کد خبر: ۴۴۷۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
حامیان حیوانات در محله‌ام بیشتر شده‌اند:
بیشتر وقتش را صرف مداوای حیوانات بیمار و زخمی کرده و در صورت نیاز برایشان دارو تجویز یا آنها را بستری می‌کند. بیماران گوناگونی دارد؛ از پرندگان آسیب‌دیده و بیمار تا گربه‌ها و دیگر حیوانات خانگی ...
 

حکیم مهر: وقتی کم‌سن بود با دیدن پرندگان و حیوانات در اطراف خانه یا محله‌اش حسابی به وجد می‌آمد و با ذوق سمت‌شان می‌دوید، اما کافی بود یکی از آنها را آسیب‌دیده ببیند. غمگین می‌شد و با دست‌های کوچکش، مرهمی برای زخم‌هایشان می‌بست. پدرش پزشک بود و بیشتر بستگان و فامیل‌هایش نیز در رشته‌های مختلف پزشکی مشغول به کار بودند. اینها باعث شد تا مداوای حیوانات را در زندگی‌اش تجربه کند و اینک رشته دامپزشکی را به پایان رسانده و در منطقه محل سکونتش، مرکزی برای مداوا و نجات پرندگان و حیوانات شهر و باغ‌وحش‌ها راه‌اندازی کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از همشهری، «دکتر علی حسینیان» متولد سال 1366 است و همراه با خانواده‌اش در محله هروی منطقه 4 تهران زندگی می‌کند.

بیشتر وقتش را صرف مداوای حیوانات بیمار و زخمی کرده و در صورت نیاز برایشان دارو تجویز یا آنها را بستری می‌کند. بیماران گوناگونی دارد؛ از پرندگان آسیب‌دیده و بیمار تا گربه‌ها و دیگر حیوانات خانگی. البته حیوانات و جاندارانی هم که در باغ‌وحش‌ها نگهداری می‌شوند، تحت مراقبت و درمان «دکتر علی حسینیان» قرار می‌گیرند.

او عنوان می‌کند که این روزها رفتار شهروندان با حیوانات مهربان‌تر شده و می‌گوید: «هرچند وجود گربه‌ها در کوچه و خیابان‌ها و نزدیکی محل زندگی انسان‌ها می‌تواند بیماری و خطراتی را برای ساکنان به همراه داشته باشد، اما بدون‌‌‌ تردید نمی‌توان با دیدن این حیوانان زبان‌بسته که دست و پایشان شکسته و آسیب‌دیده، بی‌تفاوت از کنارشان گذشت. برای همین همه روزه افراد زیادی با این حیوانات آسیب‌دیده به اینجا می‌آیند و نه تنها از وقت خود، بلکه حاضرند تا مداوای کامل و رهاسازی آنها، هزینه زیادی صرف کنند. اینها نشانگر مهر و محبت شهروندان با حیوانات است. بیشتر این حیوانات آسیب‌دیده را حامیان حیوانات از مناطق جنوبی شهر مثل یافت‌آباد، عبدل‌آباد، شمشیری و حتی روستاهای حاشیه تهران برای مداوا می‌آورند که به دلیل برخورد با خودروهای عبوری در جاده‌های حاشیه شهر آسیب دیده‌اند.»

حسینیان با بیان اینکه مداوا و نجات حیوانات آسیب‌دیده حال خوبی به او می‌دهد، عنوان می‌کند که پدر، مادر، خواهر و به‌خصوص همسر خواهرش «حسین ایران‌نژاد» نیز به جمع گروه حامیان و دوستداران حیوانات پیوسته‌اند و در این زمینه کارهای خیرخواهانه‌ای انجام می‌دهند.»

درمان حیوانات در محله

فعالیت‌های دکتر حسینیان به محل کارش محدوده نشده و زمانی هم که در خانه و محله‌اش حضور دارد، به این کارها می‌پردازد؛ چراکه ساکنان محله هروی با کارهایش آشنایی دارند و وقتی حیوان یا پرنده آسیب‌دیده‌ای در محله پیدا می‌کنند، سراغش می‌آیند تا برای درمانش دست به کار شود.

او عنوان می‌کند باید برای همه حیوانات و پرندگانی که تحت مداوا و درمان قرار می‌گیرند، پرونده و شناسنامه سلامت صادر شود. حتی برای گربه‌های صدمه دیده که در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها بر اثر برخورد خودروها مجروح می‌شوند، باید این مرحله از کار انجام شود. به این منظور و برای تسهیل در کار شهروندان که دوستدار حیوانات هستند، آمبولانس ویژه حمل حیوانات و پرندگان راه‌اندازی کرده که به نقاط مختلف شهر عازم می‌شود و دامپزشک و کادر درمانی پس از انجام کارهای ضروری مثل آتل‌بندی، پانسمان زخم و... درصورت نیاز پرندگان و حیوانات آسیب‌دیده و بیمار را به دامپزشکی منتقل می‌کند تا پس از تشکیل پرونده، معاینه بالینی و آزمایش بستری شوند.

در شهر شلوغ و پرتراکمی مثل تهران، برخی حیوانات و پرندگان با مردم زندگی و همزیستی مسالمت‌آمیزی پیدا کرده‌اند. نمونه‌اش گربه‌ها، پرندگانی مثل قمری و کبوتر و حیواناتی از جمله گربه‌ها و سگ‌ها هستند.

«اکرم کامرانی» که گربه‌ای آسیب‌دیده همراه آورده تا دکتر حسینیان مداوا کند، می‌گوید: «دانشجوی رشته ادبیات فارسی دانشگاه تهران هستم و در یکی از خوابگاه‌های دانشجویی خیابان کارگر زندگی می‌کنم. این گربه را در حیاط خوابگاه پیدا کردم. صورتش زخمی و چشمش کمی متورم شده است و نیاز به درمان دارد.» به گفته حسینیان، تعداد افرادی مثل کامرانی زیاد هستند که به این مرکز مراجعه می‌کنند.

آهو خانم دوباره سر پا شد

بخشی از بیمارانی که حسینیان به مداوای آنها می‌پردازد، حیوانات و جانورانی‌اند که در باغ‌وحش‌های تهران نگهداری می‌شوند و به دلایل مختلف آسیب می‌بینند. او می‌گوید: «چند هفته پیش کارکنان باغ‌وحش تهران آهویی را که یکی از پاهایش شکسته بود به اینجا آوردند. آهوی آسیب‌دیده خیلی درد می‌کشید و شاهد بودم خیلی از مراجعان نگران او شده و برای سلامتی‌اش دعا می‌کردند. آهو در فرهنگ ما ارزش معنوی زیادی دارد و ما را یاد امام رضا(ع) می‌اندازد. به هر حال آهو تحت مداوا و درمان قرار گرفت و پای شکسته‌اش را گچ گرفتیم. چند روزی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود و دوباره توانست پیش بچه‌هایش برود. دیدن این لحظات بسیار لذت‌بخش است که نمی‌توان توصیف کرد.»
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
2
فقط تعجب بسیار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
1
اگر راجب فردی مینوشتید که نمیشناختم احتمالا الان به جای خنده داشتم از این همه معنویت گریه میکردم!
نظر شما
ادامه