کد خبر: ۴۴۷۹۷
 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد: مجموعه دامپزشکی باید هوشیار باشند تا سلامت غذای مردم به خطر  نیفتد.

«آیت‌الله خاتمی» با اشاره به اینکه حفظ سرمایه مردم از سوی دامپزشکی در واقع حفظ سرمایه کشور است، تصریح کرد: قطعا کسی که دامپروری ایجاد کرده؛ سرمایه‌ای را برای رونق و اشتغال استان به کار گرفته است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از برنا، به مناسبت روز دامپزشکی  مسؤولان دامپزشکی استان زنجان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  دیدار کردند .

در این دیدار حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان ضمن خوش آمد گویی  با اشاره به هوشیاری مجموعه دامپزشکی افزود: قطعا اگر مواردی مشاهده شود در کنترل‌ها نسبت به جلوگیری از آن اقدام شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه حفظ سرمایه مردم از سوی دامپزشکی در واقع حفظ سرمایه کشور است، تصریح کرد: قطعا کسی که دامپروری ایجاد کرده؛ سرمایه‌ای را برای رونق و اشتغال استان به کار گرفته است.

وی با اشاره به روند فراگیری ذبح گوسفند که عمدتا در استان زنجان تجربی است، گفت: الان به راحتی می‌توان گفت که غذای سر سفره مردم از لحاظ بهداشتی و شرعی درست است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه به مبحث ذبح نیابتی نیز اشاره کرد و افزود: در سال نخست آن چنان این طرح جا نیفتاده بود؛ هرچند که در اجرای این طرح بیشتر آلودگی خیابان‌ها و همچنین آلودگی زنجانرود و باغ‌های سبزی مطرح بود.

وی با اشاره به اینکه بحث قرنطینه و ورود خروج دام باید از سوی دامپزشکی با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: باید آموزش قصابان نیز با جدیت دنبال شود.

ایت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم سختی کار دامپزشکی را نمی‌دانند، گفت: بهتر است به منظور تبیین این موضوع سالی چند بار از رسانه ملی اقدامات دامپزشکی و همچنین بهداشت و تغذیه مردم در قالب یک برنامه نشان داده شود؛ چون حجم عمده‌ای از عامه مردم از اقدامات دامپزشکی مطلع نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه صرفا آموزش خطرات تب مالت و یا یک بیماری خاص کل کار دامپزشکی نیست، گفت: باید سایر موضوعات نیز بیشتر بیان و اعلام شود.

 
 
نظر شما
ادامه