کد خبر: ۴۴۸۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: در دو ماه گذشته ۱۰ کانون آلوده به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شناسایی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، «دکتر علی صفر ماکنعلی» در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه سرعت شیوع بیماری را کنترل کرده است افزود: براساس گزارش های موجود در دو ماه گذشته دو کانون بومی و 8 کانون صنعتی به ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آلوده شده است.

وی گفت: در سال گذشته 748 کانون آلوده به بیماری آنفلوانزای پرندگان گزارش شد که امیدواریم امسال با اجرای اقدامات چهارده گانه و اجرای واکسیناسیون هدفمند در مرغداری های تخم گذار با طغیان بیماری مواجه نشویم.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: براساس برآوردهای کارشناسی در خرداد امسال در مقایسه با خرداد سال گذشته تعداد کانون های آلوده به بیماری آنفلوانزای پرندگان 95 درصد کاهش داشته است.
ماکنعلی گفت: در عملیات سال گذشته 20 میلیون مرغ تخم گذار معدوم و در مدت 45 روز 20 میلیون دیگر جایگزین شدند این اقدام سبب شد میزان تولید تخم مرغ در کشور فقط یک و نیم درصد کاهش یابد.

وی افزود: کل واردات تخم مرغ به کشور حدود 15 هزار تن بود که در مقایسه با تولید 950 هزار تن عدد قابل توجهی نیست.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از افزایش مراکز تخصصی بررسی آزمایشگاهی شیوع بیماری خبر داد و گفت: در مهرماه سال گذشته فقط دو مرکز تشخیصی در کشور وجود داشت و امسال به 15 مرکز افزایش یافته است.

ماکنعلی درباره چگونگی مدیریت کانون اکوسیستم زاینده رود افزود: این منطقه تا شعاع 20 کیلومتری زاینده رود در استان های چهارمحل و بختیاری و اصفهان تحت کنترل و نظارت واحدهای پایش و نظارت قرار دارد و مشخص شده انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این مناطق از گنجشک سانان منتقل شده است.

وی گفت: در پی اجرای طرح های چهارده گانه کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان این بیماری در بیش از 50 درصد کانون ها مدیریت شده است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
باید پرندگان وحشی محیط زیست را واکسینه کرد
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
دکتر عزیز خسته نباشید. بهتر است شهرستان و استان هایی که درگیر آنفلوانرای فوق حاد میشن را هم بفرمایید تا تولید کنندگان و مردم مرتبط بهوشتر باشن. از مدیرکل عزیز اصفهان که دراین خصوص شفاف گزارش میکنن به نوبه خود سپاسگزارم.
نظر شما
ادامه