کد خبر: ۴۴۷۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس بخش تولید حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات سرم و واکسن‌سازی رازی با اشاره به ضرورت به کارگیری حیوانات آزمایشگاهی، از نقش هامستر بی‌موی ایرانی در تحقیقات پوستی و درمان سوختگی‌ خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر روزبه فلاحی» با اشاره به علت بهره‌مندی از حیوانات آزمایشگاهی در رشته‌های مختلف پزشکی بیان کرد: همه آزمایش‌های کنترل کیفی و انجام تحقیقات بیولوژیکی گوناگون نیازمند موجود زنده‌ای است که بتواند میزان اثرگذاری و نتیجه‌ای تحقیقات و آزمایش‌ها را در بدن به خوبی نشان دهد که در این میان به کارگیری حیوانات آزمایشگاهی گوناگون که شباهت زیادی با ساختار بدن انسان دارد یکی از مهمترین و بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود.

موش‌؛ پرمصرف‌ترین حیوان آزمایشگاهی

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون در میان گونه‌های مختلف، موش‌ها پر مصرف‌ترین حیوانات آزمایشگاهی به شمار می‌روند، افزود: بعد از موش‌ها خوکچه هندی، خرگوش آزمایشگاهی و هامسترها به ترتیب در ردیف‌های دوم تا چهارم پرمصرف‌ترین حیوانات آزمایشگاهی در ایران و سایر کشورها به شمار می‌روند و این در حالی است که همه این حیوانات با دانش بومی به تولید انبوه داخلی رسیده است، به گونه‌ای که هم‌اکنون اغلب کشورهای همسایه خریدار حیوانات آزمایشگاهی از ایران هستند که اقدامات لازم برای صادرات این حیوانات در دست پیگیری قرار گرفته است.

فلاحی همچنین با اشاره به نقش حیوانات آزمایشگاهی در رسیدن به نتایج موفق تحقیقات مختلف پزشکی افزود: هم‌اکنون نوعی از خوکچه هندی بی‌مو موسوم به هرلس با روش جهش ژنتیکی و به کمک دانش بومی در یکی از کلنی‌های موسسه تحقیقات سرم و واکسن‌ سازی رازی به تولید رسیده و با توجه به اینکه پوست این حیوان نسبت به سایر حیوانات آزمایشگاهی شباهت بسیار نزدیکی به ساختار پوستی انسان دارد، برای انجام تحقیقات پوستی و به ویژه درمان سوختگی‌ها بسیار موثر است و در صورت نیاز می‌توانیم با افزایش تولیدات این محصول ایرانی را برای سایر مراکز تحقیقاتی کشور تولید کنیم.

رئیس بخش تولید حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات سرم و واکسن‌سازی رازی ایران یادآوری کرد: تمام فرآورده‌های بیولوژیک همچون داروها و واکسن‌ها قبل از ورود به چرخه بازار دارویی هر کشوری باید تحت آخرین آزمایش‌های کنترل کیفی قرار بگیرد که در این زمینه مدل‌های حیوانی مهمترین و حیاتی‌ترین نقش را ایفا می‌کنند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
1
0
دست مریزاد. دنیا داره حیوان آزمایشگاهی رو میذاره کنار ما تازه افتادیم دنبالش! یونی لیور چند روز پیش اعلام کرد دیگه هیچ تستی روی حیوان آزمایشگاهی نمی کنه. داو که 30 ساله این کار رو متوقف کرده. Lush هم که سالهاست تستی روی حیوان آزمایشاهی نکرده. اتحادیه اروپا هم که کلاً تست مواد آرایشی رو روی حیوانات آزمایشگاهی ممنوع کرد. دانشگاه های مختلف مثه وسترن یونیورستی هم که دیگه روی حیوان کار تهاجمی نمی کنن.
نظر شما
ادامه