کد خبر: ۴۴۷۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهریز از راه اندازی یک واحد پرورش مار و عقرب در شهرستان مهریز خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر نجیب الله محمدی» گفت: واحد پرورش عقرب و مار و تولید سم برای درمان بیماری‌ها به‌ویژه سرطان به دلیل آب‌وهوای خاص این منطقه، از شهریورماه جاری و در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع کلید خورده است و به دلیل خشکسالی و از بین رفتن جمعیت مار و عقرب این منطقه، در این واحد تولیدی از عقرب آفریقا و مار جعفری استفاده می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهریز از تولید چرم به‌عنوان مفاخر این شهرستان یادکرد و اظهار داشت: واحد تولیدی «چرم شیدا» در مهدی‌آباد با تولید سالانه یک‌میلیون جلد چرم و با بیش از ۵۰ سال سابقه، یکی از برندهای مشهور در سطح کشور است و با چرم ایتالیا که از برندهای معروف دنیاست رقابت می‌کند.

تولید پشم و کرک نیز از دیگر فراورده‌های این واحد تولیدی است که سالانه با تولید حدود ۸۰۰ تن پشم و کرک، رتبه اول استان را از آن خودکرده است و برای استفاده در صنایع‌دستی، زیلوبافی، نمدبافی، نساجی به شهرهای دیگر صادر می‌شود.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ظفرخورشیدوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
0
1
سلام من بچه روستا هستم وعلاقه شدیدی ب ماروعقرب دارم و هیچ ترسی از آنها ندارم و همه را میگیرم بعدهمونجا رها میکنم دوست دارم مجوز پرورش بگیرم میشه راهنماییم کنید. چکارکنم کجابرم ک از لحاظ قانون اجازه این کارو داشته باشم
نظر شما
ادامه