کد خبر: ۴۴۸۱۵
 

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اهمیت نقش و تاثیر فعالیت های دامپزشکی در تامین سلامت جامعه، گفت: دامپزشکی نقش موتور محرک سلامت جامعه را دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محبت جمالی نیا» روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب در فرمانداری، امنیت و سلامت را 2 مقوله بسیار مهم دانست و افزود: ما در شهرستان سرپل ذهاب در این 2 حوزه تلاش مضاعف می کنیم.

وی با اشاره به وقوع زلزله سال گذشته در سرپل ذهاب، گفت: باتوجه به حجم آوار و خسارات زیادی که بخصوص در حوزه دام، طیور و آبزیان به منطقه وارد شد نگران شیوع بیماری بودیم که خوشبختانه با تلاش های دامپزشکی در زمینه دفن بهداشتی لاشه دام ها این نگرانی برطرف شد.

او تصریح کرد که اگر دامپزشکی لاشه دام ها را به موقوع به صورت بهداشتی دفن نمی کرد، سلامت مردم شهرستان بشدت به مخاطره می افتاد.

او اظهار داشت که اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان با تجربه و دانش و با برنامه ریزی دقیقی که داشتند توانستند این بحران را به خوبی کنترل کنند.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه آمادگی مجموعه مدیریتی شهرستان را برای همکاری با اداره دامپزشکی اعلام کرد و گفت: تمام دستگاه های دولتی شهرستان مکلف و موظف به همکاری با دامپزشکی هستند.

جمالی نیا در مورد کشتارگاه دام سرپل ذهاب نیز افزود: به تجهیز این کشتارگاه کمک می کنیم.

او از فعالیت های دامپزشکی سرپل ذهاب نیز تقدیر کرد و گفت: در زمینه تامین سلامت، دامپزشکی اقدام های موثری انجام داده که نمونه آن را مدتی قبل با تعطیل کردن 11 مرکز غذاخوری متخلف دیدیم.

او از فعالیت های دکتر عظیمی رئیس سابق اداره دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب قدردانی کرد و گفت: آقای عظیمی چهره ای علمی و با تجربه بود و زحمات فراوانی در جریان زلزله کشید.

او پیشگیری از بروز و شیوع بیماری در میان دام و طیور را یکی از انتظارات مدیریت شهرستان از دامپزشکی دانست و افزود: اگر بیماری در شهرستان سرپل ذهاب شیوع پیدا کند کنترل آن سخت خواهد بود.

فرماندار سرپل ذهاب همچنین خواستار آموزش از سوی دامپزشکی به جامعه هدف شد و گفت: دهیاران و بخشداران آمادگی همکاری با دامپزشکی را دارند.

وی تصریح کرد که کوتاهی و عدم همکاری هیچ دستگاهی با دامپزشکی پذیرفته نیست و همه دستگاه ها باید با این اداره همکاری کنند.

جمالی نیا با اشاره به 48 کیلومتر مرکز مشترک شهرستان سرپل ذهاب با کشور عراق، گفت: تهدیدات از نظر ورود و خروج دام قاچاق به شهرستان ما را تهدید می کند که انتظار داریم دامپزشکی در این مورد با جدیت موارد را کنترل و مقابله نماید.

در پایان این دیدار از زحمات و تلاش های دکتر مالک عظیمی قدردانی شد و دکتر حمید کریمی به عنوان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب منصوب شد.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.

 
 
نظر شما
ادامه