایی شیردان و....بسیار بالا تر از نرم بود. من اگر در امریکا یا اروپا بودم میتوانستم بعنوان هدر دادن سرمایه ملی از دامدار شکایت کنم ولی دامدار اینجا اختیار داره که من را اخراج کند. گاو دار های ترکیه هم بیشتر از دامدارهای ما آموزش دیده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
29
6
پرستا ر از اسمش معلومه پرستارطبقات پایین سراغ این رشته میاند حالا استخدامش باشه
پاسخ ها
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
معلومه که سوادت زیر دیپلمه، در بسیاری از کشورهای پیشرفته اول پرستار میشن و بعد پزشک، مثل رشته های دیگه از لیسانس و فوق و بعد دکترای پزشکی می‌گیرند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
5
16
دوست عزیزم.چرا طبقات پایین.لطفا با فکر مطلب بگذاریدتا خدای نکرده توهین یه کسی نشه.من پرستارای زیادی از خانواده های تحصیل کرده و متمول میشناسم.دلیلی نداره از چیزی یا کسی خوشمون نمیاد توهین کنیم
زهرا خیری
|
Germany
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
3
17
دوست عزیز.چرا طبقات پایین.اگر یک کوچولو فکر میکردید بعید میدونم به خودتون اجازه ی توهین میدادین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
1
7
راه نجات دامپزشکی کاهش پذیرش دانشجو و مستقل شدن از وزارت جهاد کشاورزی اخه دامپزشکی چه ربطی داره به کشاورزی.
Soha
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
0
2
من امسال کنکور ۹۸ آزمون دادم و با رتبه ۶۶۰۰ بدون هیچ سهمیه ای دامپزشکی آزاد ارومیه قبول شدم علتش هم اینه که دامپزشکی از امسال ینی سال ۹۸ زیر نظر وزارت بهداشت رفت و ظرفیت ها رو به شدت پایین آوردن جوری که من پارسال با این رتبه سراسری قبول میشدم ولی امسال حتی علوم تحقیقات هم نیاوردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
آره حالا سال ۹۹ رو ندیدی با این رتبه دیگه هیچ کس هیچ جای ایران قبول نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
آزاد علوم و تحقیقات تهران خیلی خوبه اینطوری نگو‌ راجبش دوم این که شما با ۶۶۰۰ تو خواب شب دولتی دام بیاری مگر شبانه یا آزاد که شبانه هم بعیده چون دولتیه البته فک‌کنم شبانه زابل با ۶۸۰۰ آخرین رتبه قبولیش بود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
2
0
باسلام من روزانه ارومیه قبول شدم خیلی هم علاقه دارم ازپیراپزشکی هم متنفرم به نظرتون برم بخونم ؟
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
بری دامپزشکی بخونی بهتره اگر دوس نداری برو پرستاری تا مثله بقیه ی رشته های پیراپزشکی(مثل من) بیکار نمونید.من تغذیه خوندم و الان بیکارم دریغ از یدون اگهی استخدام که بگن یدونه تغذیه بخان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
عالیه داداش به حرف بقیه گوش نکن تو ایران همه ادعاین...کارتو بکن اونی که میخوایو برو
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
1
2
دوستان با توجه به اینکه دامپزشکی زیر گروه وزرات بهداشت شده الان پرستاری بهتره یا دامپزشکی؟از لحاظ درامد در یک مرکز شهر(استان های جنوبی کشور)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
اصلا کارت اشتباه که دامپزشکی رو با پرستاری مقایسه میکنی در حدی نیست که بخوایم دامپزشکی با اون همه بزرگی رو با پرستاری مقایسه کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
5
دامپزشکی تموم کردیم بیکاریم کسی زنگ نمیزنه ! استخدام نیست خیلی ناراحتیم و اینکه مجوز داروخانه هم چندین سال باید کار کنی امتیاز بگیری خیلی بده مرسی اه
zeynab
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
5
8
من مصمم بودم دامپزشکی را موقع انتخاب رشته انتخاب کنم ولی با این توصیفات انگار پرستاری بهتره):
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
اصلا قبول نمی شدی که بزنی
Mahsa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
4
12
یک نفر گفته بود پرستاری از طبقات پایین می آیند! من پدرم داروساز و مادرم معلم هست خودم پرستاری شهید بهشتی میخونم. مشخصه هیچی نمیدونی که این حرفو میزنی. حتی شک دارم بدونی پرستاری چیه! پرستاری رشته ای کاملا علمی و یکی از پر درآمدترین رشته ها در کانادا و آمریکاست. شما بهتره اول بری تحقیق کنی بعد کامنت بذاری!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
شما داری کانادا و آمزیکا را با اینجا مقایسه میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
درسته همونجا که میگی برو بزن یه دامپزشک مهم تره یا پرستار یا پزشک بزن ببین دیگه حرف نزن الکی
Rezvan
|
Finland
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
2
10
سلام
خدمت تمام دوستان عرض کنم پرستاری تزریقات نیست.علم دارو و بیماریهاست.هنراست وقتی را که یک پزشک برای ویزیت بیمارش می گذارد نهایت نیم ساعت.ولی در بخشهای مراقبتهای ویژه و یا بخشهای بستری .این پرستار هست که تمام مدت با علایم و راهکارها و علمش.یک مراقبت خوب ارایه میده و بیمار ترخیص میشه
فلانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
6
9
من خودم با رتبه 2200 رفتم بیهوشی ...چون کار بالینی بهتره نسبت به کار با حیوانات خواهشا قیاس نکنید رشته های پرستاری و درمان به مراتب مهم تر از دامپزشکی هستن این رو بنده نمیگم بلکه جامعه جهانی داره میگه و درآمد یک دامپزشک در همه جای دنیا از رشته های بالینی کمتره و اینکه رشته هایی مثل پرستاری دیگه تزریقات نیست و خیلی علمی شده توی این شرایط کرونا همه دارن متوجه میشن که کادر پرستاری و بیهوشی چقدر حائز اهمیت هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
دیگه همین مونده که این حرفو بزنن جان حیوان به اندازه جان انسان ارزش داره چون اگه اون حیوون نباشه تو هم نیستی دامپزشکی رو با پیرا پزشکی مقایسه نکنید خواهشا مسخرس این مقایسه چون هر کی میدونه که کدوم بهتره معلومه دامپزشکی
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
شما هروقت 6000 صفحه برونر و سوداث خوندی منهای مابقی درسات بیا صحبت کنیم همین کورنا نشون داد کادر درمان چقد مهم تر از چنتا دکتر حیوانات هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
شما اگه 2200 میشدی قطعا تو یکی از 4 رشته دکترا عمومی درس میخوندی یا حداقل پرستاری شهید بهشتی که به مراتب از بیهوشی خیلی بالاتره می‌رفتی ...پس خواهشا دروغ نگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
یعنی من نرم دامپزشکی من الان کلاس دهم هستم و از بچگی علاقه و استعداد داشتم واقعا نمیشه کاری کرد؟؟ دلیل اینکه انقدددامپزشکی بی ارزش شده همین مسئولان هستند که حق وحقوق هیچ کاری رو نمیدونن نمیدونن که صنایع پزشکی با کشاورزی یکی نیست چرا باید دامپزشکی که رشته سختی هم هست زیر نظر جهاد کشاورزی باشه ها؟؟یه نفر پاسخگو باشه . چرا باید حقوقش نسبت به رشته های دیگه کم باشه ؟اما چرا نمیرید شکایت کنید ؟کل دامپزشکان باهم متحد باشید اما میدونم توی این کشور هیچ کاری نمیکنند تنها امیدی که به دامپزشک شدن هست این است که ازاین کشور بریم .
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
2
3
دوستان دست به درگاه خدا بردارید شاید این طاعون بدبختی دست از سر ما و بشریت برداره ،بالاخره قهر خدا تموم شه یکمم نور از لای ابر های این سرمایه دار های مغرور بتابه شاید خدا خواست و بالاخره گشایشی در کار همه به وجود اومد .هر کس هرچی میخواد بخونه امسال هم با این روند قبولی پزشکی و دندون و دارو سازی همونم بالاخره ............ ،توی شیپور کلمه پزشک رو سرچ کنید ،میانگین حقوق 5 تومنه در حالی که زیر ده تومن زیر خط فقر محسوب میشی ،پرستاری هم وضعیتی بهتری نداره ،دامپزشکی هم همینه ،راه بستست و همه منتظر صبح سپیدیم ،یا حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
0
10
در پاسخ به کامنت بعضیا که نوشتن پرستاری تزریقاته و سطح پایینه باید بگم که شما نه تنها هیچی از پرستاری یا نرسینگ نمیدونی بلکه اطلاعات عمومیت هم در حد صفره! ما تو این رشته تقریبا هر درسی که پزشکی ها دارند را می خونیم از جمله آناتومی فیزیولوژی بیوشیمی و غیره منتهی در حد خلاصه تر یک پرستار بعضی اوقات حتی حق تجویز دارو برای بیمار رو هم داره و در اورژانس ها ابتدا پرستارا هستند که جان مریضی رو که خونریزی شدید داره یا شبیه این رو نجات میدن در بعضی بخش ها مثل icu یک پرستار ممکنه نیاز باشه ۲۰ بار در شبانه روز از بیمار علائم حیاتی بگیره و این رشته درآمد خیلی خوبی در خارج از کشور داره البته در ایران هم درآمدشون رشد ۵۰ درصدی داشت امسال و اینکه خارج از کشور جایگاه به مراتب بالاتری از نظر اجتماعی نسبت به کشور خودمون داره در مورد دامپزشکی هم باید بگم که بسیار رشته زیبا و جالبی هست و براش احترام قائلم مطمئننا اگه سطح دانش خوبی در این رشته داشته باشین و با فضای کسب و کار آشنایی کافی داشته باشین درآمد خیلی خوبی میتونید ازش بدست بیارید اما در کل یک چیز و بدونین که اینقدر نباید مدرک گرا بود! مدرک گرایی از مهم ترین مشکلات فرهنگی ماست. جالبه بدونید کشور هایی مثل آمریکا کانادا و استرا لیا بین نصف یا دو سوم از جمعیتشون اصلا کالج نمیرن و نیازی به این کار نمیبینن و اتفاقا خیلی ادم ها بافرهنگی هستن و اطلاعات عمومی بالایی برخوردارند و اینم بگم رشته هایی که تو ایران دکترا پیوسته هستن مثل پزشکی دندان پزشکی داروسازی و دامپزشکی و غیره در تمام کشور های جهان اول و پیشرفته کارشناسی ارشد محسوب میشن و حتی در اغلب کشور ها ناپیوسته هستن
نادیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
1
7
من واقعا نمیدونم این چه طرز فکریه که ما توی ایران داریم؟!چرا فکر میکنیم یه شغلی از یه شغل دیگه بالاتره یا پایین تره
یه عمل جراحی وسیع رو تصور کنید اپراتوری که وسایل عمل رو ضدعفونی میکنه ارزش کارش بالاتره یا جراح؟!کمی فکر داشته باشین.همه جای جهان غیر از کشورهای جهان سوم متوجه این هستند که هر شغلی تو جایگاه خودش ارزشمندترینه
بنابر شرایط استخدامی و اقتصادی کشورمون و صد البته علایقمون ما رشتمون رو انتخاب میکنیم
۸۰ درصد کامنت ها رو افراد تحصیلکرده گذاشته بودن که بسی جای تامل داشت
نیلوفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
2
2
من کارشناس مامایی هستم 6ساله دارم کار میکنم اما واقعا به دامپزشکی علاقه دارم نمیدونم چکار کنم میخوام انصراف بدم از کارمو درس بخونم همه میگن اشتباهه
پاسخ ها
بن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
من تعجب می کنم از شما اصلا این مطلب و نظراتشو خوندی که می خوای از مامایی بیای دامپزشکی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
3
سلام من پرستارم ولی عاشق دامپزشکی بودم و هستم.
الان با خوندن مطلب شما خیلی متاسف شدم بیستر برای رشته ای که خوندم
شما نباید و نمیتونید رشته مهم و حیاتی پرستاری رو حقیر جلوه بدید. دروس رشته پرستاری از خیلی هم رده های خودش سخت تر و پیچیده تره که نیاز به افراد باهوش و رتبه های خوب داره.
تبهکار
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
1
5
من به عنوان یک دانش آموز پیش دانشگاهی میخواستم بیام دامپزشکی اما واقعا تمام دانشجو ها و تمامی expert ها تو این رشته بدبین و پزمیست هستن…این سایت حکیم مهر هم نوشته به کجا داریم میریم ک *پرستار* جایگاه بیشتری داره!!!!!آقای محترم تو این دوران کرونا اگر کادر پرستاری نبودن الان تلفات دامن گیر شما هم می شد که واقعا بشکنه این دست ها که نمک ندارند…اصلا برام مهم نبود که تو ایران به دامپزشک میگن گاوپزشک یا تو خارج میگن horse doctor اما حالا واقعا میبینم نود درصد فقط برای اسم پزشک اومدن تو این رشته!!! تزریقات چی ساده؟!!!ببخشید اما همون تزریق ساده به انسان بسی دشوار تر از مصرف یک لیتر فرمالدهید رو پوست گاو و چرخوندن آمپول گاوی هست…آقای حکیم مهر لطفا برای خودتون ارزش قائل باشید برای رشتتون و برای دانشجو هایی که head شون شمایید…چهار سال تحصیل کارشناسی شامل مسائل پیچیده ی پزشکی می شود ،آیا تا بحال پرستاری مدرن به گوشتون رسیده؟!! سالهای دراز و طولانی پیش خانم فلورنس پرستاری مدرن را در دانشگاه لندن شروع کرد…اگر یک پرستار حقوق بیشتری می گیرد برای کار بیشتریست که می کند،آیا یک دامپزشک تا schedule یک روز کار یک روز خانه و در کل سال ۷۰ روز تفریح را داشته؟!بحث جامعه پرستاری compete با درآمد پزشکیست زیرا اگر کادر پرستاری خوب باشد یک بیمارستان خوب است زیرا بیشترین تماس بیماران با پرستاران است…نه با دامپزشکانی با یک مدرک دکتری در خانه نشسته و کامنت پراکنی می کنند…در ضمن دوست عزیزی که فرمود مگر پرستاری هم دانشگاه می خواهد و من امکان ندارد به تحصیل در پیراپزشکی بپردازم،پیشنهاد می شود که در اسرع وقت پس از فارغ التحصیلی ............. و این رو هم به یاد داشته باشید که تاکسی خالی زیاد بوق میزنه… اگر این سایت آزادی بیان دارد پخش کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
شما اول بگو چند واحد انگل شناسی و باکتری شناسی خوندی تو پرستاری بعد از دامپزشکا ایراد بگیر ...پسر خوب یا دختر خوب تو اصا در حدی نیستی که بیای کارشناسی رو با دکترا مقایسه کنی داداشم خواهرم سخت ترین رشته ها دامپزشکی و پزشکیه و بعد داروسازی چی میگی بابا من این همه خوندم تا کنکور قبول شم با عشق بیام دامپزشکی ...پرستاری که سال اول قبول میشدم خوبشم نیاوردم الان با 3000 دارم مشهد. دام میخونم و پدرم درومده...من کتابهای پرستاری رو خوندم مطلب زیاد سختی ندارع مگر اونایی که با پزشکی مشترکه پوما شما بگو ببینم چند تا تزریق رو گاو انجام دادی ...اصا میتونی به گاو تزریق کنی ؟؟؟ بیا تزریق کن ببینم برمیگرده پدرتو دربیاره یا نه ...آدم زبون می‌فهمه رگم راحت میده حالا بیا به گاو بفهمون که میخوای ازش رگ بگیری و انژیوکت بزنی ...به بار برو به یک گربه تزریق کن ببینم چیکارت می‌کنه ادعای مفتی نکن عزیزم ما این همه خطر رو با حیونا به جون می‌خریم و حداقل ۴ برابر شما درس های سخت رو پاس میکنبم‌ که شما راجب دامپزشکا اینطور حرف بزنی ما که راجب پرستاران گرامی هیچوقت اینطور حرف نزدیم...یکم فک کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
2
سال ۱۴۰۰ ،دانش آموز پیش دانشگاهی ؟؟؟؟؟!!!!چند سالی هست پیش دانشگاهی برداشته شده
مونا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
1
0
خوبه تا به ما رسید یادشون افتاد ظرفیتا رو کم کنن... رتبه ۶ رقمی آخه مرد مومن؟؟ الان با چهار رقمی دانشگاه آزاد دورترین نقطه نگرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
1
2
متاسفم که اینطوری رشته ها رو با هم مقایسه میکنید یک پرستار به اندازه خودش و یک پزشک هم به اندازه خودش و یک داروساز و دندانپزشک و دامپزشک هم به اندازه خودش زحمت می‌کشه و درس میخونه ...و این که رشته ها رو بیاریم پایین تا رشته خودمونو بیاریم بالا واقعا اشتباهه ...ببینید مقایسه جان حیوان و انسان هم خیلی غلطه ...یه انسان می‌تونه پست تر از یک حیوان باشه و مبا می‌تونه آدمی باشه که به بشریت خدمت کنه ...ولی خدمت به حیوانات کمی از خدمت به درمان یک حیوان نداره ...البته لازمه بگم انسان خودش یک نوع حیوانه...اینطور نیست ...حیوان ناطق...خواهشمندم با این حرفا آجر پزشکان و پرستاران و سایر رشته های دیگه رو پایین نیارین همه زحمت کشیدن حتی اون رشته در پیتی که اون هم قابل احترامه...در کل یک دامپزشک پزشک حساب میشه و کار اون هم درمانه و یک پزشک هم کارش درمانه پس هیچکدوم با هم فرق نداره...پرستاران محترم هم قطعا قشر زحمت کش جامعه هستن و خدمت بزرگی به جامعه میکنن اون ها هم مثل پزشکان توی کار درمان هستن ...جامعه به همه جور قشر نیاز داره و هر کدوم نباشن یه جای کار میلنگه...از دوستان خواهش میکنم انقدر پایین فکر نکنن...به جای دعوا با هم به هم دلداری بدیم ...اگر بیکاری چیزی هست اکثرا واسه اینه که ما از روی علاقه رشتمونو انتخاب نمی‌کنیم ...دوست من دانشجوی پرستاری بوحنورد بود و با علاقس این رشته رو رفت الان حداقل 20 ملیون در ماه درآمد داره و با کلینیک پانسمانی که تازگی زده حدود 45 ملیون ماهی درمیاره ...من خودم فارغ التخصیل دکترای عمومی دامپزشکی سمنانم و تخصصمو دانشگاه تهران گرفتم ..بنده متخصص جراحیم هم دام بزرگ هم دام کوچک ...الان نزدیک به 80 ملیون تومن درآمد دارم خدا رو شکر ...چون علاقه داشتم ...نه از روی اجبار اومدم نه خیلی واسه خودم سختش کردم باید کار کرد ...خدمت کرد حالا میخواد به حیوانات باشه میخواد به انسان باشه ...سطح فکرتونو عزیزان بالا ببرید همش در حال جدال و رو کم کنی نباشید ...کار کنید بهترین باشید و خدمت کنید ...زیاد انتقاد هم نکنید ...راه حل پیشنهاد بدین خوب نیس فقط انتقاد کنید ...
نظر شما
ادامه