کد خبر: ۴۴۷۷۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

جلد دوم کتاب «انگلیسی و واژگان تخصصی برای دانشجویان دامپزشکی» تألیف «دکتر شاهین فکور» دانشیار بخش داخلی دانشکده دامپزشکی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد سنندج منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، امروزه اهمیت و ضرورت نگاه خاص به دامپزشکی و نقش کم نظیر و انکارناپذیر دامپزشک در جوامع توسعه یافته، با عنایت به مأموریت های آن کاملا متجلی است. تامین سلامت و بهداشت دام از طریق مبارزه با بیماری های دامی و تامین غذای سالم، شناخت و مبارزه با بیماری های نو‌پدید و بازپدید و رونق اقتصادی کشور در بازارهای تجارت جهانی با عنایت به اهمیت غذا و صادرات فرآورده های دامی و موارد متعدد دیگر از وظایف دامپزشکان است.

رهیافت هم گام بودن و چه بسا پیش گام بودن دامپزشکان با آخرین یافته ها، دستاوردها و فناوری های تخصصی علم دامپزشکی از مسیر بهره مندی و فن روز، مراجع تخصص لاتین، ژورنال های تخصصی، شرکت در کنگره ها و کارگاه های آموزشی بین المللی است. زبان انگلیسی تخصصی در کنار زبان های خارجی دیگر از مهم‌ترین ابزارهای تحقق این توانمندی و دستیابی است.

هدف از تدوین این کتاب آشنایی دانشجویان دامپزشکی با متون تخصصی دامپزشکی و پزشکی است.

جلد اول کتاب «انگلیسی و واژگان تخصصی برای دانشجویان دامپزشکی» مانند یک خودآموز «self learning » خواننده را در واژه شناسی Terminologyتوانا می کند. قسمت بعدی آشنایی با دستگاه های مختلف بدن از نظر آناتوموفیزیولوژی و واژه های کلیدی مربوط به بیماری ها، تشخیص و درمان بیماریهای هر دستگاه را محقق می کند.

جلد این اثر با کمک از مراجع و کتب تخصصی دامپزشکی تلاش می کند که خواننده را در به کارگیری آموخته های قبلی در ترجمه و بهره برداری از دروس تخصصی دامپزشکی شامل بیماری های باکتریایی، ویروسی، انگلی، قارچی و... توانا کند. همچنین هر درس به همراه تمریناتی با هدف خودآزمایی طراحی شده و کتاب «English and Terminology for Veterinary students» در دو جلد منطبق بر سرفصل های واحدهای درسی زبان تخصصی 1 و 2 در دوره دکتری حرفه ای دامپزشکی تدوین شده است.

جلد دوم کتاب «انگلیسی و واژگان تخصصی برای دانشجویان دامپزشکی» تألیف شاهین فکور دانشیار بخش داخلی دانشکده دامپزشکی در 184 صفحه ، شمارگان هزار نسخه و با قیمت 22 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد سنندج منتشر شد.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
پویا علی محمد زاده
|
Germany
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
1
0
واقعا دکتر فکور افتخار جامعه دامپزشکی استان کردستان هستند.تبریک به ایشان بابت تالیف این کتاب و ارزوی موفقیت روز افزون برای ایشان که الگوی علمی و اخلاقی بسیاری از دانشجویان و دانش اموختگان هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
1
0
تبریک تبریک تبریک اول به جامعه دامپزشکی ودوم به استاد بزرگوارم دکتر فکور ودانشمند ارجمند
پاسخ ها
سعيد صادقي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
اينجانب به استاد ارجمند وفرزانه تبريك عرض نموده واز خداوند منان ارزوي توفيق وسلامتي براي ايشان خواستارم.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
1
0
سلام.
امیدوارم حقی از دانشجوها ضایع نشده باشه چرا که در تالیف این کتاب و جلد اولش تعدادی از دانشجویان ورودی 87 و 88 آزاد اسلامی واحد سنندج نقش بسزایی داشتند
پاسخ ها
مهران محمدی
| United States of America |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
عدم توجه به نقش دانشجو یا دانشجویان در یک کار علمی و پژوهشی بدعت خطرناکی است که در کشور ما بر خلاف سایر نقاط جهان باب گردیده است.
امیدوارم معاونتهای پژوهشی دانشکاه ها به این زمینه هر چه سریع تر ورود کنند
نظر شما
ادامه