کد خبر: ۴۴۸۶۷



سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: فروشگاه‌های عرضه لوازم جانبی حیوانات خانگی در درمان آنها مداخله نکنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر صیاد غلامی» امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروشگاه‌های عرضه لوازم جانبی حیوانات خانگی تنها مجاز به عرضه لوازم جانبی هستند و مجوز فروش دارو و انجام امور درمانی حیوانات را ندارند.

وی هرگونه ارائه مشاوره دارویی و درمانی، فروش دارو، تزریق واکسن و انجام فعالیت‌های درمانی حیوانات کوچک در این فروشگاه‌ها را غیرقانونی و تخلف دانست و گفت: دامپزشکی با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌کند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه در شهر کرمانشاه چهار فروشگاه عرضه لوازم جانبی حیوانات خانگی فعالیت دارد، گفت: این فروشگاه‌ها تنها در حوزه کاری خود مجاز به فعالیت هستند و نباید وارد حیطه فعالیت‌های دامپزشکی شوند.

وی با بیان اینکه اکنون یک بیمارستان دامپزشکی و چهار درمانگاه اختصاصی دام کوچک در شهرستان کرمانشاه فعال است از دارندگان حیوانات خانگی خواست امور دارویی و درمانی حیوانات خود را از طریق این مراکز دامپزشکی انجام دهند.

دکتر غلامی افزود: در بازدید از فروشگاه‌های عرضه لوازم جانبی حیوانات خانگی در زمینه عدم ورود به مسائل حوزه دامپزشکی هشدار دادیم و توصیه کردیم که تنها در حوزه کاری خود فعالیت کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه ۵۷ درمانگاه و مرکز مایه‌کوبی، چهار درمانگاه اختصاصی دام کوچک، ۱۱ شرکت پخش استانی دارو و واکسن، ۵۵ واحد داروخانه دامپزشکی و چهار آزمایشگاه فعال است.



نظر شما
ادامه