کد خبر: ۴۴۷۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

یک دامپزشک و کارشناس محیط زیست گفت: به یقین خسارت وارد شده ناشی از تلفات پنج فرد گور ایرانی به مراتب بسیار بیشتر از سرمایه گذاری برای تربیت ده نفر نیروی متخصص و عملیاتی است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر سعید یوسف‌پور» ضمن اشاره به حادثه تلخ تلف شدن پنج گورخر ایرانی در جا به جایی توسط سازمان محیط زیست، گفت: محیط طبیعی اولویت سازمان حفاظت محیط‌زیست نبوده و نیست.

این دامپزشک افزود: حداقل در چهل سال گذشته محیط طبیعی که پایه و اساس شکل گیری این سازمان بود آنچنان که باید مورد توجه جدی قرار نگرفت، هرچند خود سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز به دلیل پذیرش ضعیف در حاکمیت از قدرت، ساختار، بودجه و نیروهای تخصصی توانمند لازم چندان بهره‌ای نبرده اما مسئولان سازمان نیز تلاش چشمگیری برای توانمند سازی بدنه کارشناسی انجام نداده است.

وی ادامه داد: در دوران ریاست آقای محمدی‌زاده در مورد لزوم تقویت دامپزشکی حیات وحش، تقاضای کتبی ارائه کردم و در دوره های بعد نیز در مطالبی که نوشتم و گفت و گو هایی که با رسانه ها داشتم به موضوع پر اهمیت و تخصصی بیهوشی حیات وحش و لزوم تربیت نیروی متخصص اشاره کردم که مورد پسند برخی دوستان قرار نگرفت.

این کارشناس محیط زیست تاکید کرد: اگر هزینه های انسانی و مالی چندین دهه حفاظت از هر فرد گور ایرانی را محاسبه کنیم به یقین خسارت وارد شده ناشی از تلفات پنج فرد گور ایرانی به مراتب بسیار بیشتر از سرمایه گذاری برای تربیت ده نفر نیروی متخصص و عملیاتی است.

یوسف‌پور تصریح کرد: حیات وحش ایران نیازمند متخصص بیهوشی دامپزشکی حیات وحش و متخصص زنده گیری و جابجایی حیات وحش است.

وی در پایان گفت: راه برون رفت از شرایط موجود تقویت بنیه مالی و ساختاری معاونت محیط طبیعی سازمان و آموزش و تربیت کارشناسان متخصص درون سازمانی است.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
0
دکتر جان نیاز نیست فوق تخصص بیهوشی سفارشی دوره دیده از فرنگ بیاری،به حمدالله چیزی که هست اونقدر تعداد‌همکار دامپزشک کاربلد و متعهد داریم که بتونه جلوی این فجایع اقدامات درخشان همکاران حضرتعالی رو‌ بگیره!
تازه کارترین کلینیسین های مشغول به کار هم محاله تو‌همچین ابعادی کشته و‌تلفات بدن!
از ظواهر امر پیداس که همکاران دست به سرنگ جنابعالی کوچکترین مطالعه ای حتی درمورد دز مصرفی و مانیتورینگ بعد از بیهوشی که ندارن هیچ حتی چنین مقوله های فضایی به گوششون هم‌نخورده!
ضعف در حوزه دامپزشکی زیاد داریم ولی دیگه نه به این شکلی که چنین فاجعه ای رو‌به بار بیارن...
موضوع اینجاست که بدنه دولتی سوار بر ارگان ها و‌ادارات از غریبه ترین و‌ نا آشناترین افراد به کار بالینی و مدیسن مربوطه هستن که ساده ترین و‌ابتدایی ترین موضوعات متداول رو‌هم نمیدونن(مثل مقوله محاسبه دز داروی آرامبخشی یا مانیتورینگ بعد از بیهوشی یا ازون ساده تر مکانیسم عملکرد داروی بیهوشی مصرفی...)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
بیهوشی حیوانات حیات وحش فرق می کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
فرقش:

دامپزشک متعهد مطلع، نمیکشه
دامپزشک متعهد غیر مطلع،مداخله نمی کنه
راننده ماشین حمل نقل ، سرنگ به دست با اشتیاق دنبال گورخرهای بی نوا می دوه...
نظر شما
ادامه