کد خبر: ۴۴۸۰۷
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
در نشست خبری رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان شد:
بدین‌ترتیب، صدور مجوزهای تاسیس درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز مایه‌کوبی دامپزشکی به سازمان نظام دامپزشکی واگذار شد و سازمان دامپزشکی نیز بر اقدامات آن‌ها نظارت می‌کند ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جمع خبرنگاران گفت: صدور مجوزهای تاسیس درمانگاه ها، بیمارستان ها و مراکز مایه کوبی دامپزشکی به سازمان نظام دامپزشکی واگذار شد و سازمان دامپزشکی نیز بر اقدامات آن ها نظارت می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر علیرضا رفیعی پور، رئیس این سازمان پیش از ظهر امروز سه شنبه 24 فروردین 97 پس از گذشت یک سال از حضور در سازمان دامپزشکی کشور، در جمع خبرنگاران حضور یافت و اهم اقدامات انجام شده خود و همکارانش را با خبرنگاران حوزه کشاورزی همراه با ذکر مصادیق تشریح کرد.

رفیعی پور با یادآوری 4 وعده مهم هنگام آغاز به خدمتش در مسوولیت ریاست سازمان دامپزشکی کشور نظیر اصلاح و ارتقای دستورالعمل ها، افزایش تعامل با بخش های خصوصی، تشکل ها و رسانه ها؛ فعال کردن حوزه روابط بین الملل و تقویت بهداشت عمومی با مدیریت نظارت بر کشتارهای را برشمرد كه در این راستا نيز اقدامات عملیاتی موثری منتج به نتيجه شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مورد اقدامات انجام شده در همکاری با بخش خصوصی و تشکل ها اعلام کرد: امروز با امضا و ابلاغ سیاست های بند ج ماده 2 حوزه دارویی، درمانی و آزمایشگاهی و مایه کوبی به سازمان نظام دامپزشکی، جمعیت کثیر 30 هزار دامپزشک عضو سازمان نظام دامپزشکی کشور متولی صدور مجوز داروخانه های دامپزشکی خواهند شد و سازمان دامپزشکی نیز بر اقدامات آن ها نظارت می کنند؛ به این ترتیب با امضا و ابلاغ شیوه نامه «نظارت بر صدور مجوزهای تاسیس درمانگاه ها، بیمارستان ها و مراکز مایه کوبی در انطباق عملکرد مراکز فوق الذکر بر سیاست ها و ضوابط حاکمیتی اعلامی از سازمان دامپزشکی کشور در قالب این شیوه نامه نظارتی بر فعالیت سازمان نظام دامپزشکی و همچنین عملکرد بخش خصوصی»، ضمن تسریع در خدمت رسانی به داروخانه ها و متعاقب آن جامعه تولیدکنندگان فرآوده های دام، طیور و آبزیان، فرصت های شغلی جدیدی نیز ایجاد می شود.

وی با اشاره به افزایش ارتباطات و حضور پررنگ تر مدیران و دامپزشکان سازمان دامپزشکی در تعامل با رسانه ها و همچنین دیدارهای حضوری، مکاتبات لازم، مکالمات مستقیم و حضور عملیاتی در عرصه اظهار کرد: از آنجا که سازمان دامپزشکی کشور با مسوولیت خطیر و 100 درصد پیشگیرانه بهداشتی مواجه است، لذا اقدامات بهداشتی این سازمان اعتبار محور است و تامین کامل آن، موجب تضمین بهداشت جامعه و سلامت مردم خواهد بود.

رفیعی پور با تاکید بر 'غفلت تاریخی' تامین صنایع «های تک» و پیشرفته در حوزه عملیاتی سازمان دامپزشکی کشور مانند تامین بذر واکسن مورد نیاز، به اقدام این سازمان جهت مبادرت به تولید آن مطابق با گونه های مختلف بیماری ها اشاره کرد و افزود: بر اساس اقدامات انجام شده در نیمه دوم سال گذشته و نیمه نخست امسال، به میزان محسوسی از کانون های بیماری های مختلف دام و طیور در کشور کاسته شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با برشمردن گزارشی از وضعیت تولید انواع دارو و واکسن های تولید داخل به ارزش اقتصادی 1500 میلیارد تومان اظهار کرد: در حال حاضر 98 درصد داروهای دام و طیور و 80 درصد داروهای آبزیان در داخل کشور تولید می شود و 95 درصد واکسن های علیه بیماری های دامی و 35 درصد واکسن های علیه بیماری های طیور نیز تولید داخل است.

وی با اشاره به اینکه جهت تسریع و توسعه صادرات فرآورده های با منشاء دامی نیز طی سال های اخیر اقدامات ارزنده ای صورت گرفته است، گفت: صدور 165 کد  IR ،  103 کد  EC ،  984 پروانه تولیدی برای صادرات از جمله آن هاست.

رفیعی پور با بیان این که ظرفیت کشتارگاه های بهداشتی طیور از 504 میلیون قطعه در سال 86 به 780 میلیون قطعه در سال 97 خورشیدی ارتقا یافته است، تصریح کرد: این در حالی است که با وجود افزایش بیشتر تولید محصولات، ضبط فرآورده های مغایر با استانداردهای سازمان دامپزشکی از 3500 مورد در سال 86 به 6000 مورد در سال 96 افزایش یافت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به این که با همکاری مراجع قضایی ارجاع تعداد پرونده های افراد متخلف به مراجع قضایی از 8 هزار مورد در سال به 46 هزار مورد افزایش یافته است، یادآور شد: در سال گذشته در مجموع 12 میلیون راس دام نیز تحت نظارت دامپزشکان سازمان دامپزشکی کشور ذبح شدند.

وی در پایان اظهارات خود با اشاره به عزم راسخ و اراده این سازمان و همکاری سایر ارگان های متولی در اجرای اقدامات  چهارده گانه برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خاطرنشان کرد: با توجه به تمهیدات انجام شده و در حال انجام، خوشبختانه بر خلاف رویه گذشته که از مرداد ماه کانون های ابتلای به بیماری آنفلوآنزای پرندگان رویت می شد، امسال این امر در شهریور ماه و تنها در 2 کانون بومی مشاهده شد و در 8 کانون صنعتی نیز ادامه همان کانون بیماری در سال گذشته است که امیدوارم تا پایان سال جاری با رعایت همه جانبه و همکاری همه ذی نفعان با حداقل تلفات و موارد ابتلا مواجه شویم.

 در این نشست همچنین خبرنگاران پرسش های خود را از ریاست سازمان دامپزشکی کشور مطرح کردند و دکتر صفرعلی ماکنعلی، معاون بهداشتی و پیشگیری، دکتر قاسم رضائیان زاده معاون تشخیص و درمان و دکتر بهمن عابدی کیاسری مدیرکل دفتر سازمان‌های تخصصی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی کشور در اشاره به برخی جزییات مورد نظر خبرنگاران در حوزه های مسوولیتی خود، ریاست سازمان دامپزشکی کشور را همراهی کردند.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست دکتر فاطمه زارعان، رییس روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با قدردانی از همکاری اصحاب رسانه در اطلاع رسانی مسوولانه و دلسوزانه رویدادهای دامپزشکی در کنار انتشار نقدهای مصلحانه و مشفقانه صاحب نظران، گزارشی از وضعیت انتشار اخبار این حوزه در رسانه های مکتوب، مجازی و شبکه های مختلف صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.

 
 
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
1
0
احسنت بر دکتر رفیعی پور که این مشکلی را که ادارات کل به وسیله آن اختلافات را افزایش داده بودند حل کرد.
حمیدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
باسلام
این اقدام آقای دکتر رفیعی خوب بود . امیدوارم ایشان در زمینه تهیه بذر های مناسب واکسن های مورد نیاز کشور نیز بتواند اقدامات خوبی انجام دهند. انچه در حال حاضر در تنها تولید کننده واکسن در موسسه رازی میگذرد فقط صرف ضرر است . سازمان دامپزشکی باید در این زمینه وارد عمل شود
با تشکر از سایت حکیم
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
سلام. کار بسیار شایسته و بجای بود
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
الان بگین کسی که داروخونه میخاد باید از کجا اقدام کنه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
حکیم مهر
تیتر با محتوای مصاحبه تطابق ندارد .از بد اخلاقی دست بردارید
اصفر شیرافکن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
1
0
احسنت آقای دکتر تشکر و سپاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
اقای دکتر رفیعی عزیز پروانه داروخانه را مدت زمان زیادی است که نظام صادر میکند !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
فکر میکنم رئیس سازمان اطلاع ندارد این مجوز ها قبلا به نظام واگذارشده است ودرحال انجام میباشد.آقای دکتر شما باید درمورد تمدید پروانه های دامپزشکی نظر بدهید که همزمان اداره کل هم صادر میکند وباعث سردرگمی دامپزشکان شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
خب الان اگر دارو خانه داران و کلنیک داران عضو نظام بشوند . مافیایی می شود و به کسی اجازه تاسیس کلنیک و دارو خانه در محدوده و شهر خودشان را نمی دهند و از هر کی خوششان بیاید مجوز می دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
دقیقا همین عمل مافیائی که فرمودید درنظام استان ها درحال حاضر انجام میشود
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
اینکه فقط یک نهاد، مسئول صدور پروانه باشد، نکته مثبتی است ، اما اینکه آن نهاد از تجربه و امکانات و سازماندهی سالم و استانداردی برای چنین امر مهمی برخوردار باشد موضوع دیگری است !!
آیا سازمان نظام دامپزشکی از چنین شرایطی برخوردار است !!؟؟ آیا از پرسنل باتجربه و باسابقه کافی برخوردار است !!؟؟
و نکته دیگر و بسیار مهمتر ، آنکه در جایی که دیواری کوتاه تر از دامپزشکی در این سیستم و جامعه وجود ندارد !! نداشتن مجوز و پروانه از یک نهاد دولتی مانند سازمان دامپزشکی ، دارندگان پروانه های مختلف ، بخصوص پروانه های درمانی در شهرها را بسیار آسیب پذیرتر و در معرض هجوم بیشتر و موثرتر نهادهای دیگر از جمله شهرداریها ، قرار خواهد داد !!
اعتبار مجوز صادره از یک نهاد رسمی و دولتی به مراتب محکم تر و قابل دفاع تر از پروانه ای است که از یک نهاد با جایگاه نامشخص ( دولتی یا خصوصی ) و مدعی خصوصی بودن صادر میشود .
التماس دعا
|
France
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
آقای دکتر خدا قوت سپاس
لطفا یک دستورالعمل هم برای نظارت بر مدیران کل و یک دستورالعمل برای نظارت بر روسای شبکه شهرستان ها بنویسید و البته پیگیری کنید که اجرا شود تا مدیرکل حق کارکنان را نادیده نگیرد و رئیس شبکه وارد بازار فرآورده‌های خام دامی و صادرات و واردات نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
اقای دکتررفیعی میخواد به هرکدام از روستاهای کشور دوتا مجوز داروخانه بدهدکه متاسفانه اون روستاهااصلا احشام ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
با سلام
دکتر رفیعی ..................!!!!!!خیلی وقت حداقل توی استان ....... نظام داره این کارا را پوشش می دهد. تازه نه داروخانه توی استان به کسی می دهند نه این کسایی که می خواند واگذار کنند بهشون اجازه نمی دهند نه توی شهر ....... مطبی، درمانگاهی ،اشتغال به درمانی ،کلینیک دام کوچک یا طیور هرچی فکر کنی بری نظام یه بامبول می تراشن که فعلا اشباع شده.
نظر شما
ادامه