کد خبر: ۴۴۷۹۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به پوشش بیش از 90 درصدی ارائه خدمات دامپزشکی در استان گفت: مدت زمان دسترسی روستاییان و دامداران به خدمات دامپزشکی در استان به کمتر از یک ساعت رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر کامیار داهیم» روز دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته دامپزشکی در تکاب افزود: هم اینک به ازای هر سه روستا یک مرکز خدمات دامپزشکی در آذربایجان غربی فعالیت می کند و پوشش خدمات دامپزشکی در دامداری های صنعتی 100 درصد و در دامداری های سنتی و روستایی 70 تا 90 درصد است.

وی بیان کرد: دامپزشکان و فعالان عرصه دامپزشکی سالانه هفت بار به دامداری های و واحدهای دامی و مراکز مرتبط با این عرصه مراجعه و بر فرآیند تولید، توزیع و عرضه فرآورده های پروتئینی نظارت می کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه هزار نفر در رده های مختلف دامپزشکی در آذربایجان غربی فعالیت می کنند، ادامه داد: هم اینک یکهزار و 500 نفر از فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در آذربایجان غربی بیکار هستند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: سالانه یک میلیون تن انواع فرآورده های دامی در استان تولید و 700 هزار تن از آن به مصرف داخل استان می رسد.

وی گفت: سازمان دامپزشکی در رویکرد جدید و نگاه ویژه خود به ارتقای سطح تولیدات دامی، علاوه بر تامین امنیت بهداشتی فرآورده ها و سلامت غذایی خانواده ها، به دنبال تضمین کیفیت محصولات دامی است.

فرماندار تکاب نیز در این مراسم گفت: آموزش دامداران و همکاری دهیاران و شورای روستاها در تامین امنیت و بهداشت فرآورده های دامی ضروری است.

علی مکرمی افزود: تکاب در حوزه دامپزشکی با کمبود اعتبارات و امکانات مواجه بوده در حالی که این شهرستان دارای ظرفیت های بالقوه ای در این بخش از جمله جمعیت دامی با کیفیت و مراتع غنی است.

وی بیان کرد: کشتارگاه و میدان عرضه دام زنده در تکاب وضعیت نامناسبی دارد و نیازمند ساماندهی و تجهیز امکانات است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دامی اعم از بزرگ و کوچک و مرغ و ماکیان است.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر
|
Germany
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
ماشالله از حمایت های شما از بخش خصوصی هست نه تنها کمک نمی کنید بلکه باعث جلوگیری از پویایی بخش خصوصی شدید مخصوصا در سالهای اخیر با ......... نظام پدر بخش درمان در امده
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
علی برکت الله
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
با سلام. مشکل بخش خصوصی گرچه قبلا هم بود وبی اکنون با دخالتهای نظام داره به وضعیتی پیچیده وبغرنج تبدیل مشود. متاسفانه سپردن صدور پروانه هم یک کار کاملا قانونی ولی غیرکارشناسی است
نسل سوخته
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
تعداد بیشتر از این حرفاست.این آمار دامپزشکانی هست که فارغ التحصیل شده اند و کار ندارند خیلی ها به شغل های رده پایین غیر مرتبط رفتن.سوپرمارکت،شوفری،تغییر رشته،علافی و ...واقعا متفکران قرن هستید!! ............. شما که نمی تونید برای این رشته کار ایجاد کنید پس چرا فارغ التصحیل تولید می کنید!!نشانه بی اهمیتی دولت به نیروی انسانی است.
همکار
|
United States of America
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
تنها چیزی که کمترین اهمیتی در نظر مسئولین نداره نیروی انسانی ...مهم گرفتن پول که دانشگاه های محترم در این کار به شیوه های مختلف استاد هستن
نظر شما
ادامه