کد خبر: ۴۴۸۴۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار:
«دکتر سید فرزاد طلاکش» افزود: تجربه سال گذشته در زمینه شیوع آنفلوانزا را امسال نیز خواهیم داشت؛ پیش‌بینی می‌کنم از میزان مرغ موجود، درصد تلفات به اندازه سال گذشته باشد ...
 

حکیم مهر: دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار با بیان اینکه پیشگیری از شیوع آنفلوانزا روی کاغذ وظیفه سازمان دامپزشکی است، اما اختیار و اعتبارات مالی به این سازمان اختصاص نمی یابد، گفت: تجربه سال گذشته در زمینه شیوع آنفلوانزا را امسال نیز خواهیم داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر سید فرزاد طلاکش» درباره رویکرد سازمان دامپزشکی نسبت به موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته، گفت: عملکرد یک دستگاه را باید زمانی ارزیابی کرد که همه ابزار و امکانات لازم را در اختیار داشته باشد.

وی افزود: سازمان دامپزشکی از دیدگاه کارشناسی رویکرد درستی به موضوع آنفلوانزا دارد، اما حمایت نمی شود.

طلاکش با بیان اینکه باید برای قرنطینه، پایش، کار ستادی و غیره، اعتبارات لازم به سازمان دامپزشکی تخصیص یابد، افزود: این در حالی است که ریالی در اختیار این سازمان قرار نگرفته است.

دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار، نگرفتن بودجه را ضعف سازمان دامپزشکی ندانست و تصریح کرد: در حالی که سازمان دامپزشکی تلاش می کند، اما رویکرد دولت برای کمک به این سازمان نه تنها بهتر نشده، بلکه نسبت به سال گذشته به مراتب بدتر شده است.

درصد تلفات به اندازه سال گذشته خواهد بود

دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار گفت: آنفلوانزا یک بحث ملی است و همه سازمان ها به طور کلان در آن دست دارند، اما به اندازه کافی از سازمان دامپزشکی حمایت نکرده اند؛ از این رو سازمان دامپزشکی نمی تواند در این زمینه عملکرد ویژه ای داشته باشد.

دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار گفت: با توجه به کاهش تولید مرغ در سال جاری، تعداد مرغ های معدومی نسبت به سال گذشته کاهش می یابد؛ پیش بینی می کنم از میزان مرغ موجود، درصد تلفات به اندازه سال گذشته باشد.

نگران اپیدمی آنفلوانزا هستیم

طلاکش با بیان اینکه علائم شیوع آنفلوانزا از اصفهان آغاز شده، اما هنوز اپیدمی نشده است، اظهار کرد: تعداد این واحدها زیاد نیست؛ البته آنفلوانزا از ابتدای سال متوقف نشده بود و همواره به صورت موردی در کانون های مختلف مشاهده می شد.

وی افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هنوز اپیدمی و همه گیر نشده است، اما نگرانیم که این اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: قرنطینه یکی از موارد مهم در موضوع پیشگیری از شیوع آنفلوانزاست که در این زمینه ضعف هایی وجود دارد.

دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار، اعتصاب رانندگان کامیون و نرسیدن خوراک به مرغداری ها را یکی دیگر از عوامل احتمالی شیوع آنفلوانزا و حتی بیماری های دیگر دانست و افزود: مرغداری ها خوراک را از یکدیگر قرض می کنند که این موضوع می تواند آلودگی احتمالی در یک واحد پرورش را به دیگر واحدها منتقل کند.

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Spain
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
تا زمانی ک بودجه نداشته باشیم برای مقابله با بیماریها تولید هم نداریم و باید وابسته دیگران باشیم تا غذایمان را تامین کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
تا زمانی که سازمان مستقل دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت قرار نگیرد، وزیر بهداشت می تواند با فرافکنی مسئولیت مقابله با آنفلوانزای فوق حاد قابل انتقال پرندگان را از خود سلب کرده و ذره ای اعتبار مالی را در این خصوص هزینه نکند!

این در حالی است که حذف اجباری دهها میلیون تخم گذار به دلیل بیمار شدن خود این طیور نیست و علت اصلی ققط و فقط کاهش خطر احتمال کسب عملی توانایی این ویروس برای بیمار کردن میلیونها انسان ایرانی است!

موضوعی که بایستی با صدای بلند برای مسئولان و نمایندگان محترم در کنار مردم عزیز توضیح داده شود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
معاون بعداشتی سازمان به صراحت گقته بدليل اجرای برنامه برون رفت جديد سازمان امسال حداکثر درگيری 20 تا 30 درصد موج قبل خواهد بود بی خودی تشويش نکنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
سازمان دامپزشکی کشور خودش بایستی اظهار نظر کند ایشون حق اظهار نظر ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
این حق را چه کسی به شمای ناشناس داده که حتی شهامت اخلاقی ندارید خود را معرفی کنید،
برای دیگران حق و حقوق تعیین کنید؟

طبق قانون اساسی، همه آحاد مردم اجازه اظهار نظر و مشارکت در تصمیم سازی ها را دارند و
تنها نهاد تصمیم گیری قانونی مجلس شورای اسلامی است که بر مبنای ذات خود به طور دموکراتیک بایستی این تلاش حداکثری را داشته باشد که از همه آرا و نظریات بهره گیری نماید!
ناشناس
|
France
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
تا زمانی که دامپزشکی عضوی از سیستم بهداشتی کشور نیست بودجه ای هم از بودجه های کلان بهداشتی به دامپزشکی تعلق نخواهد گرفت‌. آن از آموزش دامپزشکی که زیر نظر وزارت علوم به رشته های ادبیات تبدیل شده و هر دانشکده و دانشسرایی در هر کوی و آبادی این رشته را ارایه کرده و سالی۱۰۰ تا ۲۰۰ دانشجوی در رشته دکتری دامپزشکی و سایر رده ها پذیرش دارند. این هم از اداره دامپزشکی که زیر نظر جهاد کشاورزی به کودکی یتیم مانده که هر رفتاری که بخواهند با او میکنند و حتی جیره و خوراکی هم نصیبش نمیشود چه برسد به رشد و ترقی. تا زمانی که ذهن های یخ زده در دامپزشکی از الحاق به وزارت بهداشت سر باز میزنند اوضاع همین خواهد بود. وزارت بهداشت شاید مدینه فاضله نباشد ولی لااقل برای طفل یتیم بی مادر، یک خانواده معمولی است. خلایق هر چه لایق
ناشناس
|
Iraq
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
با سلام
دوستان عزیز دامپزشک، وکارشناسان مجرب و کارآزموده عمق مطالب وصحت اظهارات جناب دکتر طلاکش را به خوبی درک میکنند،وبه نظرات و پیشنهادات ارزشمند و واقع بینانه ایشان درهمه ادوارگذشته تا کنون واقفند.به امید روزی که مجموعه دامپزشکی و همه رده های دامپزشکان و افرادمرتبط با دامپزشکی دست از خودزنی بردارند و با اتخاذ اقلانیت و خردمندی حامی و پشتوانه خوبی برای هم باشند.
محمدجواد از بندر عباس
|
Iraq
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
نظر شما
ادامه